Jeg kontaktede Steen for et årstid siden, fordi jeg kunne se hvordan hans filer var bygget op i forbindelse med muligheder for import / eksport. Dog var der kryptering på blandt andet ordre filerne. Jeg ville gerne have 2 af 3, hvis ikke alle muligheder: 1) Muliighed for at tilknytte en åben database (SQL) - hvilket ville give et kæmpe boom i forbindelse med samkøring af eksterne sytstemer, som CRM og eShop med mere.Samtidig kunne man kører det sammen med flerebruger licenser. Eks. Kunne bogholderen lave regnskaber for flere forskellige virksomheder hjemmefra, og virksomheder kunne samtidig se deres egne data, men ikke hinandens. 2) Muligedhed for skrive / læse til det fil format Steen bruger.Kunne også give de samme muligheder som i 1) men noget mere omstændigt. 3) Derudover er det vigtigste at man kan forlænge en regnskabsperiode med 12 måneder eller 18 måned, og lade et regnskab løbe i en anden periode. Eksempelvis kan man ved opstart af ApS have 18 måneders regnskabperiode første gang. Men det er ligeså vigtigt at man kan starte med at fakturer i det nye regnskab og stadig gøre det i det gamle på både Debitor / kreditor siden. |
Nå.... Så kom jeg igang.. eller... har kigget lidt på det og synes sku det kan virke lidt uoverskueligt (e-conomic). Synes godt nok summasummarum virker lidt nemmere og gå til.. men nu giver jeg det lige en chance :-)
Det skal lige siges, at jeg kun er på 5 dagen på et intensivt bogførings kursus der køre med summa.. Ellers har jeg aldrig nogensinde beskæftiget mig med bogføring før!!
MEN.. Så er det jo godt jeg har Amino og en god portion iværksætter ånd!!
Hygge..