Endnu engang tak for de mange roser. Det er skønt, at for bekræftet vi er på sporet af en fornuftig forretning 
[...] synes samtidig det er nogle super
flotte billeder umiddelbart - hvad koster det at leje sådanne??[...]
Vi har delt vores malerier op i tre prisklasser mht. leje.
25 kr. pr. måned (de mindste malerier f.eks. 30x30 cm.)
50 kr. pr måned (indebærer langt størstedelen af vores malerier f.eks. 50x50 cm. og 100x100 cm.)
75 kr. pr. måned (de allerstørste malerier f.eks. de nye 150x150 cm. og 200x100 cm. malerier)
Og som sagt bliver den samlede betalte lejeydelse trukket fra købsprisen, hvis man på et tidspunkt ønsker at købe et maleri
[...] hvis det kunne have interesse søger min
kone i øjeblikket efter et firma/galleri der vil tage hendes nye
billeder ind - måske det kunne være noget for jer? [...]
Vi er netop nu ved at indkøre et par andre danske kunstnere i konceptet (udvover dem som allerede er med) og det kræver en del energi, at få til at fungere. Så vi siger pt. nej tak, til de kunstnere som kontakter os. Dog er din kone meget velkommen til at sende mig en mail og gerne vedhæfte et par billeder af hendes malerier. Så kan det være vi kontakter hende når vi på et senere tidspunkt er klar til at tage flere ind, hvis det for hende stadig har interesse.
[...] jeg lagde mærke til at det ene billede, er
temmelig inspireret af det klassiske Andy Warhol/Marylin Monroe
billede. Den slags skal du nok passe på med at sælge, ligesom du nok
bør sikre dig, at kineserne ikke lader sig inspirere alt for meget af
eksisterende motiver. Blot et velment råd, som du sikkert er opmærksom
på... [...]
Det har du fuldstændig ret i Allan. Desværre oplever vi nogle få gange, at kunstnerne lader sig inspirere lige lovlig meget af eksisterende værker. Vi sørger ellers for hver eneste gang vi køber malerier, at præcisere overfor kunstneren, at vi ikke vil have malerier, som i udpræget grad er inspireret af andre værker. Desværre er kunstnerne ikke altid helt enige med os i, hvad "udpræget grad" betyder
Og når vi ikke selv er de store kunsthistorikere, kan det være svært at vide, om man køber noget, der er for kraftigt inspireret af et andet værk.
Vi håndterer det på den måde, at når vi bliver klar over vi har købt et maleri, som i udpræget grad er inspireret af et andet værk, så fjerner vi maleriet fra vores varesortiment og afbryder ofte samarbejdet med den pågældende kunstner.
I dette tilfælde vil det betyde, at det store maleri med Marylin Monroe motivet ikke vil komme på hjemmesiden eller i vores sortiment.
Niclas Maabari Skovbjerg: [...] kan se der er flere Andy
Warhol billeder i stakken.. Hvordan er det lige med ophavsretten? [...]
Niclas, det vil være os en stor hjælp, hvis du gider skrive mig en mail på: mogens |SNABELA| lasttouch.dk og fortælle, præcis hvilke malerier du ved er kraftigt inspireret af Andy
Warhol (udover det store maleri med Marylin Monroe). På forhånd tak.