Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS-løsning - er det smart?

Side 2 ud af 12 (119 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 25. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Blom:
Men når man laver aftalen, skal man så skrive, hvilke produkter man sælger? Eller må jeg godt sælge golfbolde et år, og året efter sælge underbukser

Prøv evt. at ringe til PBS og spørg. Jeg mener der står i betingelserne, at der skal være en vis relation i produkt typen. Men det er ikke entydigt defineret. Blot skal du være obs på, at hvis du i sådan et skift lukket et firma, og starter et nyt (dvs. får nyt CVR nummer) så skal der ansøges på ny.

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:55

Hej.

Prisen på Kr.3,500 hos PBS er kun for oprettelse af Internationale Betalingskort (ViSA, Eurocard MasterCard) en oprettelse af en Dankort Indløsningsaftale koster kun Kr. 250,- (samt  transaktionsomkostninger og årsabonnement) når du benytter et certificeret betalingsmodul.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:20

Jeg er ikke i tvivl om hvad det koster eller hvad det kan. Spørgsmålet er bare, må jeg det ene år sælger underbukser, og næste år så sælge golfbolde? Og kan jeg evt. se PBS betingelser et sted?

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:29

Mig bekendt må du ikke bare "skifte branche" som du har lyst - Ikke uden at give dem besked om det ihvertfald.

De bruger jo også den branche du nævner ved oprettelses tidspunktet i den kredit / risikovurdering de laver af din virksomhed ved oprettelse af aftalen.

Yderligere bliver det også registreret i deres systemer med en "Branchekode" som fortæller hvad du laver.

Mit bedste bud vilel være at ringe ud til dem og snakke med deres Kreditvurderingsafdeling. Så er du ihvertfald sikker på at få det helt korrekte svar, og ikke bare en masse gætterier ;-)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 15:57

Tak for rådet, det vil jeg gøre! :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 20:36

Casper Blom:
Spørgsmålet er bare, må jeg det ene år sælger underbukser, og næste år så sælge golfbolde? Og kan jeg evt. se PBS betingelser et sted?

Hej Casper,

Du kan som flere skriver ikke bruge det til flere brancher, da du fra starten af laver en aftale med dem til en branche, f.eks. golfbolde. De laver også din vurdering af dit selskab derud fra. Hvis du f.eks. starter som et forholdvis nystartet selskab og vil sælge forudbetalte varer vil de ofte kræve en sikkerhedsstillelse og hvis du misbruger din aftale står der også i deres betingelser at de kan opsige den til enhver tid. Det kunne f.eks. være hvis du begyndte at sælge erotiske ydelser som PBS ikke tillader (via ansøgning om international aftale/kort).

Du kan se PBS betingelser og spørgsmål på ovenstående via deres hjemmeside: www.pbs-international.dk (vælg Internetforretning i menuen til venstre)

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 20:38

Okay fint, så hvis jeg skifter branche, skal jeg lave en ny aftale??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43

Hvis du vil spare alt det der PBS-gøgl, som koster dyrt, opret en Paypal-konto som tager alle betalingskort

mod meget mindre gebyrer.

PBS har efter monopollignende tilstande langt om længe fået en konkurrent, der skal tages alvorligt.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 20:45

Ja, har overvejet PP, er bare bange for at det ikke er accepteret i det danske hjem, og specielt ikke blandt ældre mennesker som er min målgruppe, desværre..

Men man burde jo få alle webshopejere til at bruge det, så vi kunne få bekæmpet monopolismen!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:49

Min kone bruger betalingskort/betalingsløsning via Paypal i hendes webshop..samt showroom, og hun har de seneste måneder

mangedoblet omsætningen. Hun har en kunde på over 70 år, der har købt flere gange, og sagtens kan finde ud af det.

Der kommer kunder her i butikken, som betaler med Dankort via Paypal..behøver altså ingen Dankort-terminal.

Side 2 ud af 12 (119 indlæg)