Hold da op, - ja det er sq pinligt... Lige pludseligt sidder jeg og har glemt hvordan man regner bruttoavance ud... Så jeg har lige brug for lidt akut hjælp...
Lad os antage jeg har et produkt som jeg køber for 100,- kr og vurderer jeg kan sælge for 500,- - og så kommer det store spørgsmål, - hvad er min bruttoanvance så???
Hvor svært kan det lige være? Men lige nu står "den" helt stille...
Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.
Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag.
Det var da en smart lille sag du har fundet der, - den har jeg gemt til senere brug - hvis nu jeg skulle glemme det igen..;-)
Men lige i den aktuelle situation klarede jeg lige præcist skærene med den fremragende formel jeg fik (lyder sq som om jeg har været ude i den helt store matematiske beregning af månens vandring omkring solen, - men det var jeg næsten også)
hej lige et spørgsmål hvad hvis min bruttofortjeneste er 1.125.267 og min nettofortjeneste er 2.929.682 hvordan skal jeg så regne min bruttoavanceprocent ud?