Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WOW!.. WOW!.. WOW SIGER JEG BARE! ( EN VIDEO DER ÅBNER DINE ØJNE ) *** 5 STJERNER ***

Side 7 ud af 9 (88 indlæg)
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Det kan de nok først svare på når de har set videon, som de nok aldrig gør. "Arrogance "

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:37
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

En meget kort kommentar til dig Hans. Du skal se filmen for du forstår ik hvordan inflation opstår... Hvis du ik forstår hvordan inflation opstår kan du jo heller ik vide hvem der er skyld i den. Se det som en sygdom. Finder du ik kilden kan du ik forklare hvordan den opstår og bekæmpes.

Hva angår den video ingen har set, heller ik jeg mere end 15 min, forholder jeg mig til de fakta der er de 15 min og kommenterer på disse. Du forholder dig mere til det der "kult agtige og american way of doing it very very big" frem for de guld fakta der faktisk er gemt. Men som jeg selv har udtrykt flere gange er videoen ik god. Den er dårlig og derfor foreslår jeg selv de 2 andre jeg har linket til. De er mere ligetil uden alt det der kult ting.

Hvilken artikel virker ik? Begge artikler til epn virker nu her hos mig. Men vil da gerne kopierer indholdet så du kan se. Det omhandler nu kun at USA faktisk er konkurs og vi vælger at ignorerer dette.

Angåede om hvem der er mest manipuleret har du ret. Jeg kan self ik sige det men konkluderede ud fra dine vurderinger om noget du ik havde set. Min fejl og det er selv ubegrundet og står for min regning. Men det jeg ville frem til var at alle er manipuleret om man vil eller ej. Tænd dit TV og manipulationen flyder ud...

Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:40
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Ja Hans der svømmer i sit eget opkast ( bevist fra Hanses tidligere indlæg ) Alt er manipuleret for ellers ville det slet ikke være til at holde ud, uden billeder eller musik eller hvad man kan finde på som vil gøre det intressant at holde folk limet fast til en skærm i 123.00min..

Du er selv i den branche "så lad være med at pege finger af andre når mindst 3 finger vil pege tilbage"

hvis du ikke ved nok om økonomi og hvorfor vi alle er havnet i den her Finans krise så se den eller hold dig ud fra indlægget.

Jeg syntes selv at den var kedelig i starten men så kom der noget som jeg syntes var interessant også kom der noget som ikke var, og sådan kører den hele tiden.

Derfor rammer den alle!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:43

FashionFreakZ UK Ltd:
Tænd dit TV og manipulationen flyder ud...

Det er vi helt enige om.

Ang. de to artikler. Linket til den anden virker ikke hos mig.
Dokumenterer de, at USA er konkurs?

mvh Hans

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:46
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

FashionFreakZ UK Ltd:

Det omhandler nu kun at USA faktisk er konkurs og vi vælger at ignorerer dette.

Bare rolig, Barack Obama nok skal få styr på sagerne og få løst alle problemer indenfor hans embedsperiode! Cool

Når det så er sagt, så kunne det jo være han mangler en økonomisk rådgiver der har set lyset og nu kan se hvad der er skyld i alle problemerne i verden. Har du overvejet at flytte til USA og blive ham der får verden tilbage på fode?

Så vil jeg pænt blive siddende her i Danmark, købe et lille landsted med en smuk udsigt ud over min egen jord, som jeg forøvrigt er ganske sikker på ikke falder i værdi modsat de fleste valutaer for tiden. Jord kan man heldigvis ikke blot lave mere af når man mangler.

Så vil jeg bruge min tid på at nusse om mine kunder og tjene mine penge, så jeg kan blive ved med at have råd til at støtte nogle af de amerikanske virksomheder der holder hjulene igang i verden (Jeg tænker naturligvis på Burger King og Apple hvis nogen skulle være i tvivl)

Derudover vil jeg skynde mig at advare om at dette (måske) er mit sidste indlæg i denne dejlige debat. - Medmindre jeg da liige skulle føle mig fristet til at skrive lidt mere.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:57

Hans vi er enige om at man er teknisk konkurs når ens gæld er så stor at den aldrig kan betales tilbage ik?

Hvis ja så er beviset der men der er ingen som tør erklære USA stats bankrot for det vil smadre hele den vestlige verden. Ergo tillader vi bare gælden stiger og stiger og stiger. De kan ik engang betale renterne mere på gælden + der månedligt er et mega underskud (kan ik lige huske beløbet).

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nøj hvor er det sjovt at se alt det pegen fingre.

Jeg vil give trådstarter lidt ret, men også kun lidt, propagandaen fra konsipirationsteoretikerne bør tildeles samme grad af troværdihed som den fra regeringen. Man har så nogle fortolkene mellemled (tv stationer, google, blog/forum-moderatorer, forfattere mv.) og det er så op til dig at vurdere disse kildekritisk og selv vælge hvad du vil tro på.

Problemet er at trådstarter umiddelbart præsenterer det her stykke propaganda som den rene sandhed.

Det hjælper så heller ikke vildt meget på troværdigheden af kildematerialet at dets fortalere fører så barnlig en diskutionstone som der er ført i denne tråd. Men det er nu meget underholdende at se på, men for jeres egen skyld bør i måske kigge lidt på hvordan jeres opførsel ser ud fra vi andres side af skærme :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:09

Barack ændre intet kun historien om at der aldrig har været en sort præsident. Hvis du kender bare en minimal smule til amerikans politik kender du ordet lobbyister. Og i USA betaler virksomheder store summer til kampagnerne om præsidentvalget mod indflydelse.
Så nok sker der en forandring men han kan intet rede.

OG NEJ TAGER SKU IK DER OVER!!!!!! Jeg bliver sku i Europa og lever livet her. Anders se det på den her måde. Du får fra imorgen en gæld på 25 mio og ingen aktiver. Har du lyst til at prøve at holde din virksomhed kørende med de vilkår? Det er mission impossible at vende for USA kan ik længere betale renterne på den gæld der er. Og ik nok med det så stiger den voldsomt hver mdr.

Har andet at tage mig til end at rette op på andres mega fejl, hvor der alligevel ik er nogen løsning på problemet. Men derfor kan jeg, dig og andre jo godt have en kritisk holdning til tingene og på hvordan nogle fjolser fører verden ud i uføre...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:12

Mikkel som skrevet mange gange vil jeg heller ik anbefale filmen.

Men nu du siger det er en barnlig opførsel hvordan vil du så forklare folk der ik ved hva de snakker om men stadig diskuterer med på et emne at de er forkert. Det kræver jo at du skærer tingene voldsomt ud i pap og så ender det jo barnligt for både den der skriver og ik mindst den der læser...

Men sådan er det at diskuterer med folk der bare vil have ret selvom de ik har det, og først erkender efter man har forklaret alt i mini detaljer...

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 19:14
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

FashionFreakZ UK Ltd:

For at besvare mine egne spørgsmål så har centralbankerne kun medført 1 ting Hans, en sølle ting. Og det er inflation. Inflationen er først kommet efter centralbankerne blev oprettet og de har aldrig, læs aldrig, haft kontrol over den. Det betyder de penge du tjener idag er mindre værd imorgen. Når du engang om xx antal år skal på pension er alle de dejlige penge du har tjent i dit lange liv stort set intet værd. Og det kan du takke centralbankerne for.
Før de eksisterede var verden fri for inflation. 

Nu må du jo lige rette mig hvis jeg tager fejl, men så vidt jeg er bekendt med den nuværende normale hr. og fru. hakkebøf tolkning af inflation (Pris-inflation i modsætning monetær-inflation) så dækker det normalt over at prisen for den samme vare ændre sig (dvs stiger) som følge af en række faktorer. Heriblandt også helt normal udbud og efterspørgsel. Dvs, hvis rigtig mange gerne vil købe svinekød men der kun er 2 svin i hele verden i modsætning til tidligere, så koster den samme mængde svinekød mere end det gjorde tidligere.

Det er selvfølgelig sat på en spids og vi kan sagtens blive enige om at de fleste økonomiske skoler i dag også er enige om at inflationen er stærkt påvirket af mængden af betalingsmidler der er til rådighed og dermed er påvirket af hvis der bare trykkes penge i et væk (flere penge kommer i omløb hvilket ud fra en beslutning om et gyldigt betalingsmiddel gør det nemt for det enkelte menneske at øge efterspørgelsen urealistisk i forhold til udbudet). Især når det kommer til de store spring. Det gør dog ikke dit udsagn om at inflationen først kom efter centralbankerne blev oprettet sandt. Inflation som mekanisme har eksisteret i en eller anden form før centralbankerne.

Jeg forstår godt dit budskab, men du formulerer det ualmindeligt klodset og i absolutte argumenter hvilket gør dig ufrivilligt til skydeskive for nemme og sjove mod-argumenter som kan få debatten til at køre i ring i evighed. Især når du fremsætter så voldsomme postulater som at centralbankerne aldrig har bidraget med noget positivt og at verden ville blive et bedre sted hvis man bare afskaffede dem (ren fortolkning af din formulering. Jeg kan tage fejl).

Det får dig til at lyde som en forelsket teenager med tunnelsyn, kærlighed gør blind, og i dette tilfælde kærligheden til idéen om et anderledes samfund hvor verden bare er bedre fordi nogle selvbestaltede eksperter og et par amerikanske film siger det.

Jeg har meget svært ved at se hvordan afskaffelsen af centralbankerne på nogen måde vil gøre op med helt normal inflation skabt af bl.a. udbud og efterspørgsel og endnu mere hvordan du nogensinde vil undgå at et betalingsmiddel ikke vil devaluere i værdi igennem en lang årrække uagtet om den styres af centralbankerne, The Venus Project, eller noget helt 3. Selv en ren naturalie-økonomi devaluerer over tid, da en tjeneste, gris, ko, kamel whatever sjældent er det samme værd for personen 80 år efter, som den måske var da vedkommende tjente den i sin tid. Et eksempel er at se på en naturalie-økonomi for 300 år siden kontra i dag hvor kød dengang ville være væsentlig højere i kurs i forhold til grøntsager, hvor man idag formodentlig ikke ville have den samme fordeling grundet de sidste årtiers helsebølge. På samme måde er enhver værdisætning af en ressource afhængig af efterspørgelsen som kan svinge over tid.

Hvis det reelle problem er at USA ikke opfører sig ordentligt (nu leger jeg med på din idé her), så ser jeg ikke hvordan det bliver løst ved at afskaffe centralbankerne. Det virker mere som om man bare er vred på USA fordi man ikke ved hvad der foregår og nu hvor de har rod i økonomien så er de et nemt offer og som direkte følge skal alle centralbanker forsvinde og dermed alle penge. Umiddelbart hører jeg dig ikke beklage dig over centralbankerne, hvis de bare virkede som planlagt og ikke var underlagt menneskelige faktorer som grådighed, inkompetance og lignende helt normale menneskelige træk, der fører til misbrug af magten. Eller mener du helt generelt at alle mekanismer omkring centralbankerne og deres rolle som vagthund er forkerte også hvis de blev overholdt uden noget konspirationsslør og lignende?

Der er jo ikke den store forskel på at opretholde pengestanden mod en guldbeholdning og så en hvilken som helst anden ressource (fysisk, virtuel, imaginær eller lignende), så længe alle er enige om denne ressources værdisætning, mængde og vekselrate. Guld er trods alt bare en ressource og ikke meget andet når det kommer til stykket og vi ved ikke engang om vi risikerer at finde kæmpe guld-ressourcer ude i rummet i fremtiden og dermed devaluere vores egen økonomi i forhold til mulig efterspørgsel.

Problemet som du præsenterer det virker derfor mest som et problem med menneskerne der styrer det og troen på at der er noget de ikke fortæller, ikke så meget mekanismerne. Det er nu en gang nemmere at erstatte menneskerne til nogle mere ansvarlige end at lave hele verden om. Eller tager jeg fejl her?

Det virker umiddebart som om at dit argument falder lidt for Occam's razor hvor du antager at konstruktionen det økonomiske system er årsagen til en høj inflation i stedet for den mere simple løsning at det kunne være nogle få brodne kar.

/Just my 2 cents.

Side 7 ud af 9 (88 indlæg)