Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges: Er der et marked for dette produkt?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Tak for jeres feedback, det vil helt sikkert indgå i vores fremtidige overvejelser!

Angående regler om grill på altaner er lidt kringlet.
Ifølge beredskabsstyrelsen er der ikke nogen decideret lov imod at bruge en grill på en altan - men at de lokale brandmyndigheder selv administrere om man må.
Dertil igen er der så boligselskaber og andelsforeninger som så igen kan lave regler om brugen heraf - så selvom man bor i en kommune hvor brandmyndighederne tillader brugen af grill på altaner så kan andelsforeninger stadig forbyde det. 
Så dette er klart noget man skal have undersøgt før man går videre i processen, altså hvor mange kommuner/andelsforeninger/boligselskaber osv. som tillader brugen af grill på altaner.
Det åbenlyse problem med lugt og røg er ikke noget vi umiddelbart har tænkt over, men dette skal helt klart med i overvejelserne!
Er ikke lige klar over hvordan man løser problemet, det skulle lige være at bruge gas i stedet for kul, men en gas grill giver ikke den optimale grill smag synes vi. Så det bliver noget af en opgave at finde en kreativ løsning på dette problem.

Produktionen af grillen er ikke noget vi har tænkt meget over endnu, da vi føler at der stadig er meget som skal undersøges.
Den måde vi har tænkt over at sælge produktet er via supermarkeder såsom Bilka, Føtex osv. altså igennem Dansk Supermarked, eller måske COOP. På den måde behøver vi ikke selv sørge for markedsføringen af produktet og produktet vil henvende sig til en bred målgruppe som vi ønsker.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 16:30
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har arbejdet som ejendomsadministrator i hele storkøbenhavn i en årrække, og der var ingen af hverken ejerforeningerne, andelsboligforeningerne eller boligforeningerne der tillod grill på altanerne - de havde alle sammen alternativt en grillplads i et gårdmiljø. Inde i København er det helt sikkert forbudt at grille på altaner ifølge brandmyndighederne. Mht lugten til naboerne, tænkte jeg, at netop kuglemodellen ville være mulig at begrænse lugten med - men jeg er ikke udendørs mester i grillning, så ved ikke om det holder stik.

Men Jeres ide er stadig god. Der kan være ejere af små parceller med små haver eller terrasser, der ville benytte en sådan ophængt grill, eller måske campister, hvor den kunne udføres så den kan hænge på en campingvogn - omend der nok også er grill-regler på campingpladser ....

En ud-af-vinduet-model tror jeg ikke på - det vil være lige så ulovligt i boligforeninger som på altaner.

Hvad med en køkkenmodel? Jeg ved godt, at der findes forskellige modeller som raglette (staves anderledes tror jeg) osv, men det giver ikke den samme smag som med kul. På den anden side, vil det være giftigt at stå og grille i køkkenet, uden ordentlig udluftning.

Hvis den skal sælges i supermarkeder, skal det være en meget billig model, da det er mit indtryk, at større butikskæder ikke tager de dyre varer ind. Jeg købte engang en "skovturs-model" i et supermarked, netop udformet som en weber-kugle, og sammenklappelig så den ikke fyldte noget som helst, og i rigtig god kvalitet, føltes det som. Det var ikke til kul, men til gas. Den kostede ingen penge (mellem 5-700 mener jeg), og jeg tænkte den ville være god til altanen - men gav den væk, da jeg alligevel ikke turde at gå imod altan-reglementet :S

Hmmmmm ..... 

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 18:15

Hej Morten

Er ked af at jeg måske skuffer jer nu,  men den ide´ er desværre opfundet og den kommer fra mig af, og den blev et altan firma som hedder balkon intereseret i. Og jeg kom til møde. deres problem med produktet var at mange ikke måtte grille på altanen i eks boligblokker og sådan. og så prøvede jeg at sælge den til alm brug. og så udvidede vi vores sortiment med parasolholder, solsellelampe holder, og bordholder til altan.

kan godt sende nogen billeder af mit produkt/produkter såi kan se dem. til videre inspiration. jeg patenterde ikke mit nemlig idet at der ikke var marked for det. ihvertfald i danmark.

Tilmeldt 16. Oct 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:00

fejl... ;)

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Jan 09
Skrevet kl. 20:39
Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 00:33

Jeg synes det lyder som en sjov ide. Hvis i henvender jer til teknologisk institut er de behjælpelige med alt fra patentering, til hvordan i finder en der kan producere tingene til jer. De holder kurser for folk der har en ide, som jeres - som måske er en god ide at overveje.

Deres site er mildest talt noget rod, men hvis jeg var jer, ville jeg give dem et telefonopkald, så får i mest præcis besked. Så vidt jeg erindre, har man besluttet at iværksættere har ret til et par timers rådgivning.

Hvis der er en masse bøvl med produktet herhjemme, så findes der andre lande, hvor man også har altaner...og hvor man måske er lidt mere ligeglade med om naboen er ved at røge ål eller stege flæskesteg på sin altangrill.

Held og lykke med projektet, og hold os venligst opdateret. :)

Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 01:32

Nu er det ikke for at ødelægge din idé. Men mange steder må man ikke engang have altankasser siddende på ydersiden af altanen. Når dette ikke engang er tilladt, ja så tror jeg det bliver svært at få vedtaget at man må hænge en skold hed grill der, med glødende kul som kan falde ned på folk neden under og tænde god ild i hele hytten.

Sorry, men tror simpelthen ikke det er muligt at få en sådan godkendt.

Men held og lykke alligevel :)

PS: Jeg har ikke læst hele tråden, bare lige hvis nogle af mine pointer skulle have været oppe før :)

Fra Johansen
Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:11

det der lige "falder" mig ind er... er det lovligt.. altså at grille uden for ens ejet areal og hvordan med sikkerheden...nederen at komme gående hvor der lige pludselig dumper en flerre hundrede grader varmt kul ned i nakken på en!!! men håber at jeres ide kan virkelig gøres.. om ikke i danmark så i et andet land.!!!!

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 11:50

Hej

Jeres ide er vildt god, men jeg tror ikke i kan få kunder nok til at få det til at løbe rundt, for mange boligselskaber har forbud mod alt der hænger ud over kanten fra en altan, plus at det mange steder er opsigelses grund af lejemålet, hvis man griller med alle former for åben ild på en altan, i kunne måske udvikle et produkt til strøm, hvor det kan sidde fast på den indvendige side af altan kanten.

Venligst

René Buch

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Jan 09
Skrevet kl. 22:58

Hej alle:)

En lille opdatering

Med hensyn til boligselskaberne er jeg på nuværende tidspunkt i gang med at maile rundt til de største boligselskaber i landet:)
En lille markedsundersøgelse kunne man snildt kalde det.

Svarerne er på nuværende tidspunkt meget tvetydige da nogle selskaber tillader grill mens andre ikke gøre. Langt størstedelen af boligselskaberne har mere indviklede regler, da det er op til de forskellige afdelinger, og derfor har disse forskellige lovgivning.

Men dette ser vi kun positivt på da det vil sige at nogle afdelinger tillader grillning :)

Når dette er sagt er der nogen som har et forslag til hvordan vi kan få masseproduceret vores grill?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)