Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

selvstændig på deltid! Hvad skal der til?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Jyderup
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino.

Jeg er fuldtidsansat som tømrer. Jeg har længe gået med tanken om at starte selvstændig på deltid, altså weekendarbejde, hverdagsaftener mm.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvad der skal til rent regnskabsmæsigt. Det drejer sig måske om udskrivninger af regninger, køb/videresalg af materialer osv. for maks. 50.000kr. årligt.

Hvor stor en post ville jeg skulle sætte af til revisor/bogholder? Der skal jo laves regnskab, momsregnskab, skat, selvangivelse, årsrapport, investeres i regnskabsprogram, og hvad der mon ellers skal til.

Ville der overhovedet være et overskud tilbage til mig, når jeg har betalt mig fra de ydelser jeg ikke selv kan klare regnskabsmæssigt?

Skat. Hvordan og hvornår betales det?

Forsikringer. Hvad skal der til? prisleje?

Håber nogen kan/vil hjælpe mig med svar.

Venligst og godt nytår Dan Jensen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har flere håndværksvirksomheder som kunder, som  er startet op som dig.

Hvis du skal købe værktøj mv., vil der nok ikke lige være overskud det første år....men på sigt vil

jeg mene ja.

Du skal betale B-skat.

Hvis du kun er dig selv, skal du nok have en erhervsforsikring.

Revisor vil nok ikke være så dyrt, idet bilagsmaterialet nok vil være begrænset i starten.

Jeg synes, at du skal klø på.

 

Fra Jyderup
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter. Tak for dit svar.

Min situation er den at jeg har værktøj, arbejdstøj bil mm.

I første omgang var min plan at leje mig selv ud til en ven, der har lidt travlt for tiden. dvs. det drejer sig egentlig bare om udskrivninger af regninger til ham i første omgang. og så udbetaling af kørepenge til mig selv.

Jeg har været momsregistreret siden 2007, men har ALDRIG haft omsætning i firmaet.

Hvad skal der til for at jeg kan komme igang med at udskrive regninger?

Jeg forestiller mig at jeg skal have et ikke alt for fancy/dyrt regnskabsprogram samt et lille møde med dig, hvor jeg blir sat ind i de forskellige ting jeg skal være klar over. skat, moms, regnskab, bogføring samt en aftale om hvem der laver hvad og hvornår.

Kunne du give mig en form for opstartstilbud? Gerne på mail, hvis du ikke vil skrive her. DanJTS(A)gmail.com

Venligst Dan Jensen 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)