Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bruger du Facebook?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

En tanke slog mig her til aften i forbindelse med at jeg sad og kiggede på min profil på Facebook:

Hvordan bruger folk den egentlig? Altså ikke ment som "hvordan opretter jeg en profil?", men mere i siil med "hvad bruger du den til?".

Jeg havde ikke en profil før for ca. et halv år siden. Jeg kunne simpelthen ikke se hvad pokker jeg skulle bruge en profil på Facebook til.  Men efter at min kone havde været på i et par måneder havde hun faktisk fundet en del gamle venner og klassekammerater via Facebook, ligesom andre også havde fundet frem til hende via Facebook. Og så gik det op for mig, at det netop var noget som jeg kunne bruge Facebook til.  Jeg ved at et problem for nogle af mine gamle venner og klassekammerater tilbage fra min barndom i Snekkersten og Hornbæk, er at jeg skiftede efternavn i forbindelse med mine forældres skilsmisse tilbage da jeg var teenager. Så hvis man ikke lige kender mit nye efternavn, så vil jeg jo være ret svær at finde.

Facebook's muligheder omkring søgning på forskellige niveauer m.m., plus mængden af brugere, så for mig ud til netop at kunne give det som LinkedIN, Plaxo m.m. ikke kunne - skabe kontakter til venner, klassekammerater, gamle kolleger m.m. Så derfor oprettede jeg en profil og fandt også ret hurtigt nogle gamle klassekammerater, legekammerater fra min barndom, ligesom der var en del som kunne finde mig ud fra enten navn, skole, område eller lignende.

Så det er hvad jeg bruger Facebook til - at skabe kontakt og netværk med gamle bekendte Geeked.
Men jeg kender en del som f.eks. blot går op i at få så mange "venner" som muligt på Facebook, blogger løs om alt i hverdagen eller lægger hele deres familiealbum ud til offentlig skue. Men selvfølgelig er det jo folks egen sag og nogle profiler er da også ganske underholdende og inspirerende at sidde og læse. Det er helt op til folk selv hvordan de bruger deres profiler og hvem de lader kigge i dem. Jeg får dagligt "invitationer" til at blive "venner" med en del mennesker som jeg overhovedet ikke kender, eller folk som jeg kender af navn men aldrig har snakket eller emailet med. Og på det punkt vil jeg da være ærlig at sige at dem afviser jeg. Hvad skulle formålet være med at jeg skal kunne sidde og glo i deres meres personlige billeder m.m., ligesom at de skulle sidde og kigge på min profil?

Men hvad er Jeres holdning til profil på Facebook? Er det noget I bruger og i så fald; til hvad?
Joiner bare invitationer fra "venner" selvom i dårligt nok kender personerne? Er det god stil?

/Jesper

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:29

Jeg bruger facebook til at "snage" i familie og venners liv - det er da skægt at se billeder af, hvordan gamle skolekammerater ser ud i dag.
Jeg har bl.a. fået kontakt til en masse fra min gamle efterskole, og mødtes med et par gamle veninder..

Må indrømme, at jeg er en af dem der lægger masser af billeder ind - men kun fordi jeg synes det er hyggeligt at se andres billeder også.
Fx har jeg lagt fotos ind af vores kattekilling, fordi hende vi fik den af er på, og det er skægt for hende, at følge med i, hvordan den ser ud nu.

Jeg gider ikke være venner med folk, som jeg ikke kender - men det er da ikke alle mine fb-venner som er rigtige gode venner - en del er bare bekendte.

Bruger mere mailboxen på facebook end min egen mailbox.

Noget der kan undre mig er, at folk gider være med i 1000 åndsvage grupper - er kun med i grupper, som betyder noget for mig - fx gruppe for gamle skolekammerater, for folk der har bor i Kolding ellr lign., hvor der er chance for at finde nogen man kender. Gider ikke være med i "jeg elsker bacon", "jeg støtter et politisk parti", "folk der elsker at gå i byen om lørdagen" osv. Synes jeg er mere plat, end at lægge sine fotos ind.
¨Så siger konsekvent nej tak til alle invitationerne.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:50

Jeg har netop sat min profil i standby. Primært grundet lidt oprydning i mit tidsforbrug og sekundært grundet en uhyggeligt masse "invitationer" til gruppekram og alt muligt andet tosset.

Jeg har intet professionelt haft ud af min tilstedeværelse på Facebook, og på det private plan har jeg de kontakter, jeg ønsker at have. Jeg fandt, at det var svært at sige "nej tak", når en tidligere skolekammerat eller bekendt fra 1970'erne og 1980'erne pludseligt syntes, at vi da bestemt burde have noget sammen. Var der basis for det, havde vi haft det allerede, ikke?

Jeg funderer p.t. mere på Twitter, hvor der sker mange sjove ting. Der hedder jeg: http://twitter.com/rosenstand

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 19:54

Hej

Ja jeg er med på Facebook, som for mig at se er et godt suplement til LinkedIn. Jeg bruger ikke specielt meget tid på Facebook, men det jeg bruger det til er egentligt at holde/genoptage kontakt til dem jeg har mistet kontakt med igennem årene.

Jeg har da fået genoptaget kontakten med et par enkelte, som jeg var meget ked af jeg havde mistet kontakten med - men samtidig har jeg også fået afklaret, at nogle af dem jeg havde mistet kontaktet med heller ikke var værd at holde kontakt med.

Jeg holder meget fast på mit privatliv, og hvis jeg endelig lægger noget på Facebook så er det meget anonymt, og jeg udstiller aldrig mine holdning i form af at være med i en masse grupper.

Jeg har da lagt et par enkelte billeder op, men det mest billeder som kan have karakteristik af "se hvor dygtig jeg er :-) " Jeg har spærret alle muligheder af for at folk kan tagge mig på et billede, da jeg mener det er en fuldstændig sindsyg egenskab der er ved Facebook. Jeg vil selv være ansvarlig for om jeg vil udstilles på FB i en eller anden tågebrandert.

Jeg inviterer ikke ret mange, og kommer der en invitation så vurdere jeg om det er nogle jeg øønsker at have kontakt med og til dels lukke ind i mit liv. Er det det kommer de på listen, men ellers bliver de ignoreret med ophøjet ro.

Hilsen Christian

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 19:56

Nå ja så bruger jeg det ret intensivt til at lave reklame der - og det har jeg faktisk fået en masse godt ud af.

Hilsen Christian

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)