Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

afhentning.com

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ej heller for at lyde pessimistisk, da konceptet i og for sig er udemærket for nogen, men det er så relevante områder der tages op, som der modargumenteres med en del usaglighed. Jeg håber naturligvis alle lykkedes med deres projekter, men vil anbefale meget at følge tingene til dørs noget med mere professionelt, også rent retorisk, man skal trods alt tænke på i beder nogle fremmede om at ligge deres "økonomi" hos jer, noget nogle mennesker selv har svært nok ved at gøre til bankerne bankerne.

Mht konkursdelen så er der også den anden betragning at i kan gå konkurs. I så fald kan det godt være jeres kunders varelager er retmæssig deres, men de må fortsat indfinde sig på deres plads i bodelingen, hvilket uden tvivl er en meget stor faktor / risiko.

Nu ved jeg ikke om i har tænkt økonomien i det, men får i eksempelvis 10 kr. per udlevering med standardomkostninger til 2 x fuldtidsløn og leje m.v. så skal i altså op og lave, hvis i f.eks. har åbent 10-18 på hverda samt lørdag, ihvertfald 35 udleveringer i timen, så spørgsmålet er nok mere hvor højt gebyret skal op før det overhovedet kan løbe rundt, og hvor stor besparelsen så egentlig er i forhold til at få det sendt.  Specielt også fordi afhentningsspørgsmålet fra netkøbere, i min ydmyg mening, ofte er vedr. køb af netop den karakter som i skriver i ikke ønsker at have med at gøre fra start af.

Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 19:37

Hej SCGROUP,

Jeg er da ked af du opfatter min retorik som usaglig. Jeg forstår ganske enkelt ikke hvor den usaglighed ligger henne, men du har nok fundet noget som du mener er useriøst? Jeg kan da sige, at jeg personligt går ind til ting med et friskt mod, og jo mere man tænker over ideer jo flere fejl finder man, det kommer ganske naturligt, og derfor arbejder vi også i høj grad på at forespørge de partnere som indtil videre har henvendt sig, og de overfalder os nærmest med spørgsmål, og det synes jeg bare er så fedt, og jeg svarer så godt jeg kan. Selvfølgelig har vi sendt en masse bolde ud til forsikring, advokat og ikke mindst vores kontakt i erhvervsmægler-branchen og det er ikke samtlige spørgsmål jeg bare kan sidde og svare på, ligesom jeg egentlig heller ikke ønsker det fuldstændige koncept skal offentliggøres. Den skal jeg nok tage sammen med de samarbejdspartnere som melder sig under fanen...Smile (og det skal ikke opfattes arrogant, men selvfølgelig har jeg også en vis beskyttelse af min fulde idé...)

Hvis du læste prospektet på vores hjemmeside, så ville du vide at vi ikke har åbent i almindelig butiks-åbningstid. Det er siden blevet rettet fordi et par af vores samarbejdspartnere gjorde os opmærksom på, at det selvfølgelig vil være smartest at holde åbent når folk har fri. Det vil iøvrigt spare os for en del penge i forhold til lønninger, og selvfølgelig skal vi kun holde åbent når folk har fri. Det er helt klart noget vores nuværende samarbejdspartnere har sparret med os! Og det synes jeg bare er så fedt...

Med hensyn til din opstilling af konceptet så er du gal på den - Igen, jeg tror det er smartest hvis jeg tager den med de samarbejdspartnere som henvender sig, og vi skal nok finde en pris som alle kan se et samarbejde i... Uden at virke usaglig eller arrogant, men du opstiller noget på et særdeles usagligt grundlag... 

Selvfølgelig laver jeg ikke et koncept hvor der ingen fremtid er (underskudsforretning), og falder det hele på prisen af beløbet pr. udlevering så er det også fair nok, men det tror jeg næppe da efterspørgelsen for en udlevering i hovedstadsområdet er stor og porto-priserne efterhånden er så skyhøje samt at den gængse net-forbruger nærmest kræver "fri porto" ved køb af et vist beløb; og mig bekendt er PostDanmark rimelig ligeglade med det Smile De fleste webshops har temmelig stor bonus ved at få udleveret en vare hvis man skal se det kontra konkurrencen på at kunne levere til stadighed lavere og lavere porto selvom prisen på portoen er skyhøj.

Men jeg er da dybt ked af at du ser mine svar herinde som usaglige men jeg er da glad for at du har taget stilling til konceptet og endda regnet på det Smile

Mvh

Niels Christensen / afhentning.com

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 19:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Niels Chr.

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så vil du lave en forretning hvor du opbevarer varerne?

I så fald så vil jeg da gerne følge med omkring dit projekt Big Smile

Tilmeldt 3. May 07
Skrevet kl. 20:23

Hej Winther.dk

"Opbevarer" er måske et misvisende ord. Men jo, vi opbevarer Jeres/Dine varer som en komission-ordning. Dvs. at når du sælger en vare på din webshop, så sender I en ordrebekræftelse til os. Om varen skal afsendes eller om den afhentes af køber er en formel sag. I kan sagtens selv stå for at sende varen stadigvæk, så skal i jo så bare aldrig sende en ordrebekræftelse til os. Så teoretisk kan vi varetage hele webshoppens behov. Vi kræver naturligvis at der er en omsætning i Jeres webshop. Hvor stor den er er jo op til os om vi kan acceptere den i forhold til den plads i vil kræve Smile

Så jeg ved ikke om jeg skal skrive "JA" til dit spørgsmål, men det må det vel blive - Ellers skriv en mail til niels AT afhentning.com så skal jeg nok uddybe det hvis det behøves.

-

Som forlængelse af mit svar til SCGROUP: Med hensyn til komissions-ordningen så er der intet som helst der binder Jeres varer til afhentning.com - Det vil også sige at HVIS afhentning.com skulle gå konkurs, så er der intet krav fra vores kreditorer om at de varer som er i butikken kan indgå i boet. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre - Men det er noget vores advokat er inde over og vi er meget OBS på. Det bliver udfærdiget i kontrakten at varerne der tages i komission er en decideret komissions-ordning via et samarbejde med samarbejdspartnere. Men det er vigtigt at understrege at intet af det der tages i komission bliver opført i nogen som helst form for aktiv for afhentning.com - Dog har vi af sikkerhedsmæssige grunde altid et skarpt øje med hvad der er på lageret, men det er i grunden de samarbejdspartnere vi har som skal holde status med lageret, og det er noget vi vil skære hårdt ned på hvis der bliver slækket på det, for det kan i yderste tilfælde være et forsikringsspørgsmål, og det er meget vigtigt, at vi ved hvad vores lager har af værdi. Uden at gå i detaljer, så er det noget som vi tager mere end dybt seriøst, da det er hele grundlaget for selve ideen, så det ønsker vi naturligvis ikke at gå på kompromis med Smile

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 20:55

Hey igen!

Nu er det sådan at jeg bor i Jylland og har nogle gange tænkt på at starte en webshop, og har ikke meget plads, så egentlig så kunne jeg købe mine varer og så sende dem til jeres "butik"/lager. Og så sende e-mail med personen's adresse osv og så kan i sende det til min kunde, eller somsagt kan de hente det i jeres "butik" ?

Derved så kan jeg drive min virksomhed på deltid og så sørge for at tjene nogle kroner i kassen, og så betaler jeg jer efter aftale?

Tilmeldt 3. May 07
Skrevet kl. 21:05

Hej Winther.dk

I korte træk så er det det vi tilbyder, men vi har nogle krav til omsætning kontra den plads dine varer optager på vores lager Smile

Prøv engang og send en mail til mig, så tager vi den derfra

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 21:17

Hej Niels Chr.

Den dag jeg opstarter en webshop. så vil du få en mail Wink

- Vel og mærke højest sandsynligt inden 2010!

Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:46

hej igen,

Nu var mit indlæg ikke ment som et negativt udbryd i den forstand at det skulle prøve at skyde projektet i sænk, jeg håber naturligvis det lykkedes jer. Jeg ved blot af erfaring at ideér har det med at tage skyhøjder i potentiale og at man nogen gange er nødt til at finde jordfæste igen. Jeg er klar over denne tråd ikke er dit salgsmateriale, men stadigvæk er den nødt til at sælge konceptet, derfor gik hele min budskab nok mere på at få materialet ordentligt lagt ud. Det er mange gange førstehåndsindtrykket der gør sig gældende, og sælger det ikke varen så er processen efterfølgende noget mere vanskelig, og som jeg henledte til så er den på ingen måde solgt til mig, da der er alt for mange risici / faktorer som ikke er afdækket, og som nærmest bliver løst efter divisen; det er ikke noget problem. Det er den del jeg syntes er usaglig. Så er jeg klar over dette er et idéforum m.v. så selvfølgelig skal der også kunne skydes fra hoften, men....

Som et råd vil jeg anbefale dig at følge op på det omkring konkurser, for det du skriver er ikke korrekt, men nok om det..

God søndag til alle.

Tilmeldt 3. May 07
Skrevet kl. 11:48

Hej SCGROUP,

Jeg har en ret god dialog med en advokat som normalt tager sig af erhvervsjura, og det med at en konkurs kan ramme afhentning.com skal vi selvfølgelig have fuld afklaring på.

Jeg forstår dog ikke at du direkte skyder det jeg siger ned uden at skrive hvilke problematikker der kan være? Jeg har en klokkeklar udtalelse fra min advokat, at vores kreditorer bliver nødt til at skrive under på at varelageret IKKE er afhentning.com's aktiv; men det er egentlig bare som en sikkerhed, og da vores kreditorer er af en utrolig lille størrelse da vi rent praktisk ikke HAR noget varelager, så er det ikke et pronlem som jeg igen har taget med min økonomiske samarbejdspartner... Derfor kan "varelageret" heller ikke holdes tilbage af kreditorer ved en betalingsstandsning/konkurs. Den danske lovgivning er nu engang sådan indrettet, at man som kreditor IKKE kan tage noget der ikke tilhører den udlagte forretning eller person for den sags skyld. Umiddelbart er det ikke noget jeg ville tage på forummet her, for jeg synes det er noget afhentning.com skal diskutere internt med vores kommende samarbejdspartnere vis varer vi tager i kommission sammen med vores advokat og deres advokater såfremt det skulle ønskes. Jeg har skrevet rimelig klart, at det er et af de største fokusområder, og at vi har kontakt til en advokat hvis speciale er erhvervjura, og så er der vel ikke så meget mere at skrive...? Om en eller anden tilfældig debat-skribent siger det ikke er rigtigt uden at påvise hvad der ikke er rigtigt kan jeg eller mine samarbejdspartnere ikke bruge til ret meget. Det virker faktisk som om du prøver at skræmme, for jeg har netop gentagende gange skrevet, at alle problemer IKKE bare er et problem der skal løses, men nærmere efter devisen: Vi løser dem i samarbejde med de partnere som nu engang skulle melde sig under fanerne - Jeg kan overhovedet ikke se noget odiøst med det. Og der har skam allerede været store hurdles som skulle overvindes da 2 af de allerede tilmeldte samarbejdspartnere havde nogle issues som de krævede blev lavet om, og jeg behøver ikke gemme den hurdle, men det havde noget med åbningstiden at gøre. Den blev lavet om; men ellers ser jeg ingen grund til at udbasunere til et debatforum hvad jeg snakker med mine samarbejdspartnere om. Men du er mere end velkommen til at skrive en mail eller PM til mig, for jeg vil da 100% hellere have du giver mig nogle inputs eller forslag fremfor at konstatere nogle ting uden at have noget grundlag at basere det på. Smile 

Det var iøvrigt slet heller ikke meningen at denne debat skulle gøres til en diskussion, men jeg bliver altså nødt til at understrege, at det SCGROUP skriver er taget ud af kontekst og at der IKKE er nogen problemer som bliver løst efter nogen virkelighedsfjern devise. Vi tager alle spørgsmål op som både dette forum kunne komme op med, vi tager alt til os, og vi løser selvfølgelig de problemer der skulle opstå på bedste vis. Skulle et problem blive umuligt at løse og det er essentielt, så har jeg fødderne fint plantet på jorden til at 1. Ændre konceptet 2. kvitte ideen - Så enkelt er det faktisk. Men tro ikke at den her idé er noget der er en pludselig indskydelse. Den er gennemtænkt omend vi prøver at kommunikere så meget ud uden at fremlægge det fuldstændig færdige koncept. Det er derfor jeg skriver at ideen skal fange og derefter skal jeg nok meddele de kommende samarbejdspartnere hvordan vi anser samarbejdet for det bedst mulige, og de fleste samarbejdspartnere har såmænd også en mening om hvordan de mener det skal drives - Der siger jeg vi nok skal finde ud af en løsning, for alle de essentielle problemer (juridiske) burde være på plads.

God søndag til alle.

Tilmeldt 3. May 07
Skrevet kl. 14:19

Butikken er klar men der er begrænset lagerplads.

Hovedbutikken som kommer til at handle med headsets og ligger på Kildegårds Plads, hvor der er parkeringsmuligheder og ligger lige ud til Lyngbyvejen.Der vil være lukketid for forsendelser kl. 17.30 hvilket er en usædvanlig gunstig tid at kunne tilbyde sine kunder ved vi.

Man kommer til at betale efter hvad ens omsætning og antallet af ens forsendelser, og i reglen er der ikke nogen bund eller top. Som sagt er der begrænset plads, så i tilfælde af jeres varer fylder meget, skal i regne med at afhentningsmuligheden kun vil være et del-lager.

I styrer jeres ordrer og eventuelle postsedler sendes til os, vi sender jeres varer eller afleverer til jeres kunde mod ID-forevisning. Hele lageret er forsikret via Codan Forsikring og forsikringssummen vil gradvist blive opskrevet, ligesom sikkerhedsniveauet i butikken gradvist vil stige efter værdien.

I skal selv have fuldstændig 100% lagerkontrol og værdien af jeres lager. Bliver jeres varer sendt direkte til Afhentning vil vi sammen finde ud af en løsning omkring lagerkontrol, men man vil til enhver tid blive nødt til at underskrive, at man stoler på optællingen som Afhentning har udført.

Ved konkurs af afhentning vil alle varer som ikke retmæssigt tilhører afhentning (dvs. ingen) tilbagesendes efter aftale.

Svind er muligvis ikke 100% umuligt at undgå, men tæt på. Det vil blive aftalt indbyrdes (alt efter omsætning). Umiddelbart må vi være meget tæt på en meget lille promille, hvis der er tale om 2 optællinger, ifølge 100% korrekt lagerbeholdning, pr. tilsendt varebehandling hos Afhentning.

Har du en mindre webshop som tager lidt lang tid hver dag, eller ikke udvikler sig fordi dine forsendelser bliver forsinket, så er her muligheden for at outsource alt det besværlige...

Varer der ikke fylder ret meget og ikke har en særlig høj værdi vil blive foretrukket.

Er du interesseret så send en mail til niels AT afhentning.com eller niels AT head-z.dk

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)