Aros Kurser lancerer i dag en spritny hjemmeside og tilbyder dig 25 % rabat på et valgfrit skrivekursus, hvis du kan finde en stavefejl på den nye hjemmeside.
Finder du en stavefejl, kan du sende en mail til info@aroskurser.dk med ”Stavefejl” i emnefeltet. Så får du automatisk 25 % rabat på det næste skrivekursus, du tilmelder dig i foråret 2009.
Da jeg ikke p.t. har planer om et kursus, får du den lige her:
Har ikke gennemgået andet end 2 sider, og fandt under HR & Personale --> Datoer for åbne kurser --->
Næste kursus i Århus 4. februar 2008 - skal vel være 2009 ? ellers er siden godt nok forældet
Der er heller ikke speciel kontinuitet i måden i skriver beløb på. Der er steder hvor I skriver kr. før beløbet, og andre kr. efter beløbet. Derudover ekskl. moms og eksklusiv moms. Der ville jeg nok være konsekvent.
Hvis du skal bruge mit skarpe blik til korrekturlæsning af resten af siden, får du 10% på opgaven i rabat
Der står følgende hele fire gange på samme side: "Den faglige formidling handler nemlig om at forlade sit
eget perspektiv og sætte sig i læserens sted. Det er vigtigt i al formidling,
men i den faglige formidling mislykkes kommunikationen simpelthen, hvis
afsenderen ikke magter at skifte perspektiv."
Synes ikke det er særlig god faglig formidling ordret at skrive det samme fire gange.
Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv
Jeg har sendt ordene til en ord-ekspert, der fortæller mig, at det ikke er decideret forkert. Han anbefaler imidlertid, at vi tilføjer en bindestreg, så det bliver 1-dags-kursus. Han skriver:
"Hvis man udelader den sidste bindestreg, gør man
længden af kurset til en beskrivelse af kurset og ikke en indkorporeret
del af det. Sammenlign fx "Vi har været på en syvdages ferie på Tenerife" med "Vi har været på en syvdagesferie på Tenerife".Den første er bare en almindelig ferie, der varede syv dage, mens
den anden er en fast pakkeferie, der måske er blevet solgt under navnet
"syvdagesferie"."
Så tak for din kommentar! Vi kvitterer med 25 % på et kursus, hvis du kan finde et, der har din interesse.