Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amerikansk filial af dansk selskab - eller alternativ

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har faktisk to spørgsmål - den simple først:

- Hvor kan jeg finde et register over amerikanske selskaber? Ligesom man i DK har www.cvr.dk, må der også være noget nogenlunde tilsvarende i USA?

Så til det mere kryptiske. Hvis man har et dansk selskab (ApS eller A/S) og gerne vil til USA. Kan man så oprette en amerikansk filial af det danske selskab?

Eller skal man bruge et af de mange services til at oprette et Delaware selskab?

Målet med det amerikanske selskab er at etablere produktet på det amerikanske marked, og samtidig opnå tilladelse til at bo og arbejde i USA i nogle år.

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv fundet et par ting.

I USA skal man bruge "Incorporation services" til at oprette et selskab. Dem findes der mange af, og det er lidt af en jungle.

Jeg har fundet følgende PDF: http://www.usa-eurolaw.com/pdf-files/ARTIKEL_Virksomhedsform.pdf, som beskriver på dansk hvordan systemet foregår.

Den er skrevet af et dansk/amerikansk advokat selskab som hjælper folk som vil oprette selskab i DK eller USA som udlæning.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info. jeg står selv og skal oprette et selskab i USA senere på året.

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Hold os lige opdateret. Det er satme en jungle at finde ud af hvor og hvordan, og med deres stater og skat og pis og papir.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

og hvis det er at i vil hurtig igang med at komme igang samt ordentlig rådgivning er der jo dem her

http://www.siliconvalley.um.dk/en

at trække på.

 

De er superflinke og så kan de faktisk åbne for et par meget interressante netværk over there ;)

 

held og lykke med projektet.

dbh

Brian

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

MartinHN:

Jeg har selv fundet et par ting.

I USA skal man bruge "Incorporation services" til at oprette et selskab. Dem findes der mange af, og det er lidt af en jungle.

Jo men det er vel også muligt at oprette en fillial i USA eller hvad ?. Dvs. en filial af det danske selskab (som iøvrigt ikke beskattes i DK af den indkomst som vedrører filialen).

Har man et valg bør det afhænge af planerne. Påtænker man selv at flytte til USA bør det naturligvis overvejes at etablere et selskab i USA. Det må så påregnes at selskabet i USA, bortset fra selve driftsindtægten, undergives beskatning i DK hvis selskabets ledelse bor her. Dvs. den værdiforøgelse som ikke kan henføres til aktiviteten i USA. Under alle omstændigheder vil den avance som kan opgøres på aktierne i det amerikanske selskab blive undergivet dansk beskatning når man som anpartshaver bor her. Enten i form af beskatning ved salg eller ved fraflytning fra DK.       

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke sige hvordan det fungerer rent skatteteknisk.

Men der er en række ulemper i forbindelse med hæftelse osv. som skal tages hensyn til når man beslutter sig for amerikansk filial, eller selskab. Forfatteren til den tidligere PDF jeg refererede til har skrevet en for Innovation Center DK: http://www.siliconvalley.um.dk/NR/rdonlyres/68A4C7C3-199B-417E-973B-BCC326BA2E8D/0/Selskabsform.pdf som beskriver en række fornuftige overvejelser.

Man skal f.eks. etablere det sådan, at hvis det amerikanske selskab sagsøges, skal det danske ikke kunne indblandes.

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

 

Du kan tage et kig på www.referenceusa.com - ved ikke helt om det er sådan et register du efterspørger. Derudover skal du være opmærksom på, at adgang til mange amerikanske databaser koster penge.

 

Med hensyn til oprettelse af virksomhed kan det sagtens lade sig gøre - også for en pris som små virksomheder kan betale. Silicon Valley er blevet nævnt i tråden, men der er også mange andre muligheder afhængig af hvilken type virksomhed du har (Atlanta, Chicago, New York, LA). Årsagen hertil er, at de forskellige kontorer har ekspertise indenfor forskellige brancher... Jeg har selv arbejdet på et af Udenrigsministeriets Handelskontoret i USA og kender derfor lidt til det:-)

Under alle omstændigheder kan du i hvert fald prøve at kontakte dem. Det vil - i tilfælde af samarbejde - også give dig adgang til et netværk af "trusted advisors" såsom advokater etc. I den forbindelse skal du i hvert fald være meget opmærksom på en masse ting hvis du bare ringer til den første og bedste i telefonbogen. Det amerikanske system kan være svært at gennemskue på mange måder!

Held og lykke med projektet

J

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)