Har en ven der lånte sin kassevogn til en anden ven. Han kørte på ferie til Nice og hyggede sig. Da han kom hjem, så kom der et brev fra Skat med et billede af bilen som stod parkeret ved havnen i Nice. Det kostede så vidt jeg husker 80.000 kr. i moms m.m. :-) Prøver man at snyde, så må man betale ved kasse et når man bliver nappet.
Kunne man ikke have fundet en forretningsmæssig begrundelse for at besøge Nice?
Prøver man at snyde, så må man betale ved kasse et når man bliver nappet.
Der er vel ingen der mener at man ikke skal have en gog i nødden for at snyde, men at sætte en mand i fængsel for den forseelse mener jeg er at tage lovgivningen for langt ud.
Har en ven der lånte sin kassevogn til en anden ven. Han kørte på ferie til Nice og hyggede sig. Da han kom hjem, så kom der et brev fra Skat med et billede af bilen som stod parkeret ved havnen i Nice. Det kostede så vidt jeg husker 80.000 kr. i moms m.m. :-) Prøver man at snyde, så må man betale ved kasse et når man bliver nappet.
Kunne man ikke have fundet en forretningsmæssig begrundelse for at besøge Nice?
Henrik
Det kunne man nok, men med fint monterede bagsæder og fyldt med ferieskrammel, så havde det nok krævet en god sælger ;-)
Dbh Martin
Helt enig, MEN 95.000 kr. i bøde, det er helt uden propertionalitet.
Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk
Jeg har en medarbejder der kører ulovligt i en gulpladebil, på trods af at han har skrvet under på at bilen er monteret med en GPS logger og at det er fyringsgrundlag, ved privat kørsel.
Udover at fyre medarbejderen, kan man sætte et erstatningskra op for medarbejderen ved træk i lønnen, for den kørsel som medarbejderen har foretaget i bilen. Jeg har læst et sted at man kan trække det beløb per dag, der svarer til at leje en bil 3-500,- per dag.
Skal man desuden oplyse SKAT, omkring at bilen er brugt til privatkørsel, eller er det nok at fyre medarbejderen?