Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af salgskonsulent - Tyskland

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle Aminoer.

Jeg står overfor en helt ny udfordring, nemlig at skulle ansætte 2 tyske sælgere og 1 salgschef (også tysker) til det tyske marked, og jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogle af Jer der har erfaring med lønniveauet på sådanne stillinger i Tyskland, og om der nogle uskrevne regler mvh. provision, fryns osv.

Jeg har styr på pension, markedsbidrag, feriepenge osv. men har meget svært ved at fastsætte en rimelig lønniveau overfor de nye medarbejdere.

Håber I kan være behjælpelige med lidt tiltrængt hjælp..

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 01:20

Sælgere i Tyskland kan være meget dyre, det er meget op til det marked du bevæger dig i? Er det tyskere du vil have, eller kunne Sønderjyder måske løse opgaven?

Hvis du har lidt mere vil jeg gerne hjælpe dig har boet i Tyskland i flere omgange og også arbejdet som freelance sælger, så kender da lidt til forskellige brancher, men er altså Sønderjyde. Er der noget krav til geografisk område? Er du klar over det kan være svært/dyrt at komme af med ansat personale i Tyskland?

Evt. en PM med de data du kan undvære så kommer jeg tilbage i weekenden

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 27. Nov 08
Skrevet kl. 17:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mike

Som regel får salgsfolk en lav løn plus en god provision, men der er absolut ingen faste regler. I den tid jeg var selvstændig i fotodetailhandeln mødte jeg nogle sælgere som tjente 40.-60.000 kr pr. måned, men, tja, de fleste af dem er imidlertidig arbejdsløs eller pensioneret, og lige nu er det ret svært at finde nogle tilsvarende job hernede...

Tjek evtl. siden http://www.handelsvertreter.de, de formidler selvstændige salgsrepræsentanter - måske er det en mulighed. De såkaldte Handelsvertreter har også en slags brancheforening, der kan man måske få en del informationer, de har i hvert fald div. standardkontrakter ol.: http://www.cdh.de

Mange hilsner
Joachim 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 17:16
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mike,

Jeg ved ikke så meget om løn niveauet, tror at det matcher det danske ganske pænt.

Men omkring ansættelses jura, skal du være klar over at du ansætter en tysker typisk efter tysk lov, og ikke dansk. Der er stor forskel på reglerne i de forskellige lande. Danske arbejdsgivere er misundt af de fleste europæiske arbejdsgivere rundt omkring, da det er meget lettere at opsige en ansat, her i landet. Jeg har arbejdet i et firma, hvor vi gennem nogle år havde en hollandsk exportmanager ansat, til sidst lavede han ikke dagens gode gerning og hans omsætning var total uacceptabel. Vi måtte ansøge en ret om at få tilladelse til at fyre ham, den fik vi så, men han kunne stadig hive os i retten for at få en kæmpe erstatning, da vi nu var ansvarlige for at hans leve standard faldt, det gjorde han så. At han i mellemtiden havde fået et andet job, betød ingenting.

Jeg kender ikke den tyske lov, men et godt råd er at du undersøger det inden, at du laver nogen form for kontrakter, således at du ikke kan brække nakken på en ukompetent sælger.

Hilsen Anne

Fra Åbyhøj
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:58

Som du allerede har opdaget er det temmeligt svært at komme af med medarbejdere i Tyskland - ikke at det skal være udgangspunktet, men du skal bare vide at det er besværligt. Jeg ville nok hellere ansætte personer der bor i den nedre del af DK og så betale dem for at køre - i det lange løb er det formentlig billigere. Du må endelig sige til, hvis du skal have hjælp til rekrutteringen - vi har nok landets bedste priser.

Jens Jørgen Andersen

www.mibro.dk

Tilmeldt 29. Jan 09
Skrevet kl. 10:14

Mange tak alle sammen for nogle rigtig gode svar.

Jeg har ikke selv været for go´ til skrive i tråden siden, men det gør jeg så nu..;-)

Sagen er den at jeg skal sælge drikkevarer under eget navn og mærke, og ud over lønnen og kravene, er jeg også meget i tvivl om hvordan tyske kæder som f.eks, Rewe Group eller Edeka vil modtage en dansk sælger med et, på papiret, tysk produkt, ansat i et tysk firma og i et land hvor arbejdsløsheden blandt tyskerne er kæmpestor, og så taler han ikke sproget flydende..??

Det kan da sagtens være at det er ligegyldigt, men jeg vil bare lige undersøge hvad folk råder mig til, så jeg ikke starter med at være bagud på point...;-)

Igen, tak for hjælpen alle sammen, og hvis den rigtige m/k´er er derude, så hører jeg gerne fra Jer

Fra Åbyhøj
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:07

Du siger bare til, hvis vi skal hjælpe - vi giver 10% på opgaver for andre Amino'er.

Du kan kontakte mig på jja@mibro.dk eller 51490999.

Jens Jørgen Andersen

Direktør, partner

Mibro & Andersen

Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:55

Hej Mike

Jeg er idag ansat i et stort Tysk firma som sälger födevarer til industrien og käderne.

Jeg kan fortaelle at det er en lang og tung process at komme ind til disse kaeder.

Naturligvis er det muligt, men man skal kunne tale tysk pä forhandlingsniveau.

Hvis du er interesseret i at vide mere kan du kontakte mig pä mail: hansen150671@hotmail.com.

Mvh Thomas

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)