Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SummaSummarum vs. e-conomic

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer, har lige et spørgsmål...

Går i øjeblikket på et bogførings kursus hvor vi køre med summa summarum. Synes egentlig det virker som et rigtig nemt og godt program. Dog havde jeg tænkt mig og bruge e-conomic, da det efter sigende skulle være smartere....

Er der nogen der kan komme med deres erfaringer og evt. fortælle mig hvor langt væk selve programmerne ligger fra hinanden???

Kom frisk Wink

Ronni

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:09

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:10
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 22:14

Hej Ronni.

Jeg har arbejdet med begge systemer, og de er begge meget lette at gå til.

Jeg valgt SummSummarum ud fra et økonomisk perspektiv -- for én licens kan man bogføre for flere virksomheder. E-conomic kræver flere abonnementer.

Så hvis du har flere selskaber, vil jeg anbefale SummaSummarum. Ellers vil jeg anbefale e-conomic.

Held og lykke med det! Jeg er sikker på, at Peter gerne vil hjælpe. Han er i hvert fald en utrolig stor kapacitet og har hjulpet mig flere gange herinde. Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 22:22

Mange tak for responsen!!!

Ronni

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 22:47

Jeg har kun få dages erfaring med Summa Summarum, men stor erfaring med e-conomic, som jeg synes er et utrolig godt og brugervenligt system - selv mine "tungeste kunder" kan finde ud af det. Men for mig at se er den helt store gevinst med e-conomic, at det er webbaseret, så du kan sidde på Cuba og bogføre, hvis bare du har net-adgang, og du kan være online med din revisor/bogholder på samme tid, uden at tænke på backup. Med Summa Summarum er du afhængig af at bruge backup, som skal indlæses på en anden pc, hvis du skal bogføre andre steder fra, eller en anden skal bogføre for dig. Herudover er det vist noget bøvlet med årsafslutningen i SS, i forhold til e-conomic.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 08:35

Jeg bruger Summasummarum, men der er nogle problemer, som dog er ved at blive løst.

1) Tidligere kunne man ikke skrive en baguddateret faktura, hvis seneste faktura var skrevet eks. dags dato. Det er der dog mulighed for i de nyeste versioner.

2) Man kan ikke oprette en regnskabsperiode, og bibeholde den gamle. Det betyder reelt at du SKAL afslutte det gamle regnskab inden du begynder det nye.

3) Generelt er Summasummarum baseret meget på, at du laver din bogføring samtidig med dine transaktioner, og det er jo ikke altid tilfældet. Hvor lidt størrer systemer, eksempelsvis godt kan finde ud at at oprette en ny periode, og samtiig afslutte en gammel senere. 

Grunder tli at jeg benytter Summasummarum er :

a) Flere regnskaber på samme licens.
b) Formular editor, der gør det nemt at tilføje / fjerne tekster på faktura rykkere med mere
c) Billigt

Med hensyn til at bruge det flere steder fra, så kan man lægge det på en server med RemoteDesktop, så kan man tilgå det fra flere steder :)

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 19:14

Thomas

Det var sørme et godt og brugbart svar, som jeg også fik meget ud af. Det med afslutning af et regnskabsår, førend bogføring i nyt år, havde jeg godt hørt, men troede det var blevet ændret. Det i sig selv kunne få mig til at skifte, da jeg ville blive voldsomt irriteret over ikke at kunne lave nye fakturaer i 2009, før 2008 var afsluttet.

E-conomic har også formular-editor, hvor ændring af fakturatekster m.m. er ganske ok nemt - meeen ikke super nemt :)

SusanneK.nu

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:20

Hej!

Undertegnede har for 1-1/2-år tilbage bragt problemet på bane, og desuden klaget via autoriseret forhandler

Otto B.Petersen, Aalborg!

Indtil videre er det ikke ændret, men jævnfør en anden aminotråd bør vi i fællesskab lægge pres på Steen fra

Stoneware!

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 19:44

Det lyder da som en god ide Peter. Hvad er forslaget til et fælles pres ?

SusanneK.nu

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)