Nu sidder jeg her og tænker.. Vi ved jo allesammen, at den Islandske valuta faldt helt grusomt meget i kølvandet af den globale finanskrise. Jeg har dog en kammerat fra Island, som har boet I DK siden han var 9 år, og sidste år da vi var ude at rejse sammen tog han de penge han tjente i udlandet og satte dem ind på en højrente konto på Island. Desværre for ham var det lige før helvedet rigtig brød løs deroppe, så han endte med at tabe en masse penge på valutakursen, men sådan kan det jo gå. Det interesante her er dog, at hans konto giver ham 16% i rente p.a.. Jeg tænker så, om der ville være muligheder i at få oprettet en sådan konto, overføre sin opsparing som samtidig vil blive vekslet til islandske kroner, for ikke nok med den høje rente, så tror jeg personligt også på, at den Islandske valuta vil komme op at køre igen i form af den næste Euro-afstemning de får deroppe, eftersom den seneste måling viser et solidt flertal blandt den islandske befolkning for at få euro. Er det bare mig, eller er der mulighed for en evt. dobbelt gevinst ved at investere sine penge i en Islandsk højrente konto?
|
Det lyder meget fornuftigt, ligesom jeg hører det. Kan ikke finde nogen ulempe ved det..
Det eneste der er, er jo hvis den islandske krone falder, men jeg tror nu også den går op igen. Den kan næsten ikke ryge længere ned..