Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man det ...?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Skattekonsulenterne

Det jeg også lidt havde i baghovedet er at hvis den/de nye aktiviteter jeg så får i holdingselskabet bliver større og generer omsætning og et rimeligt overskud, så kan en sådan aktivitet vel også ligge til grund for en værdi ansættelse, altså indgå som en del af de 125K der skal til hvis man med tiden så valgte og køre aktiverne videre i et nyt selskab. - Så kan holdingselskabet blive et rigtigt holdingselskab igen.

Hvad er dine kommentarer til dette?

Bendtsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:35

Ikke andre kommentarer end at jeg er enig. Dog skal man jo være klar over at hvis der oparbejdes værdier vedr. denne aktivitet så vil der også være skat ved et salg af aktiviteten men her taler vi jo 25% skat af måske 125.000. Dvs. det er til at overse. Så jo det er en ok løsning 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 11:06

Hej igen

Hvis det forhåbntlig sker at det bliver et godt aktiv i holding selskabet - så og skyde denne aktivitet ind som en del af en kapital i et nyt aps - det er vel ikke det samme som et salg?? Skal det så også beskattes??

Holdingselskabet kommer jo på den måde til reelt blot at oprette et firma til sin egen aktivitet - som de så igen ejer bagefter blot igennem det firma...

Er det for kryptisk eller er det muligt?

Bendtsen

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)