Så vil jeg ikke råde dig til at bruge en masse penge på at beskytte dig. Der er noget mere flagrende funktion i varemærkelovgivningen omkring beskyttelse igennem brug, hvilket principielt betyder man helt automatisk beskytter sig når man tager et nyt varemærke / navn i brug SÅFREMT man ikke åbentlyst prøver at bruge let genkendelige navne (varemærker: Coca cola, ex: www.Coca-vvs-cola.dk ; Objekter: møbler, ex: www.Alle-de-bedste-møbler.dk) der vil det ALTID være en skøn, og i tilfælde af bevidst brug af kendt varemærkenavn vil du altid tabe. Man kan spørge om noget er bevidst eller ej.
Der var nogle år tilbage en sag om en pølsemand i Aalborg der var af skotsk afstamning og derfor havde navngivet sin pølsevogn noget a'la Mc' pølse, hvilket fik McDonalds op af stolene fordi de mente han BEVIDST prøvede at lukrere på et beskyttet varemærke. Ikke helt sikker hvordan den endte men det kommer vel an på rettens skøn.
Beskyttelse igennem brug, betyder bare at når du begynder at benytte dit navn/logo vil du have en FORDEL fremfor en der senere begynder at bruge samme navn/logo i samme branche.
Derfor: Skal du "bare" have en webshop med et navn der er ledigt som .dk domæne (måske endda som .com domæne) så Lad være med at tænke på varemærke beskyttelse eller patentbeskyttelse. du opfinder jo ikke hjulet igen selvom du har en ide til at tjene penge på online salg.