Indtil videre er jeg kommet frem til at jeg ikke vil bekymre mig om moms, førend jeg begynder at komme i nærheden af at tjene 4166,6 kr. pr måned som giver 50.000 på et år.
Korrekt
Jeg registrere hjemmesiden som et enkeltmandsfirma hvor jeg så skal betale skat af overskuddet i virksomheden, som beregnes årligt (Altså virksomhedsskat).
Nope, som enkeltmandsvirksomhed skal du betale personligt skat af overskudet i virksomheden.
Og den skat jeg trækker ud betaler jeg helt alm. skat af.
Se ovenstående svar. Du kan i pricippet trække hele dit overskud (plus ekstra) ud af virksomheden uden det kommer til at påvirke den mængde skat du skal betale.
Hvordan fungere udtrækningen til personligt forbrug? Skal jeg selv overføre skatten og resten smide det ind på min konto eller er det noget der bliver opgjort når året er omme?
Du kan (så vidt jeg husker) vælge at frivilligt indbetale skat løbende gennem året. Du kan også vente indtil du har afleveret regnskab/indleveret selvangivelse og så bare få et MEGA smæk der. Hvis du vælger sidste mulighed så husk at ligge penge fra i løbet af året.
Nu har jeg for eksempel haft nogle udgifter i forbindelse med opstarten af hjemmesiden, månedlige udgifter med server, email program.
Dine udgifter trækker du fra din omsætning = overskud; som er det du skal beskattes af.
Hvad kan jeg få af fordele ud af dem? Jeg har allerede betalt de ting af egen lomme, kan jeg sige at de penge er mit kapital indskud i virksomheden og derfor få fradrag eller lignende for det?
Det aner jeg ikke. Det kan være du skal prøve at vende den med en revisor eller noget.