Hej Mette
Facebook er et kraftigt værktøj til at få en stor mængde trafik igennem til din hjemmeside. Det relativt nemt at opsætte, det nemt at segmentere, der mange der klikker løs og det har været rigtig billigt at bruge.
Men hvad med kunderne?
Man skal glemme alt om hvor meget og hvor billigt man har fået trafikken, det der relevant og altid i højsædet for en erhvervsdrivende er, om investeringen er givet godt ud. Har du tjent penge på at markedsfører dig? Det kan ikke siges nok gange, tracking test tracking test tracking …..
Når du opsætter dine Facebook reklamer er det vigtigt du holder øje med om det skaber omsætning i din forretning. Brug aktiv Google Analytics og hold øje med hvordan tallene udvikler sig. Du skal ikke være bange for at redigere i dine annoncer. Det gælder om at finde den rigtige kombination af ord samt billede som kan trække de rigtige mennesker ind på din hjemmeside.
Brug derfor en del tid på at få skrevet nogle gode tekster, samt få lavet et i øjenfaldende billede der fanger og repræsentere skarpt hvad du sælger. Der skal arbejdes kraftig med de øverste overskrifter og selv valget af destinationsside er vigtigt.
Desværre er markedsføringen ikke altid nok og blikket skal også rettes mod dit produkt og hjemmeside. Er det produkt du markedsfører attraktiv nok? Er prisen den rigtige? Er tilbuddet det rigtige? Er din hjemmeside godt nok bygget op? Er troværdigheden god nok? etc.
Spørgsmålet vedrørende, om Facebook annoncer kan betale sig?
Det er meget svært at sige. Det afhænger af rigtige mange ting som er nævnt ovenfor. Dem som har fundet den rigtige kombination af markedsføring, produkt og hjemmeside laver kassen vha. Facebook annoncering. Andre virksomheder kan ikke skabe resultater pga. de (som regel) halter på en af de tre ovenstående faktorer.
Få derfor lavet et budget på markedsføringen samt en lille plan. Split fx pengene ud på en måned og 4 gange om måneden sætter du dig ned og skriver resultaterne ned. Rediger din annonce, noter dig hvad du laver og tjek resultatet efter en uge. Efter en måned står du med et godt beslutningsgrundlag for, om du skal fortsætter og bedre, hvordan din kampagne skal se ud (hvis du skal fortsætte). Med tiden får du indhentet en masser erfaringer der gør, at næste gang du sætter kampagner op, har du lært fra de foregående – og dermed skabe bedre resultater allerede fra start.
Dette indlæg skal endelig ikke tage pusten fra dig, men jeg vil blot give dig nogle tanker til hvad der skal til for at en annonce kan betale sig. Jeg har givet dig lidt indspark til hvordan du kan håndtere processen for at finde den annonce der kan betale sig, så det bare med at gå til stålet.
Håber i hvert fald indlægget kunne bruges 