Hej, I mit firma (enkeltmandsvirksomhed) har jeg fungeret som underleverandør til en anden virksomhed i samme branche. Der foreligger en skriftlig aftale som indeholder en konkurrenceklausul. Dette er for så vidt forståeligt nok, da den betyder at jeg ikke må levere direkte til de kunder, jeg er i kontakt med. Men omvendt er den også begyndt at irritere mig, da jeg heller ikke må gå efter andre af virksomhedens kunder (som jeg ikke kender). Dvs. jeg ville kunne komme til at overtræde klausulen uden at vide det. Mit spørgsmål er: Hvis jeg starter et nyt firma f.ex. et ApS og løfter mine andre kunder derover og lukker mit enkeltmandsfirma, vil klausulen så følge med mig over i det nye selskab? For god ordens skyld vil jeg lige bemærke, at manøvren ikke har til hensigt at efterlade ubetalt gæld eller andre "mindre pæne ting" blot at komme fri af klausulen, så jeg ikke risikerer pludselig at skulle betale en større bod. Er der nogen her, som ved noget om dette. Eller er der nogen der kan henvise til en fornuftig advokat, der ikke er alt for ublu med sine priser :-) |
Jan:Hvis jeg starter et nyt firma f.ex. et ApS og løfter mine andre kunder derover og lukker mit enkeltmandsfirma, vil klausulen så følge med mig over i det nye selskab
Ikke nødvendigvis, men det afhænger jo af, hvorledes den er formuleret. Du kan ringe mig op, hvis du førtsat ønsker svar...
Den skal læses, vi skal tale, og tager det 20 min. koster det 1/3 time eller 500,00 + moms.