Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsassistance tilbydes

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har i et stykke tid barslet med stiftelse af mit eget firma, som tilbyder regnskabsassistance i form af bogføring, afstemninger, løn, kreditor/debitor, klargøring til revisor oma.

Da jeg i første omgang ønsker at fastholde mit gode job som regnskabschef i en større virksomhed, vil jeg lægge ud med kun at bruge 5-10 timer pr. uge på projektet.

Derfor søger jeg primært en etableret virksomhed, der tilbyder diverse former for regnskabsassistance, som jeg kunne assistere 5-10 timer om ugen. Pris mm. skal vi nok blive enige om. Sekundært er andre virksomheder der ønsker regnskabsassistance, selvfølgelig også velkommen til at kontakte mig.

Men lad mig høre fra jer derude i det ganske land.

/Jesper 

Tilmeldt 22. Jan 09
Skrevet kl. 12:22

Ja det gav jo ikke super meget respons, mit første indlæg her på Amino.

Er der evt. nogen der kan give en form for feedback. Var mit approach forkert, er der for mange udbydere af regnskabsassistance i forhold til efterspørgslen, virker min profil for useriøs pga. manglende signatur med hjemmeside mm., har de etablerede virksomheder der tilbyder disse ydelser ikke nok at lave, at de mangler freelance hjælp, eller foretrækker de at have medarbejderne inhouse ??

Spørgsmålene er mange, men som sagt ville det være kanon med lidt feedback.

/Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:46

Jesper!

Lige helt kort:

Jeg mener, at du bør have en hjemmeside, signatur samt oplysning om, hvor du bor!

Desuden lidt om dine kvalifikationer, erfaring mv.

Andet virker for anonymt efter min mening.

Det er meget nemt at starte op i vores branche, idet der ikke kræves de store investeringer.

Anonymitet opfatter jeg ikke som seriøs, og slet ikke i vores branche.

Der er rigeligt at lave, idet kunderne efterspørger vore ydelser i stor stil.

Med hensyn til personale har jeg ændret min filosofi en del.

Jeg har tidligere haft ansatte...men nu benytter jeg mig i stor stil af unge økonomistuderende, som

bliver oplært...og de vil gerne have praktisk erfaring, som de så får.

Desuden har jeg så et par garvede samarbejdspartnere, hvor jeg outsourcher primært bogføringsopgaver.

Håber, at du kan bruge lidt af det.*S*

Tilmeldt 22. Jan 09
Skrevet kl. 13:16

Peter, tak for feedback'en

Er helt enig i, at det er meget nemt at starte op i netop denne branche. Er også enig i, at jeg må få gjort lidt ud af min signatur, hjemmeside etc.

Mit primære mål var dog, at nogle af jer etablerede aktører på markedet, havde lidt for meget at lave og søgte noget hjælp i størrelsesordenen 5-10 timer pr. uge. Hvis jeg fik en henvendelse, ville jeg selvfølgelig vende tilbage med erfaring, kvalifikationer mm.

/Jesper

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 16:08

JKJ77:

Peter, tak for feedback'en

Er helt enig i, at det er meget nemt at starte op i netop denne branche. Er også enig i, at jeg må få gjort lidt ud af min signatur, hjemmeside etc.

Mit primære mål var dog, at nogle af jer etablerede aktører på markedet, havde lidt for meget at lave og søgte noget hjælp i størrelsesordenen 5-10 timer pr. uge. Hvis jeg fik en henvendelse, ville jeg selvfølgelig vende tilbage med erfaring, kvalifikationer mm.

/Jesper

Peter tilhører desværre en døende race.

Sagen er den at en etableret revisor hellere vil bruge ufattelige mængder ressourcer for at få fat i de få bogholdere der vil fastansættes til en ussel løn kontra at bruge freelancere.

Der er mange der føler sig mere etablerede hvis de har "ansatte" - i modsætning til med freelancere - her er jo tale om et næsten jævnbyrdigt samarbejde og det kan jo ikke få dem til at føle sig som konger :)

Folk spørger jo gerne et firma hvor mange ansatte det har for at få en ide om firmaets størrelse - og et firma der bruger freelancere er jo i den forbindelse ikke noget at prale af.

Jeg tror de fleste revisorer kunne spare mange penge på at bruge freelancere - men de vil hellere spilde deres tid og ressourcer på at lære en ung knægt op der aldrig har arbejdet med regnskab før - og når han så skal videre med sit liv må de begynde forfra.

Enten er dette forklaringen eller også er de fleste revisorer bare ikke trygge ved om freelanceren render med kunderne. Sandheden er dog at det ikke er  sværere at sikre sig mod dette problem hos en freelancer end hos en ansat - via en samarbejdsaftale.

Jeg er som bogholder rimelig træt af dette markeds "tilstand" - jeg så hellere at revisoren havde kundekontakten og rådgivningen og jeg kunne koncentrere mig om det jeg er god til - bogføring. Som det er nu er jeg nødt til at finde mine egne kunder og outsource revisionen til en revisor - jeg mener det burde være den anden vej rundt - til gavn for både revisorer og bogholdere.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad du tager i timen og om du er hurtig på tasterne.

Jeg går ud fra du ved at du kan få job nårsomhelst hvis du kan hitte rundt i et regnskab - det er kun det med at sende en regning der ikke dúr.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55

Jørgen...vi har nu diskuteret dette flere gange.

Jeg mener, at det er ønsketænkning fra din side!

Du har selv set, hvilke alvorlige fejl en statsautoriseret revisor kan lave, og det samme kan bogholdere gøre.

Jeg oplærer gerne de unge studerende jeg har ansat, og så får jeg det, som jeg vil have det.*S*

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)