Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til Dem der TROR at kan sætte sæder i en gulplade på ferien...

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

En mand har netop fået krav om betaling af reg.afgift + bøde på 95k + fængsel! Sådan! ;)

Jeg har ofte hørt "kvikke folk" prale med, at når de tager på ferie eller forretningsrejser til udlandet, så tager de og smider sæder om bag i gulplade-bilen, og vupti så har de en hel bus, som de kan køre samlet afsted i.... NIKS! Brug dog den logiske sans..! Reg.afgift og gældende forsikring er der for at blive overholdt.

http://www.fyens.dk/article/1166712:Business-Fyn--Fynbo-koerte-paa-ulovlig-ferie-i-gulpladebil

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 11:45

SPF:

har netop fået krav om betaling af reg.afgift + bøde på 95k + fængsel! Sådan! ;)

Jeg har ofte hørt "kvikke folk" prale med, at når de tager på ferie eller forretningsrejser til udlandet, så tager de og smider sæder om bag i gulplade-bilen, og vupti så har de en hel bus, som de kan køre samlet afsted i.... NIKS! Brug dog den logiske sans..! Reg.afgift og gældende forsikring er

Normalt kommentere jeg aldrig på denne måde, Men..........  :-)

Ærlig talt, så lyder du godt nok som en der har set sig sur på en persongruppe.

Jeg er enig i at loven er "til for at blive overholdt", men du synes måske ikke at det er lidt ekstremt at sende en mand i fængsel pga. dette.........
reg. afgift og en bøde på 95.000 kr. burde være mere end tilstrækkeligt!

Hvis nu, at du en gang havde kørt i bil og benyttet din mobiltelefon, (som  du self. ikke har, da loven skal overholdes), så ville du havde kunne få en bøde på 500 kr.    

Hvor er logikken i dette.....

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 11:53

Din Computerhjælp:

Hvis nu, at du en gang havde kørt i bil og benyttet din mobiltelefon, (som  du self. ikke har, da loven skal overholdes), så ville du havde kunne få en bøde på 500 kr.    

Jeg tror logikken er som følger: Hvis du benytter din mobil tlf. mens du kører bil, så vil du være mindre opmærksom på trafikken og reagere langsommere da du kun har en fri hånd.

Da du derved øger risikoen for uheld, er det for mig meget logisk, at du kan få en bøde for det.

Mvh Jesper N. Asmussen

Tilmeldt 21. Jul 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 11:53

Der er godt nok en der har ondt et hvist sted, er du gal

Nu du vel ikke sådan en der går og sparker til andres folks biler hvis de holder ulovligt parkeret :-)

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 12:02

Jesper NA:

Jeg tror logikken er som følger: Hvis du benytter din mobil tlf. mens du kører bil, så vil du være mindre opmærksom på trafikken og reagere langsommere da du kun har en fri hånd.

Da du derved øger risikoen for uheld, er det for mig meget logisk, at du kan få en bøde for det.

Så burde logikken vel også være at det koster 500 kroner at sætte sæder bag i en gulpladebil (for hvem kan komme til skade ved det) og 95.000 + fængsel for at snakke i telefon?

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 12:04

Jesper NA:

Din Computerhjælp:

Jeg synes også det er forkert at bruge mobil telefon mens man kører bil, så der misforstod du mig.

Det er sammenligningen i beløbet for en bøde......  500 mod de 95000 kr.   + fængsel -> det er da ikke fair!

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:20

SPF:

En mand har netop fået krav om betaling af reg.afgift + bøde på 95k + fængsel! Sådan! ;)

Jeg har ofte hørt "kvikke folk" prale med, at når de tager på ferie eller forretningsrejser til udlandet, så tager de og smider sæder om bag i gulplade-bilen, og vupti så har de en hel bus, som de kan køre samlet afsted i.... NIKS! Brug dog den logiske sans..! Reg.afgift og gældende forsikring er der for at blive overholdt.

Skatte- og momslovene er ikke nogen man skal lade sidde overhørig. Straf efter disse bestemmelser er ofte "højere" end på andre lovområder.

Hvad der undrer mig er at sagen ikke er løst administrativt.

Henrik

Fra Fredericia
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 12:35

Ok, så er vi helt enige :)

Skriftlig kommunikation er ikke altid nem.

Mvh Jesper N. Asmussen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja..den går bare ikke.....er vel retfærdigt nok.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har en ven der lånte sin kassevogn til en anden ven. Han kørte på ferie til Nice og hyggede sig.
Da han kom hjem, så kom der et brev fra Skat med et billede af bilen som stod parkeret ved havnen i Nice.
Det kostede så vidt jeg husker 80.000 kr. i moms m.m. :-)
Prøver man at snyde, så må man betale ved kasse et når man bliver nappet.

Dbh Martin

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)