Post Danmark trænger sgu seriøst til at blive revet rundt i manegen hvad angår kundeservice. Jeg tror simpelthen ikke at de overhovedet selv har det fjerneste begreb om hvad kundeservice reelt er i den virkelige verden.
I november måned ringede jeg til Post Danmark, fordi vi gerne vil overgå til en ny måde at kører vores pakkelabels på. Fair nok at jeg bliver stillet om 3 gange før jeg lander hos en person som kan give mig et svar, men det virker så lidt underligt, at jeg så af denne person får at vide, at den person som ved noget om det ikke er på arbejde i dag.... Hvor mange mennesker sidder i Post Danmark? Tilsyneladdende er der ihvertfald kun én ud af alle disse, som ved noget om lige præcist dette produkt.
Nå, jeg ringer et par dage senere og får fat i vedkommende, som så vil sende en kontrakt til mig. Denne kontrakt dukker så aldrig op - den forsvinder ironisk nok i posten....... Så efter et par uger ringer jeg og rykker og får at vide at der allerede er sendt en kontrakt. Jeg kan jo så fortælle at den ikke er dukket op. Det kan vedkommende ikke forstå, for "vi har jo sendt den til dig". Men jeg bliver så oplyst om at nu hvor jeg har forlagt den, så kan jeg godt få tilsendt en ny (...så dér landede aben pludselig på min skulder i stedet for...) .
Et par uger før jul dukker kontrakten op - en 12-20 siders satan af et vred papirer som jeg beslutter mig for at lægge nederst i bunken, da jo ikke havde overskud til at læse den stil igennem og sætte mig ind i alle tingene på daværende tidspunkt. Kort efter bliver jeg så ringet op af en fyr fra Post Danmark som vil høre om vi vil indgå i aftalen eller ej. Jeg svarer, at jeg ikke har fået læst kontrakten igennem, men skulle have gjort det før jeg havde tænkt mig eventuelt at skrive den under. Vedkommende svarer så, at de meget gerne vil have den inden årskiftet, hvilket jeg så siger at jeg stærkt tvivler på om jeg kan nå.
I dag blev jeg så ringer op af en anden person fra Post Danmark. Vedkommende siger meget ligeud at de ikke har modtaget nogen underskrevet kontrakt fra mig hvilket de undrer sig over. Jeg forklarer så at jeg altså stadig ikke har fået læst deres bunke papirer igennem. Vedkommende spørger så om vi da ikke vil have aftalten, hvilket jeg så igen svarer at jo, men det kommer sørme an på hvilke betingelser det er på.
"Nå, men du har én uge til at aflevere kontakten til os i." Det var så den besked jeg fik som afslutning på samtalen.
Hvad pokker er det for en måde at behandle kunderne på? Hvis jeg skrev et tilbud til en af vores kunder og så ringede og opførte mig på den måde, så ville jeg da være helt sikker på at kunden fandt et andet sted at få lavet sine ting.
Jeg blev ærligt talt skide sur - primært over at jeg jo netop havde lyst til at sige at de kunne rende mig et vidst sted, men problemet er så blot at de jo ligesom er de eneste som kan klare at levere pakker til private uden at det bliver alt for besværligt for modtageren.
Jeg har også ofte fornemmelsen af, at der findes to slags mennesker. Dem, der har fattet, hvad service går ud på, og dem der ikke har. Eller rettere: har forstået, at hvis man behandler andre ordentlig og forsøger at forstå dem og tage lidt hensyn, så får man det igen ti-dobbelt! Både positivt som negativt...
Men der findes jo også mennesker, som til stadighed tror, at naboen bare har det langt bedre og langt nemmere end ham selv. Og at naboen ingen problemer har overhovedet. Og dermed må hans egne problemer jo klart være de vigtigste. Ikke?
Jeg vil foreslå, at man læser dette med en god portion ironi i baghovedet.
Derfor vi bruger GLS :-) Det er billigere, og hvis kunden ikke er hjemme lægger de en seddel om at man skal ringe og aftale en ny id hvor man er hjemme, det er service.
Ikke at vi ikk har lidt problemer indimellem, men trodsalt bedre en post dk.
I den lille by, vi bor i, har GLS oprettet et sted, hvor man kan indlevere og afhente pakker. Og det er ved byens kiosk, som har åbent fra 7-22 hver dag. Man modtager så en SMS, når der er en pakke til afhentning...
Derfor plejer jeg at stoppe samtalen hvis jeg kan høre det er en inkompetent person jeg har fået i røret. Derefter ringer jeg op igen, og kan så være heldig at personen rent faktisk ved hvad han snakker om.
En gang jeg skulle lave en reklamation fik jeg først at vide at sådan noget dækkede de ikke. Ringede op igen og snakkede med en utrolig sød dame der straks fik sagen kørt igennem og vi fik pengene retur på forsendelsen.
Men ja det kan være meget trættende i længden. Håber at de snart bliver opkøbt.
Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann
kan høre der er stor utilfredshed med post danmark, på lev af pakker og deres kundeservice.
Jeg har skrevet herinde før men skriver nu igen for tror der er mange som ikke er klar over at der er et firma der virkelig gå meget op i service og er danmarks billigeste selskab indefor transport af pakker, vi har dag-dag lev. i bro faster øer i danmark. så det er ikke mange steder vi ikke kommer..
vi henter pakker der hvor du er og kører dem så til det sted de skal hen, altså A-b. Det betyder altså at du aldrig nogenside skal ud af din dør selv for at få din pakke.. Det mener vi er service og vi lev. til tiden...
der udover skal det siges at vi hele tiden kan foretælle dig hvor din pakke er henne hvis din kunde ringer og spørg.