Hej! Tak for jeres feedback, det vil helt sikkert indgå i vores fremtidige overvejelser! |
Jeg har arbejdet som ejendomsadministrator i hele storkøbenhavn i en årrække, og der var ingen af hverken ejerforeningerne, andelsboligforeningerne eller boligforeningerne der tillod grill på altanerne - de havde alle sammen alternativt en grillplads i et gårdmiljø. Inde i København er det helt sikkert forbudt at grille på altaner ifølge brandmyndighederne. Mht lugten til naboerne, tænkte jeg, at netop kuglemodellen ville være mulig at begrænse lugten med - men jeg er ikke udendørs mester i grillning, så ved ikke om det holder stik.
Men Jeres ide er stadig god. Der kan være ejere af små parceller med små haver eller terrasser, der ville benytte en sådan ophængt grill, eller måske campister, hvor den kunne udføres så den kan hænge på en campingvogn - omend der nok også er grill-regler på campingpladser ....
En ud-af-vinduet-model tror jeg ikke på - det vil være lige så ulovligt i boligforeninger som på altaner.
Hvad med en køkkenmodel? Jeg ved godt, at der findes forskellige modeller som raglette (staves anderledes tror jeg) osv, men det giver ikke den samme smag som med kul. På den anden side, vil det være giftigt at stå og grille i køkkenet, uden ordentlig udluftning.
Hvis den skal sælges i supermarkeder, skal det være en meget billig model, da det er mit indtryk, at større butikskæder ikke tager de dyre varer ind. Jeg købte engang en "skovturs-model" i et supermarked, netop udformet som en weber-kugle, og sammenklappelig så den ikke fyldte noget som helst, og i rigtig god kvalitet, føltes det som. Det var ikke til kul, men til gas. Den kostede ingen penge (mellem 5-700 mener jeg), og jeg tænkte den ville være god til altanen - men gav den væk, da jeg alligevel ikke turde at gå imod altan-reglementet :S
Hmmmmm .....