Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scannet vs. Dandomain vs. Magento

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, nu har jeg forstået, at det på sigt ikke er nok at have en webshop hos Shoppinnet...

 

Jeg er derfor endt ved de 3 ovennævnte løsninger - Scannet, Dandomain og Magento..


Hvad er fordelene og ulemperne ved de tre? Hvilken skal man vælge, og hvorfor?

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle:  Damn jeg er ved at være træt af at se den slags spørgsmål her ... er der snart nogen der gider skrive en artikel om problemstillingen?

Trådstarter: De 3 ting kan du ikke sammenligne, Scannet og Dandomain er virksomheder (som jeg personligt holder mig langt fra) mens Magento er et opensource projekt. Det svarer lidt til at spørge hvad der er bedst, Pærer eller grønthandleren.

Hvis du vil have noget kvalificeret hjælp så drop alt dit gætteri og brug en halv time på at skrive ned hvad du gerne vil, smid så det dokument ud og skriv det ned igen, denne gang sørger du for det max fylder en A4 side, og så skriver du det her og beder om forslag til hvordan du løser det.

Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal det ikke være nogen hemmelighed at jeg er varm fortaler for Magento.

-Når det er sagt så er det én grundlæggende forskel på magneto og de 2 andre, Magento er nemlig opensource.

Derfor er du ikke låst fast til en udbyder, fx DanDomain eller Scannet. Det betyder også at du meget lettere har adgang til at udvide funktionaliteten i din shop hvis du vælger magento.

Se evt. en sammenligning af dandomain og magento her: dandomain vs magento

 

Jeg har muligvis sagt det før, men du skal kun vælge dandomain eller scannet hvis du virkelig mener at du har behov for:;

-En shop magen til alle de andre dandomain løsninger

-En shop hvor du for altid er stavnsbundet til udbyderen.

-En shop hvor du er afhængig af leverandøren for at udvikle funktionalitet, skulle du få brug for noget ekstra.

 

Dandomain og Scannet er nemme at komme igang med, det koster dog i det lange løb.

Magento er det nye fede og 2-3 lysår foran både dandomain og scannet hvad angår SEO og plug-in funktionalitet.

 

/Hus

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det tager jeg da til mig - har bare søgt og søgt her på, men har ikke kunnet finde nogle konkrete svar på min problemstilling!

 

Men tak for svar. Jeg har misforstået det med Magento så... Kan enhver (læs mig!), som måske ikke har vildt meget forstand på IT, men som dog har arbejdet en del i DynamicWeb, finde ud af at lave en shop ved Magento?

Undskyld hvis spørgsmålet er dumt ;-)

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

> En shop hvor du for altid er stavnsbundet til udbyderen.

Sikken da en gang vrøvl. Du er sgu da ikke stavnsbundet. Hvem har bildt dig det ind?

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar... :)

Jeg er bare nervøs for, om jeg kan finde ud af Magento. er det ikke noget med en masse html-kodning osv.? Jeg er lidt novice ud i det her - jeg har lysten, tiden og engagementet, men kan til tider blive en smule stædig, hvis det ikke vil som jeg vil ;-)

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil klart anbefale Prestashop. Det er en opensource løsning, og det virker rigtig godt. Du må gerne spørge mere ind, bare send mig en mail..

 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har styr på HTML / alm. udvikling i al almindelighed, og ikke vil kaste penge efter et firma der kan forstå udviklingen af shoppen, så vil jeg anbefale dig at gå i kast med scannet eller dandomain, men jeg vil uden tvivl anbefale Magento til den seriøse e-shop, men også kun til dem med et budget der kan klare "udfordringen" at få den tilpasset sin egen butik.

Magento er virkelig fed, og folkene bag er seriøse mennesker der ved hvad der "rykker". Magento er ikke fejlfri, men jeg vil våge at påstå, at du får ikke bedre open source webshop end den.

Ovenstående skal naturligvis ses i lyset af at jeg arbejder med Magento, og derfor nok er en smule "farvet", men omvendt er jeg personligt en meget aktiv e-handler og har set hundredevis hvis ikke tusindvis af dårlige eksempler, og naturligvis også rigtig gode, og netop her synes jeg magento brillierer ved at være helt i top.

Held og lykke med dit projekt - du er altid velkommen til at smide en mail hvis du ønsker mere info om magento / tilbud på dit projekt.

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Daniel,

1000 tak for dit svar - selvfølgelig er du farvet, men det er man vel altid i sine udmeldinger ;-)

Jeg har lidt svært ved at gennemskue magentos hjemmeside - hvad koster det?

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Magento som system er gratis - ved ikke om det var det du spurgte til?
Det der koster er for tilpasningen til din butik ( design/opsætning/tilpasning/undervisning ) - især designdelen, eller nærmere implementering af designet, er tidskrævende, men alt i alt er der rigtig mange "knapper" der skal pilles ved / justeres på inden at din Magento shop er 100% kampklar.

Så hvad koster det?

  • Magento er som sagt gratis.
  • Hosting med daglig backup der kan genskabes hurtigt i tilfælde af... ( lad være med at bruge de billige webhosts - brug en seriøs udbyder, og undersøg om de understøtter magento, som har specielle krav til serveren) - Få evt. din magento leverandør til at anbefale en.
  • Indløsningaftale med PBS: se http://www.pbs-international.dk/internetforretninger/priser?mid=CADEC2D9-3DD2-4C68-A95E-496053106677
  • Betalingsgateway fra 99 + moms pr. mdr.
  • Design / Udvikling: Du vil sikkert opleve store forskelle i pris hvis du indhenter tilbud, men forvent en pris på +40.000 + moms for denne del fra seriøse udbydere. Der går let 10-14 dage, hvis ikke mere på denne del (afhænger naturligvis af de krav du stiller / omfanget af tilpasningen, så det kan muligt gøres billigere).

Håber det besvarer dit spørgsmål :)

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)