Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snarlig opstart af firma på fritidsbasis, hvordan???

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er sådan i tvivl om det her.

Jeg er snart færdig både som multimediedesigner studerende og boligstylist studerende, og vil meget gerne opstarte mit eget fritids firma.

Fritid forstået på den måde, at jeg når jeg er færdig med de 2 uddannelser, vil søge et fat job, og så kører mit lille indretningsfirma i fritiden.

Hvordan griber jeg det an?

Skal jeg lade mig momsregistrerer allerede nu, eller ihvertfald når jeg er færdig?

Jeh har en enkelt kunde allerede, men idet det er en god veninde, vil jeg ikke tage noget for dette, men tilbyde min hjælpgratis for at få erfaring.

Man kan vel godt søge om cvr nummer og lade sig registrerer selvom det "kun" er i fritiden man arnbejder med det eller?

Jeg sidder ligenu og laver en side der skal munde ud i, at blive min firma side.

I kan da lige se den her:

http://soederberg-indretning.dk/ny/

Den er langt fra færdig, mangler en del, og det er kun de første 2 menupunkter, der "virker"....

Jeg ved godt jeg sikkert får nogen rap over nælderne fordi jeg vælger at lave hele siden i Flash, men det er mit valg, fodi jeg ikke kan få siden til at fungere, som jeg gerne vil det, på nogen anden måde....

Derudover vil jeglige sige at den funktion med at scrolle til venste og højre, ikke fungerer som den skal endnu, når man scroller helt til en side, kan man ikke scrolle tilbage igen,.d ette skal laves om....

Ved bare endu ikke hvorfor den ikke vil som jeg vil....

Nå det var en værre blandet landhandel, men søger vel nok en masse gode råd, og lidt feedback.... :)

Tak på forhånd, hilsner Lone

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 20:01

Ja.
Du burde nok allerede nu lade dig momsregisterer.

Jeg må indrømme jeg syntes godt nok det er en flot hjemmeside! (:
Den kan du være stolt af (:
Og skidt med at du laver den i Flash.

Jeg havde selv en idé om at starte på det du er i gang med, men blev ikke til noget da jeg ikke havde uddannelsen til det.

Du skal være velkommen til at skrive til mig på min email hvis du søger mere viden om opstart af firma.

- Eller hvis du søger en hjælpende hånd i dit firma.

Hilsen Mathias Christoffersen.

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 20:26

Hej Mathias, tak for dit hurtige svar.

Ok, så vil jeg da se på det momsregistrering.

Aner ikke engang hvor man gør sådan noget henne, men det er vel til at finde ud af.

Tak for din kommentar til min side.

Det er en start, og den er som sagt ikke færdig endnu.

Men jeg blev da glad for, du synes om den :)

Oki, hvis ønsket er der fra din side, kan man jo tage uddannelsen til indretningskonsulent i sin fritid på arkitektskolen for indretning, det er det jeg har tænkt mig at gøre sideløbende med alt det andet....

Det kan godt være det bliver en lidt stor mundfuld, men regne rmed at få en deltidsstilling og så læse til indretningskonsulent / køre eget fritidsfirma i fritiden......

Men jeg brænder for det her....

Ja, måske hvis jeg får god vind i firmaet, jeg kan kontakte dig :)

Tak igen for dine svar :)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 20:38

Hej

Jeg vil til gengæld råde dig til ikke at lade dig momsregistrere. For det første er CVRnummeret en regnskabs- og indberetningspligt du kun har hvis din omsætning overstiger 50.000 i en 12 mdrs. periode, og hvorfor frivilligt lade sig pålægge en pligt ;-) Tilsyneladende får du jo nok at tage dig til udenfor din forretning, så 50.000 kr. sådan lige med det første er vel lidt optimistisk, og det er hurtigt at lade sig registrere - så der er tid nok til det.

Du har jo tilsyneladende remedierne der skal til, udover dit gode hoved naturligvis, og lade det blive ved det i den første opstart. Du kan sagtens fratrække evt. udgifter i skat, det er kun moms du ikke kan få retur. Til gengæld sparer dine første kunder så de 25%.

Så lad være med det, og brug istedet tiden til at komme igang med det du er allerbedst til..

/Michael

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 21:07

Ok, hmmmm...... det kan godt være, det er lidt overkill at lade sig momsregistrere ligenu.....

Men hvordan gør jeg så, når jeg forhåbentligt får kunder?

Skal det bare indberettes til skat?

Og laver jeg bare en faktura med mit cpr. nr?

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 10:38

Så virker scrollfunktionen :)

Er der nogen herinde, der ved noget om cgi-bin/formmail.pl

Jeg skal bruge den fil i forbindelse med en mail formular jeg har lavet på siden, men på mit domæne er der godt nok en cgi-bin mappe men filen formmail.pl er der ikke....

Er det en fil jeg kan downloade fra nettet og lægge i mappen, eller hvordan gør jeg dette?

Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:29

Hej Lone
Helt korrekt vil jeg tilslutte mig svaret, at du ikke behøver moms registrerer dig endnu. Men hvis du er i tvivl om hvad der er bedst for dig og hvordan du skal forholde dig med faktura og den slags, så tag fat i det skattekontor du høre til. Skat vil gerne hjælpe og de fleste afdelinger holder 3 timers aften kursus for ny opstartede eller de som har tanken herom. Her får du svar på rigtig mange spørgsmål og hjælp til de forskellige ting.

Den fil du mangler kan du hente gratis på google ved blot at søge på formmail.pl....

Held og lykke med det hele :-)

Og flot hjemmeside du har lavet - den kan du godt være stolt af :-)

Mvh Sanne

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:36

Lone71:

Dit overskud eller underskud skriver du på selvangivelsen

og faktura med cpr. nr er lige efter bogen.

Henrik

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 19:07

Fnul:

Hej Lone
Helt korrekt vil jeg tilslutte mig svaret, at du ikke behøver moms registrerer dig endnu. Men hvis du er i tvivl om hvad der er bedst for dig og hvordan du skal forholde dig med faktura og den slags, så tag fat i det skattekontor du høre til. Skat vil gerne hjælpe og de fleste afdelinger holder 3 timers aften kursus for ny opstartede eller de som har tanken herom. Her får du svar på rigtig mange spørgsmål og hjælp til de forskellige ting.

Den fil du mangler kan du hente gratis på google ved blot at søge på formmail.pl....

Held og lykke med det hele :-)

Og flot hjemmeside du har lavet - den kan du godt være stolt af :-)

Mvh Sanne

Hej Sanne, tak for hjælpen.

Det lyder bestemt interessant med det aften kursus. Det vil jeg klart gøre brug af.

Ang. formmail.pl kan jeg så blot uploade den til min server i cgi-bin mappen?

Ja jeg har aldrig hørt om det før, derfor jeg spørger så dumt he he.....

Tak for din kommentar til siden...... :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 19:08

Klovn:

Lone71:

Dit overskud eller underskud skriver du på selvangivelsen

og faktura med cpr. nr er lige efter bogen.

Henrik

Oki tusind tak for det :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)