Ej heller for at lyde pessimistisk, da konceptet i og for sig er udemærket for nogen, men det er så relevante områder der tages op, som der modargumenteres med en del usaglighed. Jeg håber naturligvis alle lykkedes med deres projekter, men vil anbefale meget at følge tingene til dørs noget med mere professionelt, også rent retorisk, man skal trods alt tænke på i beder nogle fremmede om at ligge deres "økonomi" hos jer, noget nogle mennesker selv har svært nok ved at gøre til bankerne bankerne. Mht konkursdelen så er der også den anden betragning at i kan gå konkurs. I så fald kan det godt være jeres kunders varelager er retmæssig deres, men de må fortsat indfinde sig på deres plads i bodelingen, hvilket uden tvivl er en meget stor faktor / risiko. Nu ved jeg ikke om i har tænkt økonomien i det, men får i eksempelvis 10 kr. per udlevering med standardomkostninger til 2 x fuldtidsløn og leje m.v. så skal i altså op og lave, hvis i f.eks. har åbent 10-18 på hverda samt lørdag, ihvertfald 35 udleveringer i timen, så spørgsmålet er nok mere hvor højt gebyret skal op før det overhovedet kan løbe rundt, og hvor stor besparelsen så egentlig er i forhold til at få det sendt. Specielt også fordi afhentningsspørgsmålet fra netkøbere, i min ydmyg mening, ofte er vedr. køb af netop den karakter som i skriver i ikke ønsker at have med at gøre fra start af. |
Hej SCGROUP,
Jeg er da ked af du opfatter min retorik som usaglig. Jeg forstår ganske enkelt ikke hvor den usaglighed ligger henne, men du har nok fundet noget som du mener er useriøst? Jeg kan da sige, at jeg personligt går ind til ting med et friskt mod, og jo mere man tænker over ideer jo flere fejl finder man, det kommer ganske naturligt, og derfor arbejder vi også i høj grad på at forespørge de partnere som indtil videre har henvendt sig, og de overfalder os nærmest med spørgsmål, og det synes jeg bare er så fedt, og jeg svarer så godt jeg kan. Selvfølgelig har vi sendt en masse bolde ud til forsikring, advokat og ikke mindst vores kontakt i erhvervsmægler-branchen og det er ikke samtlige spørgsmål jeg bare kan sidde og svare på, ligesom jeg egentlig heller ikke ønsker det fuldstændige koncept skal offentliggøres. Den skal jeg nok tage sammen med de samarbejdspartnere som melder sig under fanen... (og det skal ikke opfattes arrogant, men selvfølgelig har jeg også en vis beskyttelse af min fulde idé...)
Hvis du læste prospektet på vores hjemmeside, så ville du vide at vi ikke har åbent i almindelig butiks-åbningstid. Det er siden blevet rettet fordi et par af vores samarbejdspartnere gjorde os opmærksom på, at det selvfølgelig vil være smartest at holde åbent når folk har fri. Det vil iøvrigt spare os for en del penge i forhold til lønninger, og selvfølgelig skal vi kun holde åbent når folk har fri. Det er helt klart noget vores nuværende samarbejdspartnere har sparret med os! Og det synes jeg bare er så fedt...
Med hensyn til din opstilling af konceptet så er du gal på den - Igen, jeg tror det er smartest hvis jeg tager den med de samarbejdspartnere som henvender sig, og vi skal nok finde en pris som alle kan se et samarbejde i... Uden at virke usaglig eller arrogant, men du opstiller noget på et særdeles usagligt grundlag...
Selvfølgelig laver jeg ikke et koncept hvor der ingen fremtid er (underskudsforretning), og falder det hele på prisen af beløbet pr. udlevering så er det også fair nok, men det tror jeg næppe da efterspørgelsen for en udlevering i hovedstadsområdet er stor og porto-priserne efterhånden er så skyhøje samt at den gængse net-forbruger nærmest kræver "fri porto" ved køb af et vist beløb; og mig bekendt er PostDanmark rimelig ligeglade med det De fleste webshops har temmelig stor bonus ved at få udleveret en vare hvis man skal se det kontra konkurrencen på at kunne levere til stadighed lavere og lavere porto selvom prisen på portoen er skyhøj.
Men jeg er da dybt ked af at du ser mine svar herinde som usaglige men jeg er da glad for at du har taget stilling til konceptet og endda regnet på det
Mvh
Niels Christensen / afhentning.com