Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

æ ø å

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil lige høre jeres råd og erfaringer vedrørende æ ø å bogstaverne. Mener i man kan lave en webshop, der kun henvender sig til danskere indeholdende et af de bogstaver? Umiddelbart er det, det mest logiske navn, men hvordan har søgemaskiner med det osv? Vil det være for dumt?

MVH
Hans Pedersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00

Hej,

Det kommer vel anpå, hvilket segment du vil henvende dig til. Er din målgruppe udelukkende danskere, eller er den mere international?

dbh Rasmus

Fra Roskilde
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 23:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hans

Personligt har jeg taget chancen med www.lejensælger.dk , men det har givet mig en del udfordringer med min mail som hedder michael@xn--lejenslger-i6a.dk  Da mailprogrammer ikke godtager Æ.

Med hensyn til søgemaskiner, så har jeg ironisk nok ikke mødt nogle problemer, men da jeg skulle oprette min profil her på Amino, så da jeg ville udfylde min hjemmeside, så stod der at den var ugyldig, så det er ikke alle steder de er ligeglade med Æ (osv)

Jeg vil foreslå du køber 2 domæne adresser, så kan du altid afmelde den ene, hvis det går fint nok med "den danske"

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 23:01

Hej

Personlig er jeg ikke så vild med æ ø å i domæner. Det er stadig ikke alle som via deres browser kan komme ind på ens side. Derudover kan man ikke bruge et domæne med æ ø å til emails. Hvis du hvade en online butik går jeg udfra du nok vil anvende emails.

Man kunne have et domæne uden æ ø å som anvendes til ens shop og mails samt have domæne med æ ø å til at pege over til shoppen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 23:04

Hej Hans

Det kan sagtens lade sig gøre, du skal blot være opmærksom på at nogle af de "gamle" browsere ikke understøtter bogstaverne æ, ø eller å. Hvis kunden har en gammel browser, så vil siden automatisk vejlede ham i hvordan han kommer videre, og til sidst alligevel ende på din hjemmeside. Jeg har før startet en hjemmeside med æ og det fungere faktisk fint, både i url adressen og i søgemaskinerne. Så efterhånden folk får skiftet deres browser, vil det ikke længere være noget problem.

Men du vil nok rende ind i nogle af dine kunder, skal igennem en bette vejledning, før de ender på din hjemmeside. I mit tilfælde ca. 15% af dem der bruger Internet Exploere fx.

Mht mail har de fleste mailsystemer problemer med æ, ø eller å. Så hvis du starter op, så få lavet ae i mailadressen istedet for æ fx!

Håber det hjalp.

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 23:06

Tak for hurtige svar. :) Det med mailen er jo selvfølgelig et problem. Kan se at det mest optimale ville være at bruge ae for æ og dobbelt a for å osv. og så have siden med æ ø å videreført til siden stavet på den anden måde.

Men når folk så søger på ordet på google med æøå, vil den så ligeså nemt finde siden når den går igennem den med æøå? Er der nogle udfordringer i det?

MVH
Hans

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 23:09

Hej igen

Jeg har et produkt navnehalskæde som sagtens kan findes i søgemaskinerne, så det burde ikke være noget problem. Men hvis du skal gå dybere i dette, må en søgeoptimeringsekspert hellere besvare dette spørgsmål!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)