Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed? Enmandsfirma

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går of fifler lidt med en ide, men kunne godt bruge lidt hjælp... og fandt det her site ved at google og har kigget lidt rundt.

Jeg er 23 år og i lærer som elektriker med et år tilbage, og kunne godt tænk mig prøve starte et firma med salg og montering af alarmer i private hjem og mindre virksomheder.

Jeg kan læse mig frem til at det er et enkeltmandsfirma jeg skal starte, da jeg jo selv, men det er noget jeg vil se hvor meget gang der er i og så lave det om aftenen/weekenderne. Men hvordan og hvor ledes med reg. af firma? Da jeg har snakket med en alarm forhandler, men hvad skal jeg gøre for at komme igang med at indkøbe en alarm og så sælge den til fru hansen med montering.

Har kigget lidt på 100svar men vil godt prøve have det ridset op trin for trin

Jeg finder selvfølgelig på et navn (hvilket jeg har)

Men er det så nødvendigt at registre den som virksomhed da jeg ikke regner med at tjene over 50.000 i året? Men det kræver det så alligevel for jeg kan indkøbe alarmen? da de ikke handler med private.

Planen var jeg ville lave en hjemmeside hvor jeg ville fortælle lidt om alarmen og hvad den kan osv. og så prøve med nogle annoncer i de lokale aviser.

Men hvordan og hvorledes med opstart af firmaet? Hvordan kommer jeg igang? Hvad skal jeg være obs på osv.?

Mvh

Linding

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 22:49

Hej Linding.

Det lyder som en god idé. Hvis du lægger krafter i det, skal du nok få succes med det.

Hvis du er 100 % sikker på, at du ikke kommer til at tjene over 50.000 kr. om året, så kan du oprette en enkeltmandsvirksomhed uden momsforpligtelser. På den måde kan du fakturere dine kunder uden at opkræve moms. Det gør det hele lidt lettere og billgere for dine privatkunder. Det er gratis at oprette en enkeltmandsvirksomhed, og det koster ikke meget at få et bogføringsbureau til at tage sig af de daglige bogføringer.

Jeg vil anbefale dig at bruge meget tid inde på www.startvaekst.dk. Det er en god hjemmeside med rigtig meget information.

Held og lykke med projektet.

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 22:55

Hej Linding,

Super ide du går og "fifler" med.

Hvor i landet kommer du fra?

Du er meget velkommen til at skrive mig en email eller en privat meddelelse herinde på Amino, da jeg muligvis vil kunne hjælpe dig lidt videre, både teoretisk og praktisk.

Mvh

Lars H.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59

Hej!

Du skal have CVR.nr. og momsregistreres for at kunne handle med dine leverandører(som du selv skriver)!

Prøv at bruge f.eks. søgefunktionen her på Amino, hvor du vil kunne finde mange af svarene på dine

spørgsmål!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:07

Ja det ser sådan ud. Her er det så ikke Skat men leverandørerne der stiller kravet. Når vi taler om salg/montering af alamer til private er momsen også at betragte som en merudgift men for den mindre momsregistrerede virksomhed er det uden betydning om der opkræves moms eller ej da de bare fratrækker den og her vil du have en fordel ved at du får momsen tilbage af dit indkøb og dine udgifter.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 13:10

Hejsa Linding held og lykke med det, husk skal du installere til erhverv skal du havde en AIA autorisation.

Samt en samarbedjsaftale med et vagtfirma, men det er nu ikke svært at få.

B.

Shape the future, or die trying 8-)

Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 14:10
Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 01:36

Jeg synes personligt at virksomheder burde registreres KUN hvis indtjeningen er under 50.000 da ellers dette ikke kan betale sig, tag en snak med Told og Skat hvis du er i tvivl, de kan helt klart give dig nogle få råd til opstart :)

Ellers kan vi sagtens lave en forretningsplan for dig, og sætte det hele op så det er helt oppe og køre helt gratis :) ! Vores mål er at sætte iværksættere sammen, og dette tager vi intet for :) !

Vi har også mange kontakter så vi kan hjælpe dig så du er klar til at komme op og køre :) !

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:40

Sasa Nikolic:

Jeg synes personligt at virksomheder burde registreres KUN hvis indtjeningen er under 50.000 da ellers dette ikke kan betale sig,

Det må du da meget gerne uddybe for jeg forstår dig ganske enkelt ikke Big Smile

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 06:55

Skattekonsulenterne:

Det må du da meget gerne uddybe for jeg forstår dig ganske enkelt ikke Big Smile

http://www.startvaekst.dk/momsvedstart

Desuden betaler du moms mens du stort set kan tjene 50.000 gratis? Hvorfor lægge 25 % oveni det hele for momsen når du ikke behøver det? derfor betaler det sig ikke hvis forventningen til indtjening er under 50.000 :) 50.000 og plus de 25 % er 62.500kr. dvs 12.500 kr som du kunne have brugt på andet i firmaet, eller handle i metro !! Yes

Mvh

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)