Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man en håndværker i nettet?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Nu ved jeg ikke lige hvad dit produkt er, men min bedre halvdel siger at hvis du ikke kan få grossisterne i tale, så bør du tage rundt til de forskellige el-installatører, møde op personligt og præsentere dit produkt.

Men vær sikker på at dit produkt også er billigere, hurtigere og bedre, inden du opsøger firmerne.

Sørg for at tage eksempler med (hvis det er noget man kan prøve) og lad nogle stykker blive hos firmaet så de har mulighed for at prøve det ordentligt af.

Men hvad er dit produkt? Big Smile

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er tale om konsulentydelser. Jeg efterprøver virksomhedens kvalitetstyringssystem og ser om det lever op til standarden for samme. Frit oversat så har virksomheden en håndbog der beskriver deres arbejdsgange og jeg undersøger om de gør som de beskriver.

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steinway

Undskyld hvis jeg kommer til at lyde som en arrogant nar (det er ikke meningen), men for mig at se har du absolut intet problem andet end at komme ud over stepperne. De fem du ikke kommer ud forbi i morgen, er fem kunder tættere på ikke at lægge penge i din kasse.

Du har følgende tre faktorer at arbejde ud fra:

1. Det er et ufravigeligt lovkrav fra Sikkerhedsstyrelsen = de skal købe din eller dine konkurrenters ydelse.

2. Du har den bedste pris på markedet, og i tider hvor F-ordet siges i gennesnit 10 gange dagligt, er prisen dit bedste salgsargument.

3. Brevpost har aldrig været mere effektivt end nu. Har selv ekstremt gode erfaringer med brevpost og mødebooking - så sæt igang!

 

PS: Hvis der er en form for "godkendelse" eller "certificering" fra Sikkerhedsstyrelsen af disse tredjepartsgodkendelsesfirmaer, så se at få brugt det, og allerbedst lov til at bruge Sikkerhedsstyrelsens logo i din markedsføring - så er den home safe!!

PPS: Hvis du stadig ser problemer med at få fat i kunderne, så sæt mig ind i hvordan man udfører den slags godkendelser så bliver jeg din næste værste konkurrent ;-))

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 06:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Det kan godt være at jeg gør det mere besværligt end det egentligt er - jeg kan bare se på en hurtig rundspørge hos gode kollegaer i installationsverdenen at brevpost fra en ukendt afsender bliver arkiveret lodret uden overhovedet at blive åbnet. Og det var den hurdle jeg gerne ville forbi.

Men om ikke andet må det jo prøves!

Mht. godkendelserne så er du velkommen - det kræver en uddannelse som el-installatør eller lignende samt praktisk erfaring indenfor elbranchen og til sidst en uddannelse som Lead Auditor og derefter flyder gaderne med mælk og honning :-)

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Med den erfaring jeg har med el-installatører, så er det nok en stor opgave, du har med at overbevise disse mennesker om de fordele, du eventuelt tilbyder.

Du kan nok regne med, at deres egen brancheforening på en eller anden måde er en konkurrent til dig, så du skal på alle være bedre og billigere, end det de tilbyder. Men har du overvejet, om du kan samarbejde med dem om projektet? Få dem overbevist og få dem til at anbefale dig.

Alternativt få et samarbejde i gang med grossisterne, som du selv er inden på. - Få noget sendt med deres materiale ud, fremfor bare at få lov at lægge det på 'disken'.

Men vigtigst af alt, så skal du have et blåt stempel fra Styrelse. Tænk hvilken værdi det vil have i din markedsføring. Men jeg ved ikke om det er muligt mere. I El-rådets tid kunne man godt samarbejde med dem.

Mvh Knud (tidl. aut. elinstallatør)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)