Jeg kan virkelig ikke se det skulle være et stort problem at man ikke kan oprette fakturaer i summasummarum i et år der er lukket - hvordan vil du foreslå at den skal håndtere nummerering af fakturaer og regninger hvis denne "blokering" fjernes?
Ja..men kun finansposter.....ikke debitorer/kreditorer! Du kan ikke pille ved samlekontiene!
Hej Peter.
Dér faldt 10-øren (5-øren hos Olsens Revision) :-)
Nu er jeg med... jeg har selv skiftet tilbage til summasummarum i 2008 og forventede egentlig ikke at det her skulle blive et problem.
Nu bliver jeg nødt til at lave mine debitor/kreditor-efterposteringer på en særskilt konto og overføre denne og derefter fordele den ud i 2009 - sikke en omgang bæ. Man kan ikke engang oprette en konto specielt til formålet når regnskabet er afsluttet. Men jeg tog gudskelov backup inden jeg afsluttede.
Jeg troede I var utilfredse med at der ikke kunne oprettes nye fakturaer eller regninger i summa når året var afsluttet, beklager. Jeg var ikke nået så langt i min egen bogføring endnu at det var aktuelt, men mit eget regnskab vil have mange debitor/kreditor-efterposteringer - meget irriterende.
Så lad os se om vi kan få Stones' til at få fingeren ud - hvor skal jeg skrive under?