Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan 14 dages fortrydelsesretten lovligt omgås?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare til info...

Jeg blev her den anden dag gjort opmærksom på at hvis man ikke gør folk opmærksom på at der er 14 dages returret, så kan de gøre brug af 3 måneders returret.

Så man skal altså aktivt skrive eller på anden måde gøre folk opmærksom på at der er 14 dages returret, ellers kan en kunde forlange at gøre brug at returretten i helt op til 3 måneder.

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 08:58

Lars Bachmann:

Bare til info...

Jeg blev her den anden dag gjort opmærksom på at hvis man ikke gør folk opmærksom på at der er 14 dages returret, så kan de gøre brug af 3 måneders returret.

Så man skal altså aktivt skrive eller på anden måde gøre folk opmærksom på at der er 14 dages returret, ellers kan en kunde forlange at gøre brug at returretten i helt op til 3 måneder.

Interessant.....har du tilfældigvis et link der bekræfter dette? Kunne godt tænke mig at blogge lidt om dette område!

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 09:07
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 09:09

Det var en advokat fra BVHD der gjorde mig opmærksom på det, og det står også på forbrugerrådets hjemmeside, så der må være noget om det :)

P.S. Tak for linket Knud.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:17

Hvordan er fortrydelsesretten så med kortvarige abonnement? Her tænker jeg på et abonnement der kører 30 dage hvorefter der skal betales igen?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 09:20

Hej Jean,

Du kan gøre ligesom appel, de tilbyder at indgravere dit navn på den ipod du bestiller (Gratis sjovt nok). Hvis du også får indgraveret en tekst, som kunden vælger, på produktet så frafalder returretten da produktet er specieltfremstillet.

Held og lykke med det.

Peter Juel

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:25

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:09

Anders Christensen:

Den holder ikke, da aftalen er indgået via nettet, så er leveringsformen sådan set ligemeget, det der tæller er hvor aftalen er indgået, og det er via fjernsalg i det tilfælde.

Det er muligt, men tror du jeg gider indlede et leverandørforhold med at skulle slås med dem? Fucking nej! Hvis de ikke engang i salgssituationen kan opføre sig anstændigt - og lovligt, hvor slemt bliver det ikke når de så først har bundet en på lange abonnementer?

"Ret" det er ikke noget man får - det er noget man får, hvis man har uendeligt meget tid for at slås for sin ret. Og det gider jeg virkelig ikke for en skide satelit TV leverandør. Jeg vælger dem bare fra.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 10:23

Mig bekendt er det muligt at frasige sig fortrydelsesretten ved erhvervskøb.

Har jeg ret i denne opfattelse?

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 10:25

Hov. Der er åbenbart forskel på "Svar" og "Foreslå som svar".. Beklager.. :P

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)