Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.com eller .eu - Gør det nogen forskel?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg vil til hver en tid anbefale en .dk eller en .com-adresse - og helst begge dele!  

Når du brander dit site lægger folk mærke til navnet og ikke adressen (.eu). De vil derfor per automatik taste .dk eller .com, når de leder efter din hjemmeside. Dermed risikerer du at miste trafik mv., hvis du vælger .eu-adressen.

Jeg vil derfor opfordre dig til at finde på et andet navn.

Held og lykke med siden Smile 

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 18:17

->Lingu-> Ja, det tror jeg du har helt ret i.

Jeg har bestemt mig for at droppe det EU.  Jeg finder et andet navn.

Tak  for jeres alles hjælp og tid

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 18:48

Du kan købe domænet:

http://www.sedo.com/search/details.php4?domain=computerhq.com

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 14:49

Din Computerhjælp:

Okay, det må jeg så lige tænke lidt over.    Har du set www.computerhq.com?  Tror du det ville skabe problemer at lave en www.computerhq.eu?

www.computerhq.com er en "spøgelsesside" eller "drive-by" side der er konstrueret af flere grunde der både tæller optimering af google ranking (tricks til at manipulere eller "optimere" bestemte forespørgsler via google) og de der via søgning i google eller evt af nysgerrighed eller ved tastefejl lander på siden. Den besider med andre ord ikke andre formål end at videreformidle trafik og jeg ser derfor ingen grund til at dette skulle influere en evt www.computerhq.eu også selvom konceptet delvist eller fuldt genskabes (såfremt det ikke fremstår som en direkte kopi af www.computerhq.com). Jeg regner dog ikke med det er din hensigt.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 14:56

Lingu:

Hejsa.

Jeg vil til hver en tid anbefale en .dk eller en .com-adresse - og helst begge dele!  

Når du brander dit site lægger folk mærke til navnet og ikke adressen (.eu). De vil derfor per automatik taste .dk eller .com, når de leder efter din hjemmeside. Dermed risikerer du at miste trafik mv., hvis du vælger .eu-adressen.

Jeg vil derfor opfordre dig til at finde på et andet navn.

Held og lykke med siden Smile 

Hej Lingu

Jeg er lodret uenig i kraft af googles utrolige stærke profil. Jeg har for mange klienter set at reklametiltag/branding resultere i at folk googler navnet eller endda hele adressen.

Dvs selvom du har reklame der siger www.ditnavn.dk er der stadig en stor procentdel der går ind via google og søger på "ditnavn" eller sågar "ditnavn.dk" ... og skulle der være tale om en web-reklame, ja så er domænet allerede bestemt i linket.

I den perfekte verden da ville jeg registere .com .eu og .dk men skulle en være taget, betyder det ikke at jeg skal til at skrabe hovedbunden for at arbejde med et nyt koncept da .eu domæner er i stor fremgang, hvorimod .com domæner til stadighed er blevet offer for domæne spekulanter og til stadighed har en lavere grad af success når man skal oprette sig et domænenavn.

.eu domæner ligger så vidt jeg er orienteret som nr 2 over solgte domæner lige efter .com domæner, og det giver jo til stadighed mere logik at man vælger domæne efter det område man har tænkt sig at dække, rent fysisk. Nogle gange er der simpelthen tale om storhedsvanvid når firmaer registrere et .com eller .eu domæne når de godt ved de ikke over den næste 5-10 år kommer til at arbejde med noget-som-helst internationalt.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)