Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

nemfamilie.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Jan 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1. januar lancerede vi et site (www.nemfamilie.dk), hvor man bl.a. kan købe/sælge brugte ting - primært fokuseret på børne- og familieting.

Det er gratis (og supernemt) at oprette en annonce (især at uploade billeder).

Kun hvis man får solgt sin vare, er der et gebyr (3%).

For at oprette annoncen er man nødt til at melde sig ind, men det er gratis, det tager kun et minut at oprette sig, og udover at man forhåbentlig kan finde - eller sælge - andre gode ting, så bliver man hverken spammet eller kommer på mystiske mailinglister.

Jeg vil sætte pris på feedback, forslag, forbedringsmuligheder - og ikke mindst gode råd til, hvor og hvordan vi kan eksponere os over for den rigtige målgruppe :-)

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 23:12

Jeg har kigget lidt på jeres website. I bør, efter min mening, overveje kraftigt, hvordan I ønsker at differentiere jer fra store websites som DBA.dk, QXL.dk og GulogGratis.dk. Kan I svare kort på, hvorfor jeg bør oprette en annonce hos jer fremfor fx DBA.dk?

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 1. Jan 09
Skrevet kl. 23:26

Jeps - det er der flere grunde til:

1. Enkel gebyrstruktur - der er ét gebyr, og du betaler kun, hvis din vare bliver solgt
  2. Vi fokuserer på børnefamilier - du slipper for alt muligt andet
  3. Billed-upload er enkel - du behøver ikke tilpasse størrelse eller format
  4. Genbrug af annoncer - du kan genbruge både egne og andres annoncer (hvis du fx har mange ting, som er næsten ens - eller hvis du vil sælge eksempelvis barnevognen, som du købte af en anden sidste år, videre) - og du kan rette i annoncer
  5. Ud over køb og salg er der debatfora og tips
  6. Stort set ingen reklamer

Og ikke mindst er der muligheden for at tjene penge.

Hvis du inviterer andre, og de melder sig ind, vil du – hver eneste gang de køber eller sælger noget på NemFamilie – modtage en FamilieBonus, som bliver sat ind på din FamilieKonto. Her kan du så vælge at bruge pengene – eller du kan gratis overføre dem til din private bankkonto.

Det koster ikke dem, du inviterer, noget. NemFamilie forærer ganske enkelt en del af handelsgebyret til dig som tak for hjælpen med at skaffe flere medlemmer. Vi kunne også have valgt at bruge penge på markedsføring, men vi vil hellere give dem til vores medlemmer.

Du får FamilieBonus for handler som gennemføres af dem, du inviterer – og for dem de inviterer – og for dem de så inviterer. Altså for i alt tre niveauer.

Det har intet med pyramidespil at gøre, og Forbrugerombudsmanden har godkendt både forretningsmodellen og betingelserne.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 23:42

Et par hurtige forslag:

Annoncer på forsiden! Det vil vise siden er aktiv. Som bruger forventer jeg næsten at siden er død når jeg ikke kender den i forvejen. Derfor må I bevise at det ikke et tilfældet. Desuden er jeg ikke tilhænger af disse "menneske-billeder" der er blevet så udbredt i dag.

Væk med alle de tomme/næsten tomme kategorier. Lige nu er 6-8 kategorier samlet nok, dem kan i så udvide senere. Det ser frygtelig tomt ud, og på den måde kommer der aldrig gang i tingene. Du kan bruge meget af det Martin siger her: http://www.amino.dk/blogs/tb/archive/2008/12/29/hvordan-laver-man-et-godt-debatforum.aspx

Lad de 6-8 tilbageværende kategorier fylde mere på forsiden.

Opret en masse familie tips, med fokus på jeres søgeord lidt af gangen. Det vil være guf for søgemaskinerne
Jeg tænker artikler som "Gør en god handel", "Hvordan køber man brugt tøj", "Kan jeg sælge gammelt tøj" osv.

Vær selv aktiv i debatforumet! Der ligger ubesvarede spørgsmål! (Martin snakker meget mere om dette)

Desuden tror jeg ikke det er umuligt at få en forretning op og stå, selvom den blå avis og lign. sidder på hele markedet. Bare se hvor mange niche datingsider der findes. Ville dog ikke selv have brugt gebyr i opstartsfasen. Slet ikke nu hvor dba er blevet helt gratis.

Held og lykke!

Tilmeldt 1. Jan 09
Skrevet kl. 23:47

Tak for de gode råd, Peter :-)

Jeg vil straks (måske først i morgen ;-) ) kaste mig over nogle af dine tips.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 23:54

mna:
Jeg vil sætte pris på feedback, forslag

Jeg vender nok tilbage senere, men lige nu er jeg tummelumsk  Tongue Tied over den enorme liste over betingelser og ansvarsfraskrivelse jeg forsøgte at gå igennem for overhovedet at kunne få lov til at bruge siden. Klokken er mange så i første omgang opgav jeg at læse alt.

Der er omkring TYVE sider med betingelser osv - Er det mon ikke muligt at få kikket på listen, evt. skrive det i et lidt almindeligt sprog som almindelige dødelige (hvilket de fleste familier der benytter sådanne sites vel er) kan forstå uden at skulle ty til advokathjælp.

Det kan måske være til gavn for jer og de kommende brugere på sitet Big Smile

Tilmeldt 1. Jan 09
Skrevet kl. 23:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Birgit

Jeg håber ikke, du får dårlige drømme pga betingelserne *ggg*

Netop fordi de fylder så meget og fordi alle skal kunne forstå dem har vi lavet en "Betingelser Light" (http://www.nemfamilie.dk/Betingelser_Light.aspx), som fortæller ganske kort - og i et forhåbentlig letforståeligt sprog - om betingelserne. Og de er selvfølgelig ikke spor farlige :-)

Desværre har Forbrugerombudsmanden pålagt os at lægge noget ekstra på (de sidste 3 afsnit), som har gjort dem lidt mindre "light" :-(

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 00:03

PeterJuel:
Ville dog ikke selv have brugt gebyr i opstartsfasen. Slet ikke nu hvor dba er blevet helt gratis.

Enig. I bliver nød til at studere jeres konkurrenter, så I kan skabe jer en klar profil på markedet. I nævner fx simpel gebyrstruktur som fordel #1 ved netop jeres website, men det er lidt svært at se, hvordan et gebyr (uanset hvor simpelt) kan være en fordel, når markedslederen som udgangspunkt er gratis. I nævner også forum som en fordel, men også det har en del andre. 

Men dit punt #2 er godt. Få fremhævet det tydeligt sammen med nogle andre klare differentierende fordele direkte på jeres forside.

Held og lykke med projektet.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 09:58

AdXpert:

PeterJuel:
Ville dog ikke selv have brugt gebyr i opstartsfasen. Slet ikke nu hvor dba er blevet helt gratis.

Enig. I bliver nød til at studere jeres konkurrenter, så I kan skabe jer en klar profil på markedet. I nævner fx simpel gebyrstruktur som fordel #1 ved netop jeres website, men det er lidt svært at se, hvordan et gebyr (uanset hvor simpelt) kan være en fordel, når markedslederen som udgangspunkt er gratis. I nævner også forum som en fordel, men også det har en del andre. 

Men dit punt #2 er godt. Få fremhævet det tydeligt sammen med nogle andre klare differentierende fordele direkte på jeres forside.

Held og lykke med projektet.

Eneste "håb" jeg ser for gebyrstrukturen er at man kan tjene penge på at henvise andre. Hvilket kunne gøre gebyret til en fordel. Men jeg kan ikke lige komme på noget som virkelig kunne sætte gang i dette, jeres målgruppe er nok ikke typisk folk der er vant til at jonglere rundt med disse ting.

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 13:37

Hvordan vi kan eksponere os over for den rigtige målgruppe :-)..

I skal sørge for alle jeres sider bliver indekseret af Google osv.. side skal optimeres så den står stækt og hver dag bliver genemgået af Google..

Det tager tid og koster penge men det er den eneste rigtige vej frem:-)

Må jeg have lov at sende et par gode priser og forslag til hvordan dette kunne fungere?

Hilsen

Peter Kriegbaum

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)