Hajnet ved Viborg-søerne: Annoncehajer går i Viborg Kommunes elektroniske hajnet og får ingen penge. http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/video.aspx?Id=295167 |
Tag den annoncehajer...
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
... virkelig fedt tiltag! Det er dog uheldigt at stille sig frem og fortælle om det, da svindlerne nu er klar over, at de ved offentlige institutioner skal ændre navn hver gang. Hvis systemet også kontrollere CVR-nummeret, bliver det lidt sværer, men de kan selvfølgelig bare skrive et nyt CVR-nummer på hver gang, og så svarer "ups, det er en tastefejl", hvis SKAT brokker sig. |
|
Mon ikke der tjekkes for lidt mere end bare firma navn :) Man kunne forstille sig at de forskellige annoncehajer blev oprettet som "kunder" i systemet med alle de data der er at finde på dem, og derved tjekkes der på alle disse data. Men super tiltag |
Det er ikke korrekt. I de fleste tilfælde er der tale om falsk tryghed, hvis et sikkerhedssystem i praksis virker på basis af hemmeligheder. Et eksempel kunne være dem, der blot har en blinkende lysdiode at få folk til at tro, at der er installeret tyverialarm. Men så snart det opdages, så er sikkerheden jo helt væk. Det samme gør sig gældende med software. Det er kun, hvis du har adgang til kildekoden, at det reelt kan konstateres. om softwaren er sikker. |
Samme problematik gør sig gældende indenfor mit eget område, med klikbedrag i søgemaskinerne. Søgemaskinerne vil (naturligvis) ikke fortælle helt præcist hvordan de forsøger at identificere falske kliks - for hvis de gjorde det, ville de simpelthen levere facitlisen til dem der har interesse i at lave sådanne falske kliks og ikke blive opdaget. Så igen, hvis detaljer om løsningen slipper ud falder sikkerheden. |
Det ved jeg godt, at du gjorde. Men der kunne jo være nogle som fik den idé, at det galdt for sikkerhed og sikkerhedssystemer generelt. Jeg skulle nok have startet med Det er ikke helt korrekt... |
Annonce Fighter :) Til Concorde XAL, C5, Summa Summarum o.s.v... Men igen er det ikke bare sund fornuft der skal til? |
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)