Jeg er løbet i et problem ang. registrering af et .eu domainenavn. Min kunde har registreret et .eu domainenavn, og har fået en mail hvor der står at ansøgningen er afvist. (domainet er varemærket): ------------ Klip af mail --------- Kære Ansøger! Vi beklager at jeres ansøgning for domænenavnet domainet er blevet afvist. Dokumentationen som vi modtog, gav ikke tilstrækkelig bevis for den rettighed der gjordes gældende. Vi informerer jer dog om muligheden at indlede en ADR-sag mod afgørelsen på grundlag af afgørelsens manglende overensstemmelse med forordningerne. Ifølge Sunrise-Reglerne har De fyrre (40) kalenderdage fra afgørelsen om at registrere eller ikke registrere det pågældende domænenavn, at indlede en ADR-procedure. (se Sunrise-reglerne § 26) Med venlig hilsen, EURid team ------------ Klip af mail --------- Går jeg ind på www.whois.eu og søger efter domainenavnet, står det at den er optaget og ser jeg detaljerne kan jeg se at det kun er min kundesfirma der har søgt på dette. Under ansøgningen blev der vedlagt dokumentation for registreing af varemærket (Er lige gået igennem nu) Er der nogle af jer andre her fra amino, som har en idé til hvordan jeg kommer videre med ansøgningen/klagen for min kunde? På forhånd tak |
Retten til et .eu domainenavn afvist?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1

Så var det vel ikke det da de behandlede din ansøgning, hvorfor de så har afvist den? |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Hej Anders Ja det er korrekt, at registreringen ikke var gået igennem på det tidspunkt hvor dokumenterne blev sendt ind. Vi havde dog vedlagt et dokument om at det var under varemærkeregistrering, og at det gennem flere år har været anvendt som produktnavn. Har snakket med flere forskellige mennesker idag, nogle snakker om at vi skal indsende en klage. Andre at vi skal bestille domainet igen, men i den forbindelse er det ikke nemt da domainet står som registreret (i øjeblikket) går man så i dybden kan man se at registreringen er afvist... Forvirret? Ja det er jeg, men der er vel ikke andet for, end at hver dag at kigge hvornår det bliver ledigt, og så bestille det når det bliver dette? |

|
Det ser ud som om du har ansøgt .EU-domænet under en af de to sunrise-perioder, hvilket bl.a. krævede at du enten 1) har en registreret varemærkerettighed eller 2) at domænenavnet forud var registreret som virksomhedsnavn. Hvis jeg har forstået det ret, var ingen af de to pågældende krav opfyldt (?) på ansøgningstidspunktet. I givet fald skal/skulle du blot have ansøgt domænet under landrush-perioden i stedet for, og domæneudbyderen handlede derfor på tidspunktet korrekt ved at afvise jer. Jeg foreslår at du bare prøver igen, såfremt whois-databasen ikke viser andre ansøgere. En klagesag kan godt blive tung at løfte... |

Hej HG Tak for svaret, jeg vil sørge for at registrerer domainet under landrush perioden. Så må vi jo håbe det lykkes, da der pt. ikke er andre der står som ansøgere på det. |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)