Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bruger jeg mine reklamepenge rigtigt 5000,- per måned

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står med en kuglepen i hånden og er ved at skrive under på banner reklame på Dba hele 2009 for min hjemmeside www.viflytterdinbil.dk , og står selvfølgelig og overvejer om det er en god idé , eller pengene kan bruges bedere. min banner får en lille million visninger per måned i hele bilsektionen.

Hvad siger i ??

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 21:01

Torbjørn:

Jeg står med en kuglepen i hånden og er ved at skrive under på banner reklame på Dba hele 2009 for min hjemmeside www.viflytterdinbil.dk , og står selvfølgelig og overvejer om det er en god idé , eller pengene kan bruges bedere. min banner får en lille million visninger per måned i hele bilsektionen.

Hvad siger i ??

Hvorfor mon dba.dk ikke tilbyder dig en kampagne hvor du betaler pr klik?

Adwords på google. Fulgt op med søgemaskineoptimering!

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 21:05

Hvornår klikkede du sidst på et banner selv?

Jeg ville slet ikke smide penge efter en banner-kampagne. Som Weltström siger: Adwords. Tvivler på, at du får meget SEO for 5000 dask.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:09

Molvins:

Hvornår klikkede du sidst på et banner selv?

Jeg ville slet ikke smide penge efter en banner-kampagne. Som Weltström siger: Adwords. Tvivler på, at du får meget SEO for 5000 dask.

Det er 5000 kr. x 12 måneder og jo det kan man godt få seo / link building for mange steder..

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 21:14

Hej Torbjørn

Jeg forstår heller ikke rigtig du vil smide penge i bannerreklamer, medmindre du har prøvet alt andet først. Man har ihvertfald hørt rigtig ofte, at banner reklamer ikke giver ret meget salg. Det kan være det giver dig 1000 besøgende, men hvis de ikke køber, så går det fede jo af det.

Som de andre siger, for 5000 kr. om måneden på Adwords og søgeoptimering af din hjemmeside, så burde du kunne komme langt - ihvertfald længere end banner reklamer!

Der findes en del mennesker her på Amino, der netop kan sætte din adwords konto op samt hjælpe dig med SEO uden at de tager røven på dig. Ellers kan du også selv prøve at sætte det op, der er en del informationer om hvordan man selv kan gøre det.

Håber det vil hjælpe dig lidt - held og lykke med projektet Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 21:21

60.000 kr... Surprise

Det må du ikke gøre. Når jeg snakker med bannerreklame-sælgere siger jeg altid, at det ikke virker. Det benægter de så. Så siger jeg, at de kan gi' mig en uge gratis først. Hvis det virker (altså jeg både får kliks og konverteringer), så køber jeg gerne både den uge og yderligere annoncering. Så gider de ikke snakke mere. Det er vel næsten svar nok.

Hvis du køber det, vil jeg gætte på, at du får en CPC på 100 kr. Det kan godt fåes billigere på Adwords.

Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 21:23

Hej

Jamen på mine søgeord ligger jeg pænt på første side , autohjælp, autotransport , billig autohjælp og autotransport. og de sidste pladser mod toppen regnede jeg med kom når folk lærer siden at kende. eller tager jeg fejl ?

Når du som jyde, holder i Farum kl 1 om natten tænker du : hvad kan jeg i hovdet :falck , dansk autohjælp , og så var der jo den der reklamebanner !!! jeg får lige konen til at slå den op på nettet.  Du får ikke konen til at surfe rundt efter den billigste lokale autohjælp ? så tager de den sikre , nemlig Falck og betaler det det koster. eller ??

Nu mangler jeg at folk skal hjernevaskes med vores logo (ca) , så når de står og er kørt i stykker , så husker de "at der var jo det der alternativ til Falck og Dansk autohjælp"

Jeg er ikke sikker på at adwords kan det, det er vel 90 % tekstreklamer og 10 % banner , eller ?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 21:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg sidder og tænker at du med et banner på dba's bilseksion vel virkelig rammer målgruppen, hvilket kan have god værdi.
Men du må simpelthen ikke binde dig i 12 måneder, hvis du ikke har testet resultaterne først. Du kender selv dit dækningsbidrag, så du ved selv hvor mange ordrer der minimum skal ind gennem banneret HVER MÅNED før at det bare løber rundt og derfra kan du jo så kigge på hvor mange der skal til for at det også er sjovt.

Hvis ikke du kan lave en aftale med dem om succesafregning eller at du må bryde aftalen ved manglende succes, så tak nej.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 21:36

Torbjørn:

Hej

Jamen på mine søgeord ligger jeg pænt på første side , autohjælp, autotransport , billig autohjælp og autotransport. og de sidste pladser mod toppen regnede jeg med kom når folk lærer siden at kende. eller tager jeg fejl ?

Når du som jyde, holder i Farum kl 1 om natten tænker du : hvad kan jeg i hovdet :falck , dansk autohjælp , og så var der jo den der reklamebanner !!! jeg får lige konen til at slå den op på nettet.  Du får ikke konen til at surfe rundt efter den billigste lokale autohjælp ? så tager de den sikre , nemlig Falck og betaler det det koster. eller ??

Nu mangler jeg at folk skal hjernevaskes med vores logo (ca) , så når de står og er kørt i stykker , så husker de "at der var jo det der alternativ til Falck og Dansk autohjælp"

Jeg er ikke sikker på at adwords kan det, det er vel 90 % tekstreklamer og 10 % banner , eller ?

Kan du selv huske det sidste banner du så?

Hvis jeg som jyde holder i farum kl. 1 om natten så er det helt sikkert at jeg ikke ringer til min kone og beder hende gå på dba.dk og trykke F5 på bilsektionen indtil dit banner kommer frem, klikke på det og så finde dit nummer og give det videre!

Det ville da alt andet lige være nemmere at åbne google.dk og søge på autohjælp. Enten via sin egen mobiltelefon med netadgang eller bede konen om det, det kan hun forstå da.

For 5K om måneden er det altså ikke mange hjerner du vasker... Skal du brande dit logo og din service, så er det via tvreklamer og radiospots.

Adwords er der døgnet rundt, og du betaler kun for dem der klikker og det fede er at det er kun relevante mennesker der ser din annonce. Det er nemlig kun dem der søger på din service, eller de søgeord du har angivet. På dba.dk er der 1000vis af mennesker der bare surfer rundt uden at være i din målgruppe, men du betaler for dem alligevel. Det er spildte penge!

Mvh

Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Torbjørn

Du ligger allerede godt i søgemaskinerne, hvilket jo er super, jeg mener også du skal bruge noget på adwords.

Hvis jeg var dig ville jeg desuden kontakte bilhandlere, værksteder m.m. og betaler dem for at komme i deres service bog. Det er ofte her folk kikker som det allerførste når den er gal, og kunne du ligge med en lille brochure er dit produkt solgt!

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)