Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En fordel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer

Jeg har fået en idé som jeg gerne vil have ført ud i livet.

Desværre har jeg ikke rigtigt råd til det selv, så jeg skal ud og have snakket med nogle forskellige firmaer som muligvis vil være interesseret.

Men hvordan kan jeg sørge for at jeg har en fordel hvis de bare siger nej tak, og så stjæler idéen når jeg er gået?

Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 18:34
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 09:01

Helt enig med Christen.. En non-disclosure agreement, der i enhver henseende dækker enhver afart af idéen.. Husk ved "gør det selv" der skal være en konsekvens af konstateret overtrædelse - en bøde - kaldes en konventionalbod...

Du kan kontakte mig, og den kan udformes indenfor 1 time - 1½. Vores timepris er 1500 + moms.

Overvej det. Din løsning - mit ansvar..

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 22:30

Hej Hardrup

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Husk ved "gør det selv" der skal være en konsekvens af konstateret overtrædelse - en bøde - kaldes en konventionalbod...

Hermed en dekryptering af ovenstående (der er absolut ingen grund til at smide gode penge efter en advokat):

Det dokument Christen linker til er ganske udmærket til formålet (her er et direkte link), men du bør som Hr. Tøjner skriver tilføje en konventionalbod af den simple årsag, at du skal dokumentere et decideret tab i et tilfælde, hvor du kræver erstatning fra en (tidligere potentiel) investor eller deslige. Det er i langt de fleste situationer en nærmest umulig opgave.

Læs mere her.

Måske andre kan bidrage med et decideret eksempel på en paragraf fra en NDA indeholdende en bestemmelse/fastsættelse af en konventionalbod? Ellers skal jeg gerne vende tilbage med en af slags inden længe, så du slipper for at kaste penge efter noget så simpelt.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:30

Hej lasse, lang tid siden... stadig lige positiv..

anyway... det kan også være du skal tilføje en mulighed for at tage sagen direkte i fogedretten... så såre simpelt er det nu ikke nødvendigvis...

PS, den du finder på Start&Vækst er jo helt elendig (hvilket ikke er overraskende..)

- den forhindrer fx. ikke modtageren i at blive betragteligt inspireret af den info du overlader

- du har ikke mulighed for umiddelbart at få fogedretten til at nedlægge forbud mod modtagerens retstridige anvendelse

- der er ingen konventionalbod...

- der er ingen fritagelse for sikkerhedsstillelser

- der er ingen kontrol med overladte oplysninger, modtageren kan frit kopiere disse...

- etc. etc.

Den viser mig bare igen, at der er en årsag til at paradigmer på Start&Vækst lægges gratis ud.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)