Hejsa alle Aminoer. Jeg står overfor en helt ny udfordring, nemlig at skulle ansætte 2 tyske sælgere og 1 salgschef (også tysker) til det tyske marked, og jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogle af Jer der har erfaring med lønniveauet på sådanne stillinger i Tyskland, og om der nogle uskrevne regler mvh. provision, fryns osv. Jeg har styr på pension, markedsbidrag, feriepenge osv. men har meget svært ved at fastsætte en rimelig lønniveau overfor de nye medarbejdere. Håber I kan være behjælpelige med lidt tiltrængt hjælp.. |
Sælgere i Tyskland kan være meget dyre, det er meget op til det marked du bevæger dig i? Er det tyskere du vil have, eller kunne Sønderjyder måske løse opgaven?
Hvis du har lidt mere vil jeg gerne hjælpe dig har boet i Tyskland i flere omgange og også arbejdet som freelance sælger, så kender da lidt til forskellige brancher, men er altså Sønderjyde. Er der noget krav til geografisk område? Er du klar over det kan være svært/dyrt at komme af med ansat personale i Tyskland?
Evt. en PM med de data du kan undvære så kommer jeg tilbage i weekenden
//