En tanke slog mig her til aften i forbindelse med at jeg sad og kiggede på min profil på Facebook: |
Jeg bruger facebook til at "snage" i familie og venners liv - det er da skægt at se billeder af, hvordan gamle skolekammerater ser ud i dag.
Jeg har bl.a. fået kontakt til en masse fra min gamle efterskole, og mødtes med et par gamle veninder..
Må indrømme, at jeg er en af dem der lægger masser af billeder ind - men kun fordi jeg synes det er hyggeligt at se andres billeder også.
Fx har jeg lagt fotos ind af vores kattekilling, fordi hende vi fik den af er på, og det er skægt for hende, at følge med i, hvordan den ser ud nu.
Jeg gider ikke være venner med folk, som jeg ikke kender - men det er da ikke alle mine fb-venner som er rigtige gode venner - en del er bare bekendte.
Bruger mere mailboxen på facebook end min egen mailbox.
Noget der kan undre mig er, at folk gider være med i 1000 åndsvage grupper - er kun med i grupper, som betyder noget for mig - fx gruppe for gamle skolekammerater, for folk der har bor i Kolding ellr lign., hvor der er chance for at finde nogen man kender. Gider ikke være med i "jeg elsker bacon", "jeg støtter et politisk parti", "folk der elsker at gå i byen om lørdagen" osv. Synes jeg er mere plat, end at lægge sine fotos ind.
¨Så siger konsekvent nej tak til alle invitationerne.