Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

En ven og jeg står og skal opstarte en webshop, vi er lidt uerfarne og søger netop din hjælp.

Jeg ville høre du kan give os nogle råd på følgenden områder:

- Import fra Kina af elektroniske produkter og andre accessories (fx. kreditkortholdere)

- Hvad er godt at sælge ?

- Ved bestilling af ting i Kina, skal man være momsreg. ?

- Webshop: Hvad skal vi være opmærksom på ?

- Hvordan fungere betalingsmetoder på en webshop ?

- Hvordan vælger man det helt rette navn til virksomheden, noget man skal overveje.

Nogle af spørgsmålene kan findes i E-Pusher, men vi ønsker blot at høre dine erfaringer og råd.

På forhånd mange tak.

God Handel.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 18:08

Hej og velkommen til.

Jeg kan desværre ikke svare på så mange af dine spørgsmål, men måske komme med et lille tip.

Kender du/i Alibaba hvor i kan importerer stort set alt fra alle stedet i verden.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:11

Dennis Jensen:

Hej og velkommen til.

Jeg kan desværre ikke svare på så mange af dine spørgsmål, men måske komme med et lille tip.

Kender du/i Alibaba hvor i kan importerer stort set alt fra alle stedet i verden.

ja, vi kender:

www.alibaba.com

www.tradestead.com

Nogle som kan foreslå andre sider ?  Og har gode erfaringer?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 18:14

Der er rigtig mange tråde herinde, der svarer på en del af jeres spørgsmål, så prøv at søge herinde, og læs nogle forslag til forretningsplaner.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:20

Kirsten E:

Der er rigtig mange tråde herinde, der svarer på en del af jeres spørgsmål, så prøv at søge herinde, og læs nogle forslag til forretningsplaner.

Ja, det er rigtigt Kirsten har været ved at søge lidt. Kunne godt bare tænke mig et direkte svar på mit spørgsmål.

Det vil også være lidt lettere at overskue, men jeg leder videre. :)

Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 18:21
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:21

Du skal nok ikke forvente at nogen svarer på spørgsmålet: 'hvad er godt at sælge'! Nogle af de produkter jeg har i min butik sælger rigtig godt, men jeg kunne da ikke drømme om at fortælle andre om det. Hvorfor skulle jeg forære en god forretning væk? Det er der jo heller ikke andre der gør, så I er nødt til at gøre en masse arbejde selv. Det er hårdt arbejde, og tager lang tid, men den eneste måde at få svarene leveret på, er at betale en konsulent for at finde dem til jer.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:32

Hej!

Ja...i skal være momsregistreret samt importtørregistreret.

Evt. også eksportørregistreret f.eks. i forbindelse med returvarer mv.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:58

Kirsten E:

Du skal nok ikke forvente at nogen svarer på spørgsmålet: 'hvad er godt at sælge'! Nogle af de produkter jeg har i min butik sælger rigtig godt, men jeg kunne da ikke drømme om at fortælle andre om det. Hvorfor skulle jeg forære en god forretning væk? Det er der jo heller ikke andre der gør, så I er nødt til at gøre en masse arbejde selv. Det er hårdt arbejde, og tager lang tid, men den eneste måde at få svarene leveret på, er at betale en konsulent for at finde dem til jer.

Der er igen grund til fare sådan op. Du kunne jo f.eks. komme men nogle råd, om hvilke vare grupper der gode og ikke gode. Jeg er godt klar over at du ikke vil, "give" din forretning væk. Men som hjælp til nye iværksættere, synes jeg det må være mulig, at fortælle om man burde satse på salg fx. puder og sengetøj.

Jeg er også godt klar og man ikke kommer sovende til det. Det kræver meget hårdt arbejde. Men jeg håber nu jer erfarene kunne komme med lidt råd, eller hvilke fejl i måske har lært af.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:10

Hej Peter.

Jeg skal lige have noget på det rene:

Da vi er en lille webshop med en omsætning under 50.000 er det så nødvendigt at være momsregistreret og betale importtørregistreret.?

Ekstportørregistrert, hvad mener du helt præcis ?(hvis varer skal sendes retur til Kina eller hvad)

Tak for dit indlæg!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)