Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4
Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4
Hej John: Har du husket at oprette en konto for årets resultat, og at postere resultatet på den? - winfinans tillader at du overfører en åbningsbalance også uden at tallene balancerer. Da kreditorer og debitorer begge er i balancen burde dette ikke være årsag til fejlen, - måske er det en ide at prøve at køre "Genberegn" på et kopi af WL2kdata.mdb. Måske er det også en ide at checke at der ikke er debitorer/kreditorer, der er oprettet uden at have en "gruppe" (- og dermed en samlekonto) tilknyttet? Mvh |
Hej Erik,
Tak for dit hurtige svar. Jeg har en konto for årsafslutningsres og der er posteret derpå. Jeg har ved efterposteringer gennemført afslutningen igen og overført åbningsbalancen.
Hvad mener du med at deb og kred er i balance ?
Genberegn er gennemført flere gange - samlegreuppe skal jeg lige kontrollere igen - men jeg har deb. på 2210 og kred. 4315 og det er disse to konti der sker noget med. Tal der er langt over hvad det burde være.
Ser ud som om at tal adderes for hver gang der køres en overførelse af åbningsballancen.
Jeg har kørt rep- programmet på datafilen og de to programmer - uden effekt - men jeg har nu funder den tabel hvori åbningstal skal findes og manuelt tastet saldo på hver enkelt deb/kred fra 2009 som åbnings tal primo 2010.
Det ser rigtigt ud nu - men hvad gik galt - som om der ved hver overførelse adderes/subtraheres for debitorer samlekonto 2210 i debit/kredit og samme på samlekonto kreditorer 4315 debit//kredit.
eks. er nu samlekonto 2210 debitorer i debit 3.827.084,59 kr. og i kredit på 4.024.641,22 kr. og defifferencen udgør åbne poster kreditorer så det stemmer men hvorfra disse store tal ?
Efter en ny overførelse af åbningstal er jeg tilbage til samme preoblem !