Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat, moms al det sjove når man har en hjemmeside

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Larsen:

Indtil videre er jeg kommet frem til at jeg ikke vil bekymre mig om moms, førend jeg begynder at komme i nærheden af at tjene 4166,6 kr. pr måned som giver 50.000 på et år.

Korrekt

Jeg registrere hjemmesiden som et enkeltmandsfirma hvor jeg så skal betale skat af overskuddet i virksomheden, som beregnes årligt (Altså virksomhedsskat).

Nope, som enkeltmandsvirksomhed skal du betale personligt skat af overskudet i virksomheden.

Og den skat jeg trækker ud betaler jeg helt alm. skat af.

Se ovenstående svar. Du kan i pricippet trække hele dit overskud (plus ekstra) ud af virksomheden uden det kommer til at påvirke den mængde skat du skal betale.

Hvordan fungere udtrækningen til personligt forbrug? Skal jeg selv overføre skatten og resten smide det ind på min konto eller er det noget der bliver opgjort når året er omme?

Du kan (så vidt jeg husker) vælge at frivilligt indbetale skat løbende gennem året. Du kan også vente indtil du har afleveret regnskab/indleveret selvangivelse og så bare få et MEGA smæk der. Hvis du vælger sidste mulighed så husk at ligge penge fra i løbet af året.

Nu har jeg for eksempel haft nogle udgifter i forbindelse med opstarten af hjemmesiden, månedlige udgifter med server, email program.

Dine udgifter trækker du fra din omsætning = overskud; som er det du skal beskattes af.

Hvad kan jeg få af fordele ud af dem? Jeg har allerede betalt de ting af egen lomme, kan jeg sige at de penge er mit kapital indskud i virksomheden og derfor få fradrag eller lignende for det?

Det aner jeg ikke. Det kan være du skal prøve at vende den med en revisor eller noget.

Mvh Peder

Fra Odense
Tilmeldt 25. Jan 07
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 14:56

Tak for svarer Peder, nu jeg ved at være klar over betingelserne :-D

Okay, lad os se lidt nærmere på det og  opsummere det hele:

Jeg trækker mine udgifter fra omsætning og så har jeg overskudet, som jeg kan trække ud lige så tosset jeg vil efter den er kommet igennem en lille post vi kalder personligt skatSmile

(forresten, er det nogle steder på nettet man kan finde skabeloner til de regnskab jeg skal holde?)

Og alt det skal jeg bare op til Skat og have arrangeret og få registeret det som en virksomhed.

Og så når jeg står til at tjene de 4166,66 kr begynder det at blive konpliceret igen.

Og som virksomhed uden at være moms registreret har jeg muligheder for fradrag.

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 15:08

Jeps, skat af overskud

I forhold til regnskab, så syntes jeg umiddelbart at du skal overveje at få en bogholder på. Så er du sikker på at der er styr på det (det er så træls når man lige blive bonget lidt ekstra af t&s fordi man har glemt et eller andet bidrag!) og med den størrelsesorden du arbejde i (i første omgang) så kan det ikke være ret mange penge de drejer sig om. Der findes nogle stykker af dem her på amino som kan gør det til ganske rimelige penge.

Og vigtigst af alt, så slipper du for selv at bruge tid på det (tror ikke der findes noget i denne verden der er kedligere Big Smile)

Registrering af virksomhed kan du klare her

Når du registerer dig som virksomhed så er du vel pr. definition momspligtig (tror jeg, uden at vide det). Du kan bare vente med at registrere dig som virksomhed indtil du når omsætningen på 4166.66 pr. måned. Du har stadig mulighed for fradrag af udgifter og dit overskud skal blot opgives som B-indkomst i din selvangivelse (hvis du ikke registrere dig).

Mvh Peder

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:22

Peder TakeTwo.dk:

Hvad kan jeg få af fordele ud af dem? Jeg har allerede betalt de ting af egen lomme, kan jeg sige at de penge er mit kapital indskud i virksomheden og derfor få fradrag eller lignende for det?

DU gemmer disse bilag og trækker dem fra i den indkomst du opnår. Bemærk at udgifterne skal kunne henføres direkte til din indkomst. Det kan f.eks. være  udgifter til server, domænenavne, design af hjemmeside mv. Det problematiske kommer, hvor du anskaffer ting der også anvendes til andet end dit firma.

Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 15:26

Nicolai Larsen:
Og alt det skal jeg bare op til Skat og have arrangeret og få registeret det som en virksomhed.

Det behøves først når du ved at du når en omsætning på mindst 50.000 DKK

Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 15:29

Peder TakeTwo.dk:
Når du registerer dig som virksomhed så er du vel pr. definition momspligtig (tror jeg, uden at vide det). Du kan bare vente med at registrere dig som virksomhed indtil du når omsætningen på 4166.66 pr. måned

Forkert, du skal på blanketten sætte kryds for at blive momsregistreret. Der er en del virksomheder og personer, der ikke nødvendigvis skal være momsregistreret.

Henrik

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 15:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der kan man bare se. Man bliver klogere hver dag Big Smile

Fra Odense
Tilmeldt 25. Jan 07
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 15:39

Vil under alle omstændigheder outsource al adminstration væk fra mig Geeked afhængig af prisen selvfølgelig, for det jo ingen hemmelighed at jeg ikke har verdens største kapital Big Smile

Jamen så venter jeg helt sikkert med at oprette virksomheden.

- Så skal jeg op til SKAT og snakke om det med B- indkomst og skatte procenten af indtjening og oprette mig som virksomhed uden at blive moms

- Skal jeg oprette en firma konto i en bank og kan i anbefale nogen?

- Gælder det regnskabsår, altså de 50.000, dvs. jeg kan tjene det indtil 31.12.09? eller er det 12 mdr. frem?

Tusinde tak for hjælpen Henrik og Peder..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49

Det er 12 fortløbende måneder.....

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 15:56

Nicolai Larsen:

Så skal jeg op til SKAT og snakke om det med B- indkomst og skatte procenten af indtjening

- Skal jeg oprette en firma konto i en bank og kan i anbefale nogen?

- Gælder det regnskabsår, altså de 50.000, dvs. jeg kan tjene det indtil 31.12.09? eller er det 12 mdr. frem?

Peder,  det er en af de gode ting ved Amini - at man kan blive klogere - og jeg lærer og inspireres hver gang jeg er herinde. Yes

Nicolai,

Om du skal op til SKAT bestemmer du selv. Du kan indledningsvis  også som Peder nævnte lade skattepengene stå på din konto indtil den skal betales. Ved at sætte omkring 40% af dit overskud til side skulle du være sikret.

Hvis du går op til SKAT og får ændret din indtægt vil de spørge hvor meget du kommer til at tjene. Har du overblik og en ide om dette er det  ok, men omvendt kan du også i løbet af året komme til at betale nogle skattekroner, som du måske ikke skulle have betalt (dem får du dog tilbage af SKAT).

Hvis du har en privatkonto kan den sagtens bruges. Hvis du vil holde det adskilt fra den konto så prøv at snakke med den bank, du bruger i dag. Det er vigtigt at have et godt forhold til sin bank .

Ja det  er 12 mdr. frem

Henrik

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)