Men når man laver aftalen, skal man så skrive, hvilke produkter man sælger? Eller må jeg godt sælge golfbolde et år, og året efter sælge underbukser
Prøv evt. at ringe til PBS og spørg. Jeg mener der står i betingelserne, at der skal være en vis relation i produkt typen. Men det er ikke entydigt defineret. Blot skal du være obs på, at hvis du i sådan et skift lukket et firma, og starter et nyt (dvs. får nyt CVR nummer) så skal der ansøges på ny.
Prisen på Kr.3,500 hos PBS er kun for oprettelse af Internationale Betalingskort (ViSA, Eurocard MasterCard) en oprettelse af en Dankort Indløsningsaftale koster kun Kr. 250,- (samt transaktionsomkostninger og årsabonnement) når du benytter et certificeret betalingsmodul.
Jeg er ikke i tvivl om hvad det koster eller hvad det kan. Spørgsmålet er bare, må jeg det ene år sælger underbukser, og næste år så sælge golfbolde? Og kan jeg evt. se PBS betingelser et sted?
Mig bekendt må du ikke bare "skifte branche" som du har lyst - Ikke uden at give dem besked om det ihvertfald.
De bruger jo også den branche du nævner ved oprettelses tidspunktet i den kredit / risikovurdering de laver af din virksomhed ved oprettelse af aftalen.
Yderligere bliver det også registreret i deres systemer med en "Branchekode" som fortæller hvad du laver.
Mit bedste bud vilel være at ringe ud til dem og snakke med deres Kreditvurderingsafdeling. Så er du ihvertfald sikker på at få det helt korrekte svar, og ikke bare en masse gætterier ;-)
Spørgsmålet er bare, må jeg det ene år sælger underbukser, og næste år så sælge golfbolde? Og kan jeg evt. se PBS betingelser et sted?
Hej Casper,
Du kan som flere skriver ikke bruge det til flere brancher, da du fra starten af laver en aftale med dem til en branche, f.eks. golfbolde. De laver også din vurdering af dit selskab derud fra. Hvis du f.eks. starter som et forholdvis nystartet selskab og vil sælge forudbetalte varer vil de ofte kræve en sikkerhedsstillelse og hvis du misbruger din aftale står der også i deres betingelser at de kan opsige den til enhver tid. Det kunne f.eks. være hvis du begyndte at sælge erotiske ydelser som PBS ikke tillader (via ansøgning om international aftale/kort).
Du kan se PBS betingelser og spørgsmål på ovenstående via deres hjemmeside: www.pbs-international.dk (vælg Internetforretning i menuen til venstre)
Ja, har overvejet PP, er bare bange for at det ikke er accepteret i det danske hjem, og specielt ikke blandt ældre mennesker som er min målgruppe, desværre..
Men man burde jo få alle webshopejere til at bruge det, så vi kunne få bekæmpet monopolismen!