Gode råd søges til opstart af www.lejensælger.dk
Har fået den idé at jeg vil starte et vikarbureau som skal hedde lejensælger.dk, og i korte træk skal vores ydelse være at leje KNALDDYGTIGE sælgere ud til alle slags virksomheder, og det skal være til alle slags salgsjobs der overhovedet findes.
Vi skal starte langsomt op, og ikke gabe over mere end vi kan klare, vi skal være MEGET selektive i forhold til ansættelse af kvalitetssælgere, og vi skal også være selektive omkring de jobs vi tager til os, da det første delmål er at vi skal have et godt ry i forhold til resultatet af arbejdsopgaverne vi varetager.
Har selv 14 års salgserfaring, og jeg ELSKER salgsbranchen, og har arbejdet med stort set alle de elementer man kan komme ud for som sælger. Folk som kender mig ved godt hvad jeg står for med hensyn til salg, og jeg arbejder ikke bare som sælger, jeg ER sælger.. og har nok altid været det egentlig. Så derfor kender jeg også mange mennesker i salgsbranchen, og har måske også en fordel i forhold til rekruttering af dygtige sælgere, hvis bare opgaver er spændende. (og selvfølgelig at lønnen er god.)
I forhold til at få sælgere i hus, så er det også meningen at det skal være FEDT at arbejde hos os, for noget at det triste ved at være sælger er jo netop at dagene hurtigt kan lige hinanden, og det er de samme ting der sker HVER dag, så når man har været ansat det samme sted i en længere periode, så kan man hurtigt miste sin gejst, og det hele kommer til at køre lidt på rutinen. Men hvis man er ansat hos os, så når man ikke at kede sig, for der er nye opgaver hele tiden, og på den måde må det være meget mere spændende at arbejde som sælger, når opgaver veksler meget mere..
Tanker går på at sælgerne simpelthen skal ud og arbejde i virksomheder, på lige fod med de fastansatte, det kan være i forhold til nogle salgskampagner som nogle større virksomheder kører hvor de mangler lidt ekstra sælgere, og i stedet for at fastansætte sælgere, så kan de leje nogle sælgere i en periode hos os. Det kan også være en virksomhed som har en medarbejder på barsel, eller nogle er er syge i en længere periode, eller måske bare når de ansatte har ferie eller lign. Det kan også være en ny opstartet virksomhed, som vil have booket en masse møder, eller lidt hjælp til at skabe et navn i branchen. Opgave mulighederne er vel uendelige, da stort set alle virksomheder på en eller anden måde kan bruge dygtige sælgere.
Men jeg mangler at kunne se det hele fra den anden side af bordet, så derfor vil jeg høre det fra JER AMINOER. Hvordan vil i have det med idéen om at leje sælgere ?? Vi taler selvfølgelig om dygtige sælgere, men er det noget som i selv ville benytte ?? Og hvilke krav og forventninger ville i have hvis i lejede sælgere ?? Og er der fra jeres perspektiv nogle ting som jeg burde være særlig opmærksom på ?? Kan bruge ALLE tanker såvel negative og positive
Mange hilsner fra Michael |
Hej Michael
Fra min synsvinkel lyder det umiddelbart som en god ide. Jeg tror dog, at det kun vil være relevant for en virksomhed over en ultrakort periode - som du selv siger eksempelvis i forbindelse med en en kampagne. Det er jo unægteligt lidt mere omkostningsfuldt at hyre en virkar gennem et firma.
En anden ting er, at en god sælger skal kende sit produkt. Det er eksempelvis svært at komme ind fra gaden og sælge et teknisk avanceret produkt. Det tager tid at sætte sig ind i produktet. Hvordan vil dit vikarbureau forholde sig til dette? Vil sælgeren på forhånd sætte sig ind i virksomheden og dens produkter, eller skal der påtænkes en oplæring?
Derudover tænker jeg på, at der eventuelt kommer nogle "huller" i forhold til at udnytte alle medarbejderne. Det er ikke sikkert, at opgaverne lægger sig på en ret linje. Ansatte skal alligevel have deres løn. Dette er selvfølgelig en problemstilling alle virksomheder står over for, men det unægteligt en større udfordring for et vikarbureau, som man nøje bør forhlde sig til.