Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WOW!.. WOW!.. WOW SIGER JEG BARE! ( EN VIDEO DER ÅBNER DINE ØJNE ) *** 5 STJERNER ***

Side 5 ud af 9 (88 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Når folk begynder at skrive udelukkende med versaler i et debatforum, plejer det at indikere at de er ved at indse at de selv tager fejl.

På den måde forsøger de at overbevise de andre debattører om at deres budskab er det rigtige, ved at "råbe" det ud.

HeHe, så mangler vi bare at vi snart rammer Godwins Lov :-)

(Til de interesserede: http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:32

FashionFreakZ UK Ltd:
HVAD HAR CENTRALBANKERNE BIDRAGET MED AF GODE TING TIL DENNE VERDEN?

Så vidt jeg har forstået centralbankernes rolle - herunder den danske Nationalbank - er det noget med at styre, hvor mange penge, der trykkes og derved holde så godt styr på inflationen, som muligt. Det handler vist nok også om at sikre, at der er reelle værdier til grund for de mængder af penge, der udstedes. Men jeg er ikke økonom, så det bliver mit skud fra den almene hofte.

Jeg kan ikke umiddelbart se, hvordan USAs mulige konkurs beviser, at centralbanker ALDRIG har gjort noget godt - på det punkt må du oplyse mig lidt bedre.

FashionFreakZ UK Ltd:
hvem af os 2 der forholder os til den verden vi lever i

Det tror jeg bestemt, at vi begge gør. Vi gør det tilsyneladende udfra hver vores vinkel - det ser jeg slet ikke noget forkert i.

FashionFreakZ UK Ltd:
og bagefter nedgøre os

Jeg har ingen intention om at nedgøre nogen. Men jeg forbeholder mig ret til at mene, at filmen er dårlig - set fra mit synspunkt? Eller er den bare objektivt set god?

mvh Hans

Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:33
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Der er ikke nogen der prøver at bevise at det er det rigtige, men at der skal skrives om videon når man har set den, færdigt.

Hold dig væk fra indlægget Anders da du altid har en eller anden smart bemærkning.

Kom tilbage hvis du ser hele Videon!

Du får for lidt!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:34

Jeg har valgt at droppe min Twitter konto i dag, for at følge debatten her.
Det er sgu godt nok noget af det sjoveste jeg længe har set på Amino.
Bliv ved, bliv ved please :-)

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 17:36

Martin Thorborg:

Vi gør vores bedste ;-)

Tilmeldt 4. Jan 09
Skrevet kl. 17:39
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vidste at du ville dukke op før eller senereBig Smile

Se hvor populært indlægget er blevet på så kort tid. LOL

Det er utroligt ikk..

For folk der ikke har set den, så se den før i udtaler jer 100% om den.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:39

Martin Thorborg:

Debatten kommer snart som bog og derefter som film som vi så kan debattere....

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:48
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja Hans centralbankerne styre trykningen af penge og denne mængde skal opretholdes mod de værdier der er. I gamle dage, før centralbankerne, trykte man penge ud fra de guld beholdninger der var. Dvs havde du 1 onze guld kunne der trykkes xx antal dollars. Idag er penge papir der bliver trykt uden der er nogen sikkerhed.

Du spillede smart før og var nedladende over for Just Me og mig men du kommenterer desværre et emne du slet ik aner en pind om. Om det har din interesse eller ej ved jeg ik men er det smart.

For at besvare mine egne spørgsmål så har centralbankerne kun medført 1 ting Hans, en sølle ting. Og det er inflation. Inflationen er først kommet efter centralbankerne blev oprettet og de har aldrig, læs aldrig, haft kontrol over den. Det betyder de penge du tjener idag er mindre værd imorgen. Når du engang om xx antal år skal på pension er alle de dejlige penge du har tjent i dit lange liv stort set intet værd. Og det kan du takke centralbankerne for.
Før de eksisterede var verden fri for inflation. Idag er inflation et af de største problemer vi kæmper med og det er noget der aldrig vil blive løst så længe der findes centralbanker. Så ergo er svaret på mit simple spørgsmål at disse banker aldrig aldrig og atter engang aldrig har og eller vil bidrage med noget brugbart. Vi skal tilbage til den gammeldages måde med at penge mængden styres af den guldbeholdning der er. Ik bare at en centralbank er et forlag der udgiver penge som idag.

Og jo Hans min kære ven så hænger USAs tekniske konkurs sammen med centralbankerne. For hvor stammer alle disse penge fra som skal finansierer alle de ting? Hvordan kan en stor magt som USA have underskud hver mdr på budgettterne der er så store at alle andre lande ville nærme sig konkurs. Svaret er simpel Hans... Man trykker bare nogle flere dollars...

Som filmen også fortæller dig indenfor de første 15 min så er dollars i værdi faldet 96% på sølle 92 år. Kan du se en inflation der har været der...

Og desuden er USA det eneste land i hele verden der ik oplyser om deres valuta. Siden 2004-2005 har USA ik oplyst hvor mange dollars der trykkes og hvor mange der er i omløb. Og hvorfor gør de ik det Hans? Fordi de så kan trykke dollars på livet løs og dække deres huller i budgetterne...

Konklusion: Du kommenterer noget du ik aner en skid om og du er meget mere manipuleret end jeg er. Om du tror på det eller ej, er jeg ligeglad med men det er fakta og sådan hænger verden sammen. Om du vil se det fra TVAvisen/Nyhedernes manipulations måde eller bare erkende problemet er helt op til dig, men nu har du vel fået lidt at tænke over.

Og jo dit svar i denne debat er total ubrugeligt. Det betyder ik alle andre svar du har givet på Amino er dårlige men i denne sammenhæng har Just Me ret!!!!

Tilmeldt 4. Jan 09
Skrevet kl. 17:48
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

"Til alle"

Se filmen for den stiller nogle klarer spørgsmål til tingene og hvorfor økonomien er gået galt som den er nu og hvem der står bag det hele!!!

Den sætter spørgsmål til så mange interesante ting, at det er værd at se og debatterer om og ikke om hvorfor i vil se den eller ej!

"Brug dog tiden til at se den istedet for"

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:51
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Enig men der findes bedre og meget mere seriøse film end den du linker til. Vil lige finde dem for det vil sikkert overbevise en masse kritikkere der hader "the american way of doing it".

Side 5 ud af 9 (88 indlæg)