Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske hjemmesider med international succes?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 04:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilføj mig på Twitter

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er generelt ikke let for danske webbutikker at slå i gennem i udlandet, da danske butikker 90% af tiden betaler meget mere for varene end de udenlandske, fordi grossister / producenter osv. ved at danskerne har nok af penge til at betale overpris og det er før vi begynder at tænke på moms satser og den dyre fragt vi har via post danmark.

Derfor er det betydeligt sværre for os.

Alternativt kan man selvfølgelig starte et selvskab i udlandet og så klare den via den vej med hensyn til indkøb osv. osv. Men så er det jo det jo f.eks. en tysk virksomhed bare med danske ejere :-)

De fleste af dem i nævner sælger ikke fyiske produkter. Chanti gør, men han har også produkterne direkte fra østen og bestemmer selv den vejlednde udslagspris samt "chanti prisen", og kan dermed få tingene til at se meget billige ud og det kan kunderne jo godt lide :-)

Men hvis man sælger mærke produkter der kan sammenlignes direkte på prisen så er det lidt sværre for danske virksomheder.

Det er ihvertfald sådan jeg ser problematikken.

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 11:24

Men når man drager sammenligningen mellem normale danske virksomheder (ikke internet baseret) så klare Danmark sig godt i globaliseringen. (Novonordisk, Mærsk, Jysk mv., Carlsberg, danskesupermarked mv.) Men det har nok noget med størrelsen at gøre, at det er svært eller umuligt for et enkeltmandsfirma at have tid til at komme ind på nye markeder.

Jeg bruger meget af min tid med svenske onlineshops, og de er meget længere fremme når det gælder om at komme ind på nye markeder, Dustin, CDON, Ellos, InkClub og alle kontaktlinser firmaerne.

"Market entry" er mega spænende, og det er der for at jeg arbejder for det. mange virksomheder kan mange double deres omsætning (og omkostninger)  ved at gå ind på nye markeder, og netop med internet basereder virksomheder er det nemt.

Jeg kom lige i tanke om en dansk side der er på relativ mange sprog: http://www.euroinvestor.dk/about/About.aspx

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 11:32

ItFactory sagde at største delen at deres omsætning lå i udlandet Stick out tongue 

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 11:34

Martin René Mortensen:

ItFactory sagde at største delen at deres omsætning lå i udlandet Stick out tongue 

haha:-) fedt at de havde hvad der skulle til at gå global:-)

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 12:20

Martin:
De fleste af dem i nævner sælger ikke fyiske produkter.

Jeg er helt enig med dig i, at det en er helt anderledes udfordring at internationalisere en virksomhed, der handler med fysiske produkter. Jeg leder dog efter eksempler på begge dele, så hvis du har nogle bud af enten den ene eller anden type, må du meget gerne komme med dem.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 2. Mar 08
Skrevet kl. 12:21

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 2. Mar 08
Skrevet kl. 12:11

Den her tråd døde lidt hurtigere, end jeg havde forventet. Jeg havde faktisk regnet med, at der var en masse gode danske online-koncepter, jeg havde overset. Nedenstående er de bud, der er kommet indtil videre:

Just-eat
Momondo
Spamfighter
Skype (lad os kalde det 50% dansk)
Lauritz.com
Chanti.dk
Zyb
Beautiful People
Euroinvestor

Er der virkelig ikke andre? Er vi danskere så dårlige til at få vores hjemmesider gjort internationale, at vi kun kan finde 9 eksempler med international succes?

Fra Fredericia
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 12:40
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Targit er vel også et godt bud på en dansk international succes.

Mvh Jesper N. Asmussen

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)