|
Hvor går grænsen fra fra en forbedring til en vedligeholdelse, og er det ikke muligt at dreje den lidt :-) |
Hvordan ser de på en forbedring/vedligeholdelse og kan man ikke dreje en forbedring ind under en vedligeholdelse :-)
Debat
|
Hvor går grænsen fra fra en forbedring til en vedligeholdelse, og er det ikke muligt at dreje den lidt :-) |
|
Hvordan ser de på en forbedring/vedligeholdelse og kan man ikke dreje en forbedring ind under en vedligeholdelse :-) |
|
Siden drillede lige.. Derfor dobbelt svar. |
|
Hvis der ikke er tale om helt normal slitage kan en forbedringsbetragtning anlægges. Men som du selv nævner kan grænsen flyde lidt, og som udgangspunkt bør den drejes. |
|
Er det ikke lettere at oprette et selskab, der køber lejligheden, for herefter at leje den ud? Hvis der er omkostninger til lån for 7000,- så skal huslejen jo være betragteligt meget størrer end 7000,- hvis regnskabet skal gå i nul. De 7000,- skal der jo betales skat af..... Er det derimod et selskab der lejer lejligheden, så går regnskabet jo reelt i nul hvis udgifter og indtægter matcher. Bortset fra at lejligheden jo selvfølgelig er et aktiv som man vil blive beskatte af.... eller? Hilsen Morten
|
|
Godt spørgsmål Morten, har jeg også overvejet - glæder mig til at høre et svar Jeg har lavet et lille regnskab over lejlighedsprojektet.
Udgifter til lejlighed Lån 67.500 Ejerforening 18.500 Forsikring 0 Varme 0 Antenne 3.091 Ialt 89091 årligt Husleje 7000x12 84.000kr årligt Udgifter som kan trækkes fra: Rente fra lån 45.000 Bidrag 4.800 Ejerforening 18.500 Antenne 3.091 Vedligeholdelse X antal kr Ialt 71391 årligt Overskud efter udgifter 12609 Hvis X vedligeholdelsesudgifter = 12609, Lejlighed = +-0 hvert år Personlige udgifter = 89.091-84.000 -5091 = "tab" Nu ser det ikke så overskueligt ud, som da jeg lavede det, men er der nogle fejl/oversete ting i mit regnskab? Vh Daniel |
|
Følger spændt med :-) Har spurgt i et andet emne om nogle havde et standard regneark hvor man kunne indtaste diverse oplysninger om lån, lejeindtægter etc. og dermed se likviditeten i ejendommen. Dette søger jeg stadig hvis det findes ;-) |
Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr
|
Sydbolig...Hvad vil du give for at laver det til dig?*S* |
|
Det kommer an på hvilken funktioner det har :-) Du kunne jo masseproducere det og sælge det til mange. Det der kunne være interessant var selvfølgelig at man kunne indtaste alle de oplysninger der normalt findes i et salgsprospekt og de lån man forventer at få, udgifter etc. og så se hvordan livkiditeten vil være. Jo mere man kan se desto bedre :-) |
Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr
|
O.K....Nej var ment som en spøg! Har en model liggende...som muligvis kunne bruges........en meget avanceret model fra branchen. Jeg har haft en kort karriere indenfor anpartsudbyder/ejendomsbranchen, hvor jeg var med til at udvikle modellen, som netop blev brugt til det du efterspørger i et salgsprospekt. |