Hej alle. Jeg er igang med at åbne et lille tømrerfirma på Bornholm. I den forbindelse er jeg ved at lave nogle fakture og tilbuds-modeller. Når man giver et tilbud til en kunde er det jo en fast pris, som man tit skal gøre færdig inden en fastsat dato. Mit spørgsmål går på om der en nogle som har erfaring med de "standardforbehold" som de fleste håndværkere skriver på bagsiden af tilbudet. Der kunne f.eks. stå noget med at tidsfristen kun kan overholdes hvis de andre håndværkere også møder, eller der ikke kommer for mange ekstra arbejder..osv. Jeg har selv kigget lidt på dansk byggeri, men synes at jeres modeller er ret forvirrende sat op. Så hvis der er en som ved noget, eller måske selv giver tilbud med den slags forbehold vil jeg meget gerne høre fra jer. jeg kan kontaktes enten her eller på tmbornholm@gmail.com. mvh. theis. |
Pas på du ikke blander forbehold og standardforbehold sammen! Der er en grund til at det hedder standardforbehold.
Er det standard forbeholdene til AB92 du snakker om? Eller er det specifikt for dit fag?
Der er absolut en fornuft i at have forbeholdene med i sine kontrakter, det er jo til din fordel, og de er jo udviklet efter vejledning og anbefaling af brancheorganisationer og håndværksrådet. Det er ganske almindelgt ved tilbudsgivning at bygherre accepterer standardforbeholdnene, de er jo ret fornuftige.
Jimmy