jeg må nok få installeret en Linux og lege med den så jeg kan få den lært...men har problemer med at installere den på Microsoft Virtuel Server :(
Glem det. Hvis du vil have virtualisering, så brug VMware. Jeg har aldrig set noget Linux kører på MS Virtual PC. Er produktet ikke udfaset?
Derudover kan du tænke på at Linux/Ubuntu laver hardware detection ved boot. Du står altså generelt ikke med samme problem hvis du f.eks. skal restore en backup til anden hardware. Naturligvis er der andre fordele ved virtualisering, men jeg fornemmer ikke de er relevante. Mikkels tilbud er da også meget godt indtil jeg læste 10 gode råd til at fravælge en hjemmesideleverandør punkt 7!!! Hold dig væk :-)
Nu har jeg overvejet hvordan jeg nemmest omformulerer det punkt ... pointen er jo at der er tale om en samlet pris for både webhosting OG vedligeholdelse/leje af CMS-licenser. Jeg har før tilrettet artiklen ud fra kommentarer givet på sitet, mest af folk som ikke har forstået hvad jeg mente, men jeg finder det meget konstruktivt at ens arbejde (artiklen) på den måde kan udvide sig.
Jeg har accepteret indlæg både af folk jeg er enig med og folk jeg er uenige med, dermed ikke sagt at jeg godkender alle kommentarer, jeg er meget skrap i min moderation, men jeg syntes også det er vigtigt at mine kunder ser at der ikke er en endegyldig sandhed og at det langt hen af vejen drejer sig om holdninger krydet med en god portion sund fornuft og situationsfornemmelse :)
Glem det. Hvis du vil have virtualisering, så brug VMware. Jeg har aldrig set noget Linux kører på MS Virtual PC. Er produktet ikke udfaset?
Jeg har aldrig snakket om Virtual PC, men derimod om Virtual Server. Det er ikke samme produkt. Fordelen ved at jeg kører på det er at jeg senere kan flytte systemerne over på Hyper-V. Det kan jeg derimod ikke med VMware. Da jeg alligevel sidder og koder i M$, så vil jeg kunne styre nogle processer på VS. Det ved jeg ikke om jeg kan på VM.
Men det kan godt være at jeg må bide i det sure æble og installere VM :(
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Men det kan godt være at jeg må bide i det sure æble og installere VM :(
Vi har ihvertfald kun haft god erfaring efter vi fik vores VMware esx/esxi-cluster op og køre, det er nemt at administrere via VirtualCenter og backup kører/restore som en leg på imageniveau (filniveau på windows systemer)
Så jeg vil ikke være nervøs for VMware - Dog er der nogle halvtrælse priser på deres licenser, men når man har taget det første store hug så kommer man et godt stykke vej.
Råb gerne højt hvis det er noget du skal bruge hjælp til.
Så jeg vil ikke være nervøs for VMware - Dog er der nogle halvtrælse priser på deres licenser, men når man har taget det første store hug så kommer man et godt stykke vej.
Har også brugt deres VMware Server så jeg er ikke helt uerfaren med den... men vil dog helst have ens setup hele vejen igennem... men det kan nok ikke undgås at jeg skal have lidt forskelligt kørende :(
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Har også brugt deres VMware Server så jeg er ikke helt uerfaren med den... men vil dog helst have ens setup hele vejen igennem... men det kan nok ikke undgås at jeg skal have lidt forskelligt kørende :(
Nej ... det bedste ville være at køre VMWare ... hvis man ikke har råd til det må man nøjes med Microsofts forsøg på virtualisering :)
Du kan sige meget om VMWare (inklusivt at de har en enormt useriøs prispolitik) men det de laver virker!
Vi har ihvertfald kun haft god erfaring efter vi fik vores VMware esx/esxi-cluster op og køre, det er nemt at administrere via VirtualCenter og backup kører/restore som en leg på imageniveau (filniveau på windows systemer)
Nu kan det være i synes jeg er tosset, men der vist en anelse i forskel i Niels behov og så VMware ESX ;-) Er der nogen af jer der har lavet noget med Cloud computing i stedet for?