Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg igang med 2008 i SummaSummarum ????

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at afslutte år 2007???

jeg er ikke klar til at afslutte det gamle år endnu. Mangler nogle kreditorbilag.... og lidt omflytninger oppe i finanskontiene men det blokerer så jeg ikke kan komme til at lave mine kundefakturaer her i januar (og det er halvmange penge det drejer sig om) kan selvfølgelig håndskrive dem eller lave dem i Word men hvordan slipper jeg nemt for for meget dobbeltarbejde??? Ville gerne lave så meget i SummaSummarum når nu informationerne ligger der hilsen hustømreren aalborg
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du skal afslutte 2007 for at kunne bruge 2008.

Evt. om-og efterposteringer for 2007 kan Summa klare automatisk.......!

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt nok har jeg haft en bogføringsdame i røret om det samme spørgsmål her til formiddag

Det er rigtigt at man ikke kan arbejde parallelt i 2 årstal af det samme firmas regnskaber. Altså afslutte 2007 og overføre til næste år 2008 - og så fuld fart på i det nye år. Og så i ro og mag få pudset 2007 færdigt -- og så evt. efterposteringer fra Debitor- og Kreditorkontiene overført som Efterposteringer. Det er kun muligt at lave på finanskontiene oppe på Kassekladden. så langt så godt Men du kan faktisk godt lave det lidt alligevel ved at lave et "skygge-regnskab" i 2008 - og så lave dine salgsfakturaer i det (og kun det!!!) Når du så engang i Januar eller først i februar 2008 - du er klar til at afslutte 2007 og overfør til nyt år, hvorved du trækker alle informationerne med fra det gl.år (såsom sammenligningstal - skyldige kred.fakturaer og tilgodehavende debitorer - plus det at du kan spørge tilbage i de gl.fakturaer i 2007 regnskabet - selvom du står i 2008-regnskabet (hvis du har Prof.3 eller Enterprise 3)). Så det er ret meget du går glip af - hvis man ikke binder de årstal sammen. SÅ KAN DU nemlig i det nye 2008 års regnskabet (det rigtige ........) importere en fil som du udtrækker af "skyggeregnskabet" indeholdende alle de dannede 2008 fakturaer. De bliver så gendannet i det rigtige 2008 regnskab uden du skal til at taste påny. Jeg sidder ude i byen.....så det her er lige en hurtig reaktion; men du er velkommen til at kigge ind på min hjemmeside www.ivaerksaet.dk - hvor jeg vil lægge en videosekvens, der viser hvorledes man laver det her; såfremt man ikke kan bruge det ovenstående alene mvh Otto B. Petersen cert.forhandler af SummaSummarum www.ivaerksaet.dk
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter - nej det passer ikke helt

Hustømreren vil jo netop igang med at bogføre salgsfakturaer lige her og nu INDEN han er i stand til at lave den årsafslutning som du anbefaler Se mit svar til ham mvh Otto B. Petersen www.ivaerksaet.dk
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja..det kan jeg godt se...Otto!

Men det er godt nok besværligt, og efter min mening en stor mangel Summa har, at der ikke kan

arbejdes i 2 regnskabsår samtidigt, når man bruger faktureringsmodulet.

I  f.eks. E-conomic er ovenstående ikke noget problem.

Fra Nibe
Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Otto og Peter

Jeg har nøjagtig samme problem. Et ikke afsluttet regnskab og nye fakturaer, der skal udskrives.

Jeg brugte halvdelen af 2007 med at lave fakturaer i et excel-regneark. Da mit regnskab for 2006 endelig blev afsluttet kunne jeg lave "Abe-arbejdet" med at skrive dem en gang til i Summa.

Der må da være en bedre metode - Hjælp!

www.rientavine-nibe.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 

Ja...du kan jo bruge Otto`s metode, men går der ged i det, så er der nok kun den hårde vej.

Jeg er principielt modstander af skyggeregnskaber, og hvad de ellers hedder.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)