Tak for dit råd, jeg skriver pænt i de indlæg der drejer sig om det jeg arbejder med til hverdag nemlig SEO. Så nej jeg spammer ikke..!
Der er masser af gratis råd på amino og 1000vis af andre sider også www.proseo.dk.
Men det sker tit det at "gør det selv" metoden ikke virker ... det gjorde det måske for 2 år siden, men konkurrencen er så hård i dag at hvis man vil helt frem så skal der lidt eller meget ekstern hjælp til..
Lidt ligesom at jeg stadig skændes med min kone om de samme ting som vi skændes om for 5 år siden.. så vi kunne nok også bruge ekstren hjælp selvom jeg har læst mange dameblade om hvordan de problemer skal løses .-)
Jeg har været flittig idag alle de steder jeg kan se folk har spurt om SEO .-) og fået masser posivtive tilbagemeldinger.
Jeg kan se, at du gør et meget stort arbejde for at sælge dig selv herinde. Hvis jeg må give dig et uopfordret råd, så er der andre, meget bedre og mere sympatiske måder at gøre det på. Når jeg kigger på de indlæg du har lavet kan jeg stort set ikke se andet end salg af din virksomhed.
Jeg kunne ikke være mere enig, jeg har selv spottet tendensen fra proseo, og jeg synes det er synd, for jeg husker at han/de gav mange gode råd i starten.
Mette - Nu flytter du vel ikke fra smukke Skagen til København vel? :)
Tusind tak for de gode råd - det var meget præcist og værdifuldt. Jeg må lige tænke over det - for det du skriver kan jeg selv lave, men jeg skal måske have nogen ind over til løbende SEO :)
@ Martin
Nej, det gør jeg ikke, jeg vil være derovre 1-7 dage hver måned afhængigt af antal klienter. Men jeg har da tænkt lidt på om man kunne være så heldig at finde et erhvervsnetværk som lige havde møder i uge 4, 8, 12, 16 osv i Kbh, for her i Nordjylland er det småt med kompetente netværk (ingen nævnt ingen glemt) for erhvervsdrivende med min erfaring, mit køn og min alder :)
Google skal uanset hvad du selv gør stadig synes at dit site er super fantastisk lige præcist inden for det eksakte søgeord.
Tag f.eks. laptop test her får vi 8 ekstra links af google - fordi de vurdere os til at være din singulært vigtigste side i DK på søgesætningen "laptop test".
Præcis det samme er tilfældet med bærbar anmeldelse - hvor vi også får 8 ekstra links igen.
Derimod så er konkurrencen betydeligt mere åbn på bærbar test hvor vi kun ligger nr 3 men tilgengæld er der ingen som har de ekstra links fordi google mener de er ekstra vigtige.
De fleste firmaer eller foreninger vil på sigt få ekstra link på deres eget firmanavn eller foreningsnavn - det kræver som regel ikke det store da der ikke er mange andre at konkurrer med på søgeordet / søgesætningen - så den vigtigste parameter her er selvfølgelig at ordet indgår i ens side og firma/foreningsnavn samt tid.
Husk også at når man først har fået de ekstra link shar man mulighed for at fjerne hvis der skulle dukke et uhensigtsmæssigt op via google webmaster tools.
Jeg har et par sites med sitelinks. Gennemgående er at de søgeord hvor jeg har observeret sitelinks, der indgår søgeordet i mit domænenavn. Ikke at det ikke kan lade sig gøre uden, men arbejdet det ellers kræver vil være desto større. Der er rigtigt mange sites der ranker #1 på søgeord som ikke giver dem sitelinks.
Jeg har et par sites med sitelinks. Gennemgående er at de søgeord hvor jeg har observeret sitelinks, der indgår søgeordet i mit domænenavn. Ikke at det ikke kan lade sig gøre uden, men arbejdet det ellers kræver vil være desto større. Der er rigtigt mange sites der ranker #1 på søgeord som ikke giver dem sitelinks.
Hej Jesper
Jeg har netop fået en positiv overraskelse, da jeg pludselig har fået 3 sitelinks når man søger på ordet graviditetstest
Jeg ved ikke lige hvordan det er sket - men glæden er stor