Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS-løsning - er det smart?

Side 1 ud af 12 (119 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Jeg har Billigegolfbolde.dk. Jeg vil gerne have pbs. Det koster 3.500. Det mange penge, og ved ikk hvor længe jeg bliver ved. Jeg tænker så på. Hvis jeg nu køber domænet www.blom-elsker-amino.dk, og så bare sender alle fra billigegolfbolde.dk automatisk ind på www.blom-elsker-amino.dk, hvor de så kan betale og bestille. For så, hvis jeg nu stopper med golf, kan jeg altid smide noget andet derind.

Er det smart, og må man godt?

Mvh.

Casper.,

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 13:31
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

PBS har et krav om at hver shop skal have sin egen godkendelse og indløsningsnummer, så tror næppe de vil gå med til det.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 21:43

Syndes også det er fuldstændig vanvigttigt at det skal koste så meget for en pbs for når man bare skalbruge det til en lille "hobby" shop er det virkelig mange penge at ofre på det :(

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 21:45

Så er det jo heldigt at der er noget der hedder google checkout ;)

Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kræves fra PBS' side at indløsningsaftalen er bundet til "den enkelte butik" - du kan læse mere på http://www.pbs-international.dk/internetforretninger/reglerogbetingelser

Hvis 3.500 er mange penge for din forretning vil jeg mene at det er overflødigt for dig at bruge tid og kræfter på at ansøge om en indløsningsaftale. Først og fremmest skal PBS kreditvurdere din butik, hvilket kan tage måneder - sidst jeg tjekkede var behandlingstiden 9 uger.

Foruden de 3.500 kr som du skal betale for etablering og kreditvurdering, skal du også betale 1.000 kr om året for abonnement, et bestemt gebyr for den enkelte transaktion, samt udgifter til betalingsgateway (eksempelvis DIBS). Derudover skal du naturligvis ikke glemme de omkostninger der er forbundet med de ændringer af din hjemmeside, som PBS kræver, før du kan modtage kreditkortbetalinger på din hjemmeside (krav til information på siden, integration med betalingsgateway, etc).

Jeg håber mit svar var brugbart for dig :).

Tilmeldt 18. Dec 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:44

Der er vel flere alternativer til PBS? Eksempel http://www.teller.no/ men de støtter neppe Dankort..

Dankort styres vel også af PBS, så man kan nok ikke komme udenom de ekstreme priser der, så evnt bare skid i Dankort... de fleste har jo alligevel VISA eller MasterCard.

Koster 2% hos Google (samt et lille hæve gebyr per gang),  så medmindre du sælger for over 175,000kr kan det nok betale sig at benytte dem eller PayPay (lidt dyrere end Google)..

Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:54

Ja, der er naturligvis alternativer til PBS - blandt andet Teller (Norge), Elavon/Euroconnex (Irland), B+S Cardservice (Tyskland), mv.
Min erfaring er dog, at PBS ikke er "værre" end disse udbydere (har ikke arbejdet med Teller, kun B+S og Elavon).

Mht. gebyrer er Dankort det absolut billigste betalingskort at tage imod, når først de 3.500 kr er betalt - transaktionsgebyret for Dankort er minimalt.

Hvis man vil tage imod Dankort behøver man ikke at anvende PBS systemer, men det er påkrævet at man har en PBS indløsningsaftale. Således kan man have en VISA/MC indløsningsaftale hos Elavon, men da de alligevel skal indløse ens Dankort betalinger gennem PBS, skal man have en aftale dér også.

I dette konkrete tilfælde - pga. det lave ordreantal, samt begrænsede midler - anbefale at der anvendes PayPal, Google Checkout, Ewire eller lign., istedet for at der indgås en konkret indløsningsaftale med en indløser.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 23:55

tak for tipsne om google checkout det vil jeg da kikke lidt på :)

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 00:31

Ellers vil jeg da lige oplyse om at PayPal nu findes i en Dansk version os. Så er det lidt nemmere for kunderne at forstå :)

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 01:28

Men når man laver aftalen, skal man så skrive, hvilke produkter man sælger? Eller må jeg godt sælge golfbolde et år, og året efter sælge underbukser??

Side 1 ud af 12 (119 indlæg)