Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skal der til før Google opfatter noget som duplicate content?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det bliver desværre lidt for omfattende at gennemgå de mange forkerte svar her, så jeg vil nøjes med at fortælle dig hvad du skal gøre.

1) Ja, i den opsætning du beskriver VIL det blive opfattet som duplicate content, og det er således bedre, at du selv filtrere det fra end at søgemaskinerne gør det.

2) Hvis ikke du har mulighed for, at skrive noget unik og meningsfuld tekst til hver side, som også indeholder de ord du gerne vil ranke på (altså ikke bare noget statistisk vejrdata), så skal du ikke gøre dig håb om at komme til at ranke godt på siderne, med mindre du kaster dig ud i aktivieter (f.eks. ekstrem linkbilding), dermeget let kan risikere at øge risikoprofilen for hele dit website.

3) Du kan ikke bruge rel=NOFOLLOW til at udelukke sider - du skal bruge robots.txt eller META-robots

4) Brug lidt mere tid på at researche hvordan folk faktisk søger efter regionale vejrinformationer, og brug herefter denne viden til at skrive en rigtig god unik tekst til hver af de områder du vil have med. Åbn op for dem i din robots.txt (eller META-robots) efterhånden som du bliver færdige med dem. 100 sider - 100 tekster er bestemt ingen uoverkommelig opgave.

5) Opbyg keyword relevante links (fra andre sites) direkte til hver af de optimerede sider.

Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene. Jeg må vist i gang med lidt fodarbejde.

"3) Du kan ikke bruge rel=NOFOLLOW til at udelukke sider - du skal bruge robots.txt eller META-robots"

Nej, jeg opdagede selv kort tid efter jeg havde skrevet indlægget, at det var noget værre vrøvl (jeg fik desværre bare ikke rettet det). Det forhindrer kun at søgemaskiner tæller linket med som en stemme for siden (nogle søgemaskiner følger så vidt jeg har forstået linket, mens andre helt ignorerer det).


Mvh.

Jesper

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)