Godaften folkens Nu er jeg blevet lidt forviret, når man skal startet et projekt op, og man kun har idén hvad gør man så. Starter man først med at finde folkene man skal bruge til idén, eller udvikler man først sin forretningsplan? Nu når man står og mangler folk til sin ide, det kan være alt fra programmørere- designer til sælgere, hvordan finder man dem så? hvilke muligheder er der? Input til hvordan man starter op helt grundlægene, ønskes gerne, har søgt lidt i forumet men har ikke rigtig fundet noget jeg kunne bruge. Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt M.v.h KC |
Du starter med at købe min bog.... 

Alvorligt talt:
Det kommer an på mange ting.
Du er under alle omstændigheder nødt til at have et godt hold for at gennemføre et godt projekt. Dine medspillere får større ejerskabsfølelse for projektet, jo tidligere, de er inde i processen.
Omvendt koster det jo også noget. Du bliver nødt til at lade din idé forme af dine samarbejdspartnere.
Hvis du har penge nok, og hvis du selv vil sidde med hele udbyttet, så hyrer du bare folk, når du er klar med konceptet.
Hvis du har brug for medejere til projektet, er det en god idé at få dem med på banen, så tidligt, at de kan få reel indflydelse.
Det er ingen ulempe at have en foreløbig forretningsplan, men lad være med at lave grundige budgetter, før idéudviklingen er helt færdig. Hvis du gør det, kommer dine budgetter let til at være en hæmsko for den del af udviklingen, der løfter dit projekt fra "godt" til "fabelagtigt".
Held og lykke med dit projekt.
mvh Hans