Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

iPhone Citat applikation - hjælp mig lige

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en citat-nørd, med andre ord elsker jeg citater.
Jeg har derfor en stor samling dansksprogede citater (10.000 stk.) og så fik jeg lysten til at få lavet en applikation til iPhone.
Der var nogle venlige Amino'er der ville lave den til en god pris og nu er arbejdet igang.

Hvad vil folk mon give for sådan en applikation og hvor mange iPhone brugere er der overhovedet i Danmark?

Dbh Martin

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 20:51

Godaften Martin,

Jeg har ikke lige kunnet finde nogle statistikker som viser hvor mange iphones der er blevet solgt i Danmark.

Men med hensyn til hvad folk ville give for en sådan applikation så er det nok meget afhængigt af hvad den kan. Kan man sætte den til at kører som pauseskærm? kan man selv rette i indstillingerne? kan man fravælge bestemte citater? osv.

Men personligt ville jeg nok ikke give meget mere end 40-60 kr. for en sådan applikation.

Dbh Michael

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:10

150 Citater i en "light" edition også 20 kroner for 10.000 citater "Full" edition.

Dog som Michael skriver afhænger det meget af hvad den kan:)

Mvh

Per Jespersen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:32

Tjaaa, hvad kan den.
Citerne er inddelt i kategorier som man kan bladre i og dertil kan man fritekstsøge på citater og navne.
Den kan dertil vælge random citater og det er vel det, men gode ideer i kommer med.
20 kr. syntes jeg måske er for billigt, men det er måske prisen for den slags?
Men igen, det ville være godt at vide hvor stort markedet er..

Dbh Martin

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 21:36

Tror desværre næppe at markedet er ret stort.

Hvis jeg vil se citater på min iPod Touch (som faktisk er det samme som en iPhone bare uden mulighed for at ringe), så åbner jeg da bare Safari istedet for at ofre 20 kr på et program ;) Der er jo en fremragende mulighed for at komme på nettet med den.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 21:38

Hvad havde du selv regnet med Martin? Jeg syntes at det er meget svært at bedømme hvad din App skulle koste, da det er svært at vide hvor stor målgruppen er. Men jeg holder fast i min tyver :P det er dejligt rundt og ikke det dyreste og virker meget overkommeligt at betale.

Mvh

Per Jespersen

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 21:40

Martin van de Belt:

Tror desværre næppe at markedet er ret stort.

Hvis jeg vil se citater på min iPod Touch (som faktisk er det samme som en iPhone bare uden mulighed for at ringe), så åbner jeg da bare Safari istedet for at ofre 20 kr på et program ;) Der er jo en fremragende mulighed for at komme på nettet med den.

Der kan du se det hvis du har Wifi og for iphone brugere så er det ikke altid at Edge er super fast at bruge. Derfor syntes jeg det kunne være meget praktisk at have en app hvor det kommer inden for 1sec istedet for at vente op til 10sekunder.

Mvh

Per Jespersen

Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:47

Jeg har selv en iPhone. Dejlig telefon.

Jeg tror ikke der er den store business i din applikation endnu. Her er de udfordringer, som jeg mener du skal være opmærksom på:

1. Udbredelsen af iPhone i DK går langsomt, da apple jo har sine meget mærkelige regler i forbindelse med salg af deres telefon. Man kan kun købe den med et kæmpe abonnement hos Telia. Men et personligt skud ligger på omkring 30.000 iPhones

2. Der er så mange apps, at det kan blive meget svært at finde lige præcis din app. Personligt tror jeg, at man skal ligge i top 20 - Enten i free eller i paid, for at folk ser den. Og det er svært at komme til at ligge der, hvis folk ikke kender til din app.

3. De fleste apps koster mellem 6 eller 12 kr. (1 eller 2 dollar) - Og apple tager vel halvdelen...... Så rig bliver man nok ikke på det.

4. Hvis det er kun er danske citater, så er dit kundegrundlag simpelthen for småt. (Du har så 30.000 potentielle kunder - De skal være interesseret i at betale for en app - De skal kende eller finde din app - Og de skal også have en interesse for citater....)

Håber det gav dig lidt af den info du søgte.

// Brian

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:01

I underbygger sådan set min egen opfattelse, at det ikke er værd at tage penge for den.
Måske man skulle lægge den gratis op med reklamer, eller lade pengene gå til Røde Kors eller hvad ved jeg.
Har i ideer til hvordan den kan skaffe værdi på en eller anden måde?`

Dbh Martin

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 22:03

Hej Martin jeg ved ihvertfald der er solgt ca. 10.000 iphones igennem de officielle kanaler ogsaa er der jo ogsaa den ulovlige paralel import, og jeg tror godt at du kan tage 20-60 kr for saadan en applikation, nu er jeg selv android bruger og jeg ville ihverfald ikke selv give mere end 20-60 kr for en saadan aplikation.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)